• Jozsan

BIM mars 2021

Hej!

Dags för en tråd för oss med bim nu i mars

Ett forum där vi kan stötta och peppa varandra, och självklart hoppas jag på många plus!

Mitt andra försök, förra månaden prickade vi inte exakt på äl dagen. Men jag kommer börja med äl test denna månad för att hålla koll på kroppen.

• Svar på tråden BIM mars 2021
  • MommyA

Vet inte vad jag ska ta vägen. Är det verkligen sant? Är dessa test att lita på? Ingen mens idag iaf. Jag skakar :)

• Sopkvasten
    MommyA skrev 2021-03-15 08:56:51 följande:

Vet inte vad jag ska ta vägen. Är det verkligen sant? Är dessa test att lita på? Ingen mens idag iaf. Jag skakar :)

De är absolut att lita på. Stort grattis!!!
  • MommyA
    Sopkvasten skrev 2021-03-15 09:18:16 följande:

De är absolut att lita på. Stort grattis!!!

Är dem? Varför? Går här och ler för mig själv. Tack! :)
  • Lys12
    Lys12 skrev 2021-03-13 17:48:49 följande:

Idag har jag börjat blöda, vet inte riktigt varför. Ska inte ha mens förrän 17-19 mars. Ganska ljust blod. Det är konstigt då jag alltid 1-2 dagar innan ?riktiga mensen? kickar igång så har jag alltid lite små bruna flytningar. Nu helt plötsligt idag kom det ljust blod. Inte jätte mycket men tillräckligt för att ha mensskydd. Vi får se men hoppet tappades där. Vet heller inte hur en nidblödning riktigt ska se ut men känns inte som att detta är det.

I förrgår började jag blöda, en ljusblödning. Sen helt plötsligt försvann de. Allt hände på några timmar över dagen. Idag vaknade jag med en sån j*vla mensvärk. Alltid när jag ska ha mens vaknar jag med mensvärk och så fort jag går på toan på morgonen så kommer den. Men idag när jag gick till toan med sjukaste mensvärken så kom det inget blod!! Bara en liiiten flytning som va jätte ljus rosa/brun när jag torkade mig. Nu har jag varit på toan ett par gånger och nu har jag inte ens färgade flytningar och mensvärken försvann. Antingen spökar kroppen med mig rejält eller så får jag ta ett test om några dagar. Någon som varit med om liknande?
  • Hoppas2022

Jag har fått spottings idag så är med all säkerhet inte gravid trots det tidiga plusset. Hoppades såklart men känns inte så tungt eftersom vi tänkte börja försöka på riktigt först om några månader :)

• Hoppas2022
    MommyA skrev 2021-03-15 08:56:51 följande:

Stort grattis :)
  • MommyA
    Hoppas2022 skrev 2021-03-15 10:24:36 följande:

Stort grattis :)

Tack så mycket :) kan inte riktigt ta in det bara att det stämmer. Kommer säkert att ta ett test igen om någon dag. Hur går det för dig?
  • Hoppas2022
    MommyA skrev 2021-03-15 11:26:14 följande:

Tack så mycket :) kan inte riktigt ta in det bara att det stämmer. Kommer säkert att ta ett test igen om någon dag. Hur går det för dig?

Jag fick spottings idag och sen så testade jag negativt så här blev det inget. Vi försökte inte ens så jag är inte förvånad men i och med att jag testade positivt då jag mådde illa så höjdes förhoppningarna. Min man blev ledsen idag när jag berättade att det inte blev något så vi bestämde trots allt att vi börjar på riktigt vid nästa äl :) skulle egentligen vänta några månader eftersom det passar bättre ekonomiskt men i och med sekundär barnlöshet och att vi är äldre nu så kanske det bara är dumt att vänta. Så jag är ändå glad att vi tagit beslutet nu att påbörja bebisverkstad :)
  • MommyA
    Hoppas2022 skrev 2021-03-15 13:28:38 följande:

Jag fick spottings idag och sen så testade jag negativt så här blev det inget. Vi försökte inte ens så jag är inte förvånad men i och med att jag testade positivt då jag mådde illa så höjdes förhoppningarna. Min man blev ledsen idag när jag berättade att det inte blev något så vi bestämde trots allt att vi börjar på riktigt vid nästa äl :) skulle egentligen vänta några månader eftersom det passar bättre ekonomiskt men i och med sekundär barnlöshet och att vi är äldre nu så kanske det bara är dumt att vänta. Så jag är ändå glad att vi tagit beslutet nu att påbörja bebisverkstad :)

Då önskar jag er all lycka och att det tar sig nästa gång :)
  • Anonym (Tvåbarnsmamman)
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-15 06:55:07 följande:
    I denna grupp blir jag inte kvar längre än 14 dagar

Antingen blir jag gravid och då hoppar jag in i en gravidgrupp som finns här och på Facebook

Eller så kommer mensen och då hoppar jag in i BIM April

Ofta är BIM trådarna väldigt aktiva just under den månaden det gäller och sen dör dom ut ;)
    Säg inte det, 
    Vi var några (20 st för att vara exakt) som skapade en hemlig BIM-facebookgrupp för ca två år sen! Nu har alla förutom en fått sina barn och flera är inne på syskon :) Vi har verkligen blivit tajta i den gruppen :D 
Svar på tråden BIM mars 2021