• Anonym (Sexdocka)

Sexdocka som lösning på olika sexlust

Jag och sambon har väldigt olika sexlust. Hon nöjer sig en en snabbis om året. Sambon får sitt behov mättat av att krama barnen. Jag försöker med att ge komplimanger och uppvakta. Självklart gör jag min del av hushållssysslor så det är inte anledningen till att hon inte har lust.

Det är svårt att diskutera skillnaden i sexlust mellan oss. Hon är ju nöjd med att ha fått krama barnen.

Kan en sexdocka vara lösningen på våra problem? Hur tar jag upp idéen om sexdocka som lösning ?

• Svar på tråden Sexdocka som lösning på olika sexlust
  • Anonym (Sexdocka)

En sexdocka går inte att gömma för sambon. Barnen är också ett problem.

Jag har redan en flechlight men tror att en docka är mer lika riktigt sex. Men såklart inte som riktigt sex. Alternativet att åka utomlands där det är lagligt att köpa sex är också krångligt. Om man nu vill ha realism.

Sambon är svår att prata med. Men hon vill inte förhandla, kompromissa eller komma med seriösa förslag. Hon kan inte ens gå med på att runda av mig.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-17 19:51:36 följande:

Jag har redan en flechlight men tror att en docka är mer lika riktigt sex. Men såklart inte som riktigt sex. Alternativet att åka utomlands där det är lagligt att köpa sex är också krångligt. Om man nu vill ha realism.

Sambon är svår att prata med. Men hon vill inte förhandla, kompromissa eller komma med seriösa förslag. Hon kan inte ens gå med på att runda av mig.

Blev inte heller avrundad, haha .... på 14 år
  • Anonym (Hmm)
    Lumbago skrev 2021-02-17 20:12:17 följande:

Hon ser inte att hon behöver se till dina (fullt normala) behov i relationen. Sluta direkt med att göra några som helst sysslor i hemmet eller för henne överhuvudtaget. Vill hon ha mat så får hon köpa den för egna pengar och tillaga den själv och så vidare och så vidare.

Hon har det bra nu när hon lever gratis på dig som en snyltare som inte ger något tillbaka. Västerländska kvinnor är generellt sett lata, bortskämda och otacksamma.

.....och därför har du importerat din kvinna ifrån vardå??
    Hon ska uppenbarligen fylla dina behov men vad gör du för henne?
  • Törstiga tuppen
    Lumbago skrev 2021-02-17 20:27:16 följande:

Jag har inte importerat något.

Var gift i 13 år och under denna tid var det jag som stod för merparten av matlagning, städning och tvättande i hushållet. Så fick jag sparken.

Om du tror att ett äktenskap går ut på att kvitta hushållsarbete mot sexuella tjänster, förstår jag att du fick sparken. Konstigt att det tog 13 år.
  • Törstiga tuppen

Problemet här ligger i relationen och i kommunikationen. Att göra det till en fråga om sexleksaker är verkligen att förenkla problemet. Hur länge har ni haft dessa problem och vad har ni försökt för att förbättra situationen. Vad behöver din fru för att återfå sin lust? Vill hon ha någon typ av närhet ( ej sex ) fortfarande?

• Anonym (Hmm)

Rätt lattjo egentligen .... de flesta kvinnor tycker det är en rättighet att ha en löskuk i byrålådan men om en snubbe har en lösfitta eller ännu värre - docka!!
    Trots att hon inte vill ha sex så gäller samma "regler".
    Löskuk = ok
    Gummifitta = not ok
    Jag och min gumma har ett riktigt bra sexliv, lite mindre ofta nu p.g.a klimakterie.
    Hon är väldigt öppen och förstående men jag fick ju rätt klart att hon har en man i byrålådan men mina antydningar om en "gummi-Gudrun" var inte ok.
    Varför är det sådan skillnad.
    Vi är särbo och roar oss väl både enskilt och tillsammans tänker jag

• Törstiga tuppen

När man har ett bra sexliv och god kommunikation brukar det inte vara något problem att prova nya saker i sängen. Varken på egen hand eller tillsammans. Om sexlivet är dåligt, kan idéer och förslag kännas som förolämpningar och pikar. En docka känns som en direkt pik till din fru. Dessutom har ni barn som kan hitta den. 

