• Anonym (Sexdocka)

Sexdocka som lösning på olika sexlust

Jag och sambon har väldigt olika sexlust. Hon nöjer sig en en snabbis om året. Sambon får sitt behov mättat av att krama barnen. Jag försöker med att ge komplimanger och uppvakta. Självklart gör jag min del av hushållssysslor så det är inte anledningen till att hon inte har lust.

Det är svårt att diskutera skillnaden i sexlust mellan oss. Hon är ju nöjd med att ha fått krama barnen.

Kan en sexdocka vara lösningen på våra problem? Hur tar jag upp idéen om sexdocka som lösning ?

• Svar på tråden Sexdocka som lösning på olika sexlust
  • Anonym (I)
    Anonym (Lolll) skrev 2021-02-17 08:54:48 följande:
    Nej, vi kvinnor har inte stora dockor av män att onanera med. Vi har dildos och massagestavar och anledningen att det finns så mycket av dessa och t.o.m. säljs på apoteket beror på att de är hjälpmedel för kvinnor ATT KUNNA FÅ orgasm, att lära sig få orgasm. Därför säljer apoteket inte detta till män- för män har inte samma problemen att orgasmera.

Jämförbart med en dildo är inte en sexdock utan en fleshlight som jag absolut tycker TS ska införskaffa.

Men att ha en docka att ligga med i ett hus med barn. Nej, inte ok. Det är skillnad på att använda ett redskap som en fleshlight eller dildo för egen sex än att projektera att man ligger med en fakemänniska.
    Att dildos och sexhjälpmedel för kvinnor säljs mer öppet och på apoteket beror bara på att kvinnlig sexualitet sex som fin och naturlig medans mäns ses som ful och problematisk. 
  • Anonym (Börje)

Att knulla en sexdocka är ju trots allt ändå inte sex, bara onani med föremål egentligen. Skaffa en fleshlight om du får kramp i näven, tror det är betydligt lättare att sälja in.

• Anonym (Lolll)
    Anonym (I) skrev 2021-02-17 12:04:49 följande:

Att dildos och sexhjälpmedel för kvinnor säljs mer öppet och på apoteket beror bara på att kvinnlig sexualitet sex som fin och naturlig medans mäns ses som ful och problematisk. 

Nej, mannens sex ses som naturligt. Kvinnligt sex ses som en konst man måste träna upp och bemästra.

Hur lång tid tog det för dig att kunna få orgasm från att du var sexuellt intresserad/aktiv?

För mig tog det 3 år av utforskande och sex för att tillslut få en orgasm. Det var inte det lättaste. Hade inte den blekaste aningen hur kroppen funkade. Finns ju liksom ingen porr för kvinnor som förklarar tekniken, vad sons ja stimuleras etc.
  • Anonym (Lolll)
    Postman skrev 2021-02-17 11:43:41 följande:

Nej jag ser det inte alls så dramatiskt på det som du vill beskriva det. Jag tycker det verkar vara ett utmärkt sätt om man går igång på det och vill ha en stunds njutning. Dessutom tycker jag du har fel i ditt påstående att det endast är ett hjälpmedel för kvinnor, det finns säkerligen lika många män som behöver träna på att kunna få orgasm eller lära sig få orgasm.

Det som kan bli lite krångligt är att gömma undan den, en dildo är ju lättare att gömma förstås.

Förlåt men jag har väldigt svårt att tro att män generellt skulle ha svårt att få utlösning. Spermierna måste ju ut, annars måste det ju tekniskt ske i sömnen eller på annat vis för att du som man inte ska implodera.

Kvinnligt orgasm funkar inte så. Vi är inte gjorda för att tömma oss.

Finns tydlig statistik på män va kvinnor som upplevt en orgasm.

Säger inte att sexleksaker för män är fel. Inte alls. Jag säger bara att de framställts i olika syfte.

Och en docka känns väldigt fel, oavsett om en man eller kvinna använder den. Just för att den är så lik en människa; i det här fallet en människa som inte samverkar i sexet utan ligger stel och tar emot. Blir liksom fel associationer här. Det speglar ju hur ett verkligt övergrepp ser ut.