• Anonym (Nymfen)

Varför inte? Det är ju bättre än mycket annat som otrohet.

Kanske behövs en tillvänjning. Är ju lite speciellt.

Om ena partnern inte vill ha ett aktivt sexliv får denne acceptera vissa saker.

• Amaurosis fugax
    Anonym (Hmm) skrev 2021-02-17 21:14:11 följande:

Rätt lattjo egentligen .... de flesta kvinnor tycker det är en rättighet att ha en löskuk i byrålådan men om en snubbe har en lösfitta eller ännu värre - docka!!
    Trots att hon inte vill ha sex så gäller samma "regler".
    Löskuk = ok
    Gummifitta = not ok
    Jag och min gumma har ett riktigt bra sexliv, lite mindre ofta nu p.g.a klimakterie.
    Hon är väldigt öppen och förstående men jag fick ju rätt klart att hon har en man i byrålådan men mina antydningar om en "gummi-Gudrun" var inte ok.
    Varför är det sådan skillnad.
    Vi är särbo och roar oss väl både enskilt och tillsammans tänker jag

Dels så väger den, upptar samma utrymme och ser ut som en vuxen människa och dels kostar den en månadslön - kan det vara lite där det skaver också?
  • Lainie Kennedy
    Törstiga tuppen skrev 2021-02-17 20:36:34 följande:

Om du tror att ett äktenskap går ut på att kvitta hushållsarbete mot sexuella tjänster, förstår jag att du fick sparken. Konstigt att det tog 13 år.

Kunde inte hålla med mer.
  • Anonym (Andrea the doll)

Jag å frun har också ganska olika behov av sex efter att vi fick barn för några år sedan. Har varit jobbigt stundtals, men nu pratar vi ganska bra om varandras behov.

Har behövts lite samtal för att förstå varandra. Men nu har jag ganska nyligen beställt en sexdocka från Docklandet. Hoppas den är så fin som det påstås. Och ska bli skönt att kunna leka med den och få utlopp för mina behov.

Självklart är sex med frun nr 1. Men när det inte räcker och man vill respektera henne och inte tjata om sex blir förhoppningsvis dockan ett skönt komplement med penetrerande sex. Fleshlights mm har jag tröttnat på, vill ha mer verklighetsnära ?juck? istf hissa skinn i runkrörelser ????

• Anonym (En sexdocka är inte bara en sexdocka)

Sexdockor passar nog bäst för singelmän som gett upp om att träffa någon då det inte är som en fleshlight eller ett porr, utan som en person (inte en riktig person givetvis). Även om den har ett komisk namn som "GummiGudrun" så har hon ett namn och blir lite som en person. Hon utvecklar en personlighet i ditt huvud.

Då blir ni tre i relationen, där dockan är någon som alltid vill, aldrig grälar på dig, och alltid ser bra ut (Om du bara ger henne minimal skötsel och håller ren). Det är inte rättvist.

• Hoppålek
    Anonym (En sexdocka är inte bara en sexdocka) skrev 2021-02-19 06:08:52 följande:

Sexdockor passar nog bäst för singelmän som gett upp om att träffa någon då det inte är som en fleshlight eller ett porr, utan som en person (inte en riktig person givetvis). Även om den har ett komisk namn som "GummiGudrun" så har hon ett namn och blir lite som en person. Hon utvecklar en personlighet i ditt huvud.

Då blir ni tre i relationen, där dockan är någon som alltid vill, aldrig grälar på dig, och alltid ser bra ut (Om du bara ger henne minimal skötsel och håller ren). Det är inte rättvist.

Tror nog dockan kan fylla en bra funktion i en relation också. Om kvinnan annars ska höra på tjat om sex eller närmanden som hon inte orkar bemöta och mannen känner att han får ?minimal skötsel? av frun i sänghalmen kan dockan göra livet lättare för både man och fru. Men båda behöver såklart ha den synen för att det ska funka
  • Anonym (En sexdocka är inte bara en sexdocka)
    Hoppålek skrev 2021-02-19 07:55:43 följande:
    Tror nog dockan kan fylla en bra funktion i en relation också. Om kvinnan annars ska höra på tjat om sex eller närmanden som hon inte orkar bemöta och mannen känner att han får ?minimal skötsel? av frun i sänghalmen kan dockan göra livet lättare för både man och fru. Men båda behöver såklart ha den synen för att det ska funka
    Hur tror du frun tänker varje gång hon möter dockans (döda) blick? "Jaha här sitter du och gör ingenting och bara väntar på att ha sex med min man". Hon kommer nog utveckla ett ganska starkt ressentiment mot dockan med tiden.