Med en stav eller fleshlight använder du ju enbart fantasin och där är förmodligen inte motparten en död fisk i den tanken? Eller?
  • Anders 386
    Anonym (Lolll) skrev 2021-02-17 13:23:55 följande:
    Nej, mannens sex ses som naturligt. Kvinnligt sex ses som en konst man måste träna upp och bemästra.

Hur lång tid tog det för dig att kunna få orgasm från att du var sexuellt intresserad/aktiv?

För mig tog det 3 år av utforskande och sex för att tillslut få en orgasm. Det var inte det lättaste. Hade inte den blekaste aningen hur kroppen funkade. Finns ju liksom ingen porr för kvinnor som förklarar tekniken, vad sons ja stimuleras etc.
    Det tror jag knappast att någon man behöver...
    Det är inget man lär sig - man testar o leker fram det.

Kuken reser sig själv och lusten kommer av sig själv.
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Måste) skrev 2021-02-16 18:44:21 följande:

Måste du berätta om sexdockan för henne då?

Haha men var tänker du att han ska lägga den så att hon inte upptäcker den då? Inte supersmidigt att gömma.
  • Törstiga tuppen

Hur skulle dockan kunna lösa problemet mellan dig och din fru? Du vill väl skaffa dockan för att demonstrera missnöjet med erat sexliv. Du vill att hon ska känna sig lite dålig som inte vill ha sex med dig. Tror att det är bättre att ni besöker en sexolog eller går i parterapi. Om hon vet att du pumpar på en docka, kan du nog glömma det årliga samlaget.

• Postman
    Anonym (Lolll) skrev 2021-02-17 13:29:24 följande:
    Förlåt men jag har väldigt svårt att tro att män generellt skulle ha svårt att få utlösning. Spermierna måste ju ut, annars måste det ju tekniskt ske i sömnen eller på annat vis för att du som man inte ska implodera.

Säger inte att sexleksaker för män är fel. Inte alls. Jag säger bara att de framställts i olika syfte.

Och en docka känns väldigt fel, oavsett om en man eller kvinna använder den. Just för att den är så lik en människa; i det här fallet en människa som inte samverkar i sexet utan ligger stel och tar emot. Blir liksom fel associationer här. Det speglar ju hur ett verkligt övergrepp ser ut.

Med en stav eller fleshlight använder du ju enbart fantasin och där är förmodligen inte motparten en död fisk i den tanken? Eller?
    Eftersom jag är man så vet jag mycket väl hur min kropp fungerar och nej, tömning är inte ett absolut måste, man imploderar verkligen inte.

Nej jag läser inte in övergrepp i en sexdocka, absolut inte. Det är ju en docka, hur kan man ens få sådana associationer. Använder du fleshligt borde du får samma associationer till en vagina, om fleshlighten är torr och sträv så borde du ha associationer till en vagina som inte är upphetsad och inte vill men det verkar du inte få, varför inte då? 

Men men vi kanske kom från ämnet nu, det var inte det som egentligen var frågan.
  • Anonym (I)
    Anonym (Lolll) skrev 2021-02-17 13:23:55 följande:

Fast det är ju uppenbarligen du som ser kvinnlig sex som nånting som måste läras upp och bemästras och så projicerar dudet på andra. Dildos säljs inte för att kvinnor skall öva på att få orgasm (de flesta klarar det med sina egna fingrar) utan för att kvinnor skall ha det skönt. 

Det finns massor av sådan porr, men det kräver ju att du tittar på den för att den skall göra nytta och det har du uppenbarligen inte. 
  • Anonym (I)
    Anonym (Lolll) skrev 2021-02-17 13:29:24 följande:

Du borde verkligen läsa på om hur kvinnor och män fungerar. Spermierna måste inte ut, om det inte sker någon utlösning så absorberas de av kroppen igen.

Att en docka känns fel för dig innebär inte att den är fel, dina associationer är bara dina associationer, en dildo är inte heller mer fel för att den är gjord så den ser ut som en kuk.  
Svar på tråden Sexdocka som lösning på olika sexlust