Kanske hör dem på kvällarna när de har sex och ligger ensam i sängenoch känner sig usel, som en dålig fru, blir konstant påmind om att dockan alltid vill, hon aldrig vill...inte särskilt roligt.

Kanske kommer hon börja ta ut aggressioner på dockan när mannen inte ser? Tror knappast det är bra för det mentala välbefinnandet.  
  • Anonym (B)
    Anonym (En sexdocka är inte bara en sexdocka) skrev 2021-02-19 08:08:55 följande:

Hur tror du frun tänker varje gång hon möter dockans (döda) blick? "Jaha här sitter du och gör ingenting och bara väntar på att ha sex med min man". Hon kommer nog utveckla ett ganska starkt ressentiment mot dockan med tiden.

Kanske hör dem på kvällarna när de har sex och ligger ensam i sängenoch känner sig usel, som en dålig fru, blir konstant påmind om att dockan alltid vill, hon aldrig vill...inte särskilt roligt.

Kanske kommer hon börja ta ut aggressioner på dockan när mannen inte ser? Tror knappast det är bra för det mentala välbefinnandet.  

Mycket möjligt men det är heller inte bra för det mentala välbefinnandet att gå runt och känna sig oönskad, inte få utlopp för sin sexualitet osv. Vill man inte ha sex med sin partner är man knappast i en position att ha åsikter om deras onanivanor.
  • Anonym (C)
    Anonym (Sexdocka) skrev 2021-02-17 19:51:36 följande:

Jag har svårt att se hur man ska kunna ersätta en levande människa med ett dött ting när det gäller sex. Som någon skrev så blir det i praktiken onani.
    Om hon inte ens vill runka av dig tror jag att ni har rätt allvarliga problem i förhållandet som ni måste försöka lösa. Har hon gett någon förklaring till varför hon inte vill det?
  • Anonym (C)
    Anonym (B) skrev 2021-02-19 08:20:39 följande:
    Mycket möjligt men det är heller inte bra för det mentala välbefinnandet att gå runt och känna sig oönskad, inte få utlopp för sin sexualitet osv. Vill man inte ha sex med sin partner är man knappast i en position att ha åsikter om deras onanivanor.
    Jag håller med. Om man inte vill ha någon typ av sexuell samvaro, inte ens avrunkning, så bör man inte bli förvånad om partnern tillfredsställer sig själv istället.  
  • Anonym (I)
    Anonym (En sexdocka är inte bara en sexdocka) skrev 2021-02-19 06:08:52 följande:

Blir man utkonkurrerad av en livlös docka så bör man nog fundera på att utöka sin attraktionskraft lite i stället för att klaga på dockan. 
  • Anonym (Sexdocka)
    Anonym (C) skrev 2021-02-19 08:23:01 följande:

Jag har svårt att se hur man ska kunna ersätta en levande människa med ett dött ting när det gäller sex. Som någon skrev så blir det i praktiken onani.

Om hon inte ens vill runka av dig tror jag att ni har rätt allvarliga problem i förhållandet som ni måste försöka lösa. Har hon gett någon förklaring till varför hon inte vill det?

Hon är trött och tänker väldigt mycket på att det jag inte hinner göra måste hon göra. Det innefattar också renovering förutom hushållet. Så det är inte krav som går att uppfylla ens om jag går upp kl 5 och håller på till kl 23.

Det började när hon fick prata med en ny barnmorska när vi fick barn nr 2. Jag fick inte vara med på några möten. Barnmorskan målade upp en bild för henne att nu var det hennes tur att bli uppassad. Det hela blev väldigt märkligt för att vi hade jämn fördelning innan.
Svar på tråden Sexdocka som lösning på olika sexlust