Bim April 2021 - Första barnet
Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.
Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.
Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3
Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.
Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.
Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3
Fick en väldigt ljusrosa flytning/blödning nu ikväll, lite grann bara när jag var på toa, vilket gjorde mig konfunderad Har inte haft mellanblödningar på länge, senast i somras tror jag. Så antingen så är de tillbaka, eller så var det en nidblödning?! När jag hade mellanblödningar var dom inte såhär ljusa... bara vänta och se!...rädd för att hoppas.
Skulle på första samtalet på IVF klinik idag, men dem ringde och fick ställa in tiden med kort varsel, så tråkigt då vi behöver hjälp min pcos :( Men har fått positivt på äl test idag så blir till att mysa ikväll och imorgon och hoppas på att det kan gå ändå. Fick ny tid 30/4 så man kan ju hoppas vi plussar så man slipper gå till kliniken haha :)
Funderar på om jag haft äl eller inte.. någon som är duktig på tempkurvor? Jag har äl könningsr idag så det är min gissning men appen säger att jag haft äl. Dock tycker jag det ser ut som att det inte blev någon för att den dippade så djupt som den brukar när det inte lyckades ägglossa. Vad tror ni? Ska till stugan i helgen så kanske bäst att packa med skydd ifall att.. har vanligtvis cykler på ca 45 dagar och 2-3 ägglossningsförsök.
Det kan mycket väl vara så att äl skedde då appen tror det. För min del kan det skifta ca 0,3 grader på mina äl dagar så bara för att tempen är lägre eller högre på äl dagen en cykel jämfört med en annan så behöver det inte betyda något. Det är ju huvudsaken att tempen höjs efter en sänkning som kan indikera på att äl skett. Men vänta någon dag till och se hur tempen beter sig, är det fortsatt hög så kan det nog vara så att äl skett.
Jag har dock aldrig upplevt att kroppen velat äl flera gånger under en cykel för att tillslut lyckas, så jag vet ju inte hur tempen beter sig då. Det har säker du mer koll på. Man brukar ju känna sin kropp allra bäst :)
Det är det som är sjuk med symptom innan bim, det KAN vara något, eller så tycker kroppen att det är kul att jävlas :D jag brukar tänka såhär: är det något nytt så låter det positivt, men får jag neg test/mens så vet jag att jag kan ignorera den känslan om den dyker upp igen :)Nej vad irriterande! :( hoppas verkligen att du inte behöver de nästa månad, och att tanken att få hjälp snart gör att du är mer avslappnad :)
Min kropp jävlas verkligen med mig just nu, brukar ha äl prick på cd14, i värsta fall cd16, idag är cd17 och jag hade vattninga flytningar imorse, och de senaste 2 dagar har jag också haft så ömma bröst, mer än vad jag får innan BIM! Förra månaden hade jag ömma bröstvårtor på äl dagen och dagen efter... Snark, jag skippar gärna det här, tack! :D men akupunkturen har gått bra, ett sista besök imorgon innan vi börjar behandligen cd2 om inte vi lyckas denna cykel
iiiiiiiihhhh första försöket för oss nu. Som jag längtat. Så kul att se fler som försöker samtidigt!!! Tror jag är yngst? 22. Någon mer i min ålder i denna tråden?
Bim 12/2, någon mer? <3
Ericky 1/4, 33 år (8:e försöket)
Link92 - 1/4, 29 år (21:a försöket, ett missfall)
Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)
Soff 2/4, 32 år (12:e försöket)
96Linneaa 2/4, 24 år (2 försöket)
Mizzi26 - ?/4, 26 år (5:e försöket, ett missfall)
iloverooti 3/4 , 32 år (5:e försöket)
jlinnea - 3-4, 26 år (9:e försöket)
Izzy123 3/4, 28 år (1 försöket efter 4 missfall)
TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)
An26 4/4, 26 år (2 försöket, ett missfall)
Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)
Msofia91, 7/4, 29 år (8:e försöket.. eller nåt)
Lisen91, 7/4, 29 år (9:e försöket)
Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)
litalu, 8/4, 25 år (3:e försöket)
Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3 års försök med exet)
MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)
Nellibell, 12/4, 22 år (1:a försöket)
BoringBrick92, 13/4, 28år (5:e)
VirrePirre06, 14/4, 30år (5:e försöket)
RH93, 16/4, 27 år (9:e försöket)
Msofie, 16/4, 25 år, (14:e försöket)
Rungirl 17/4. 32 år (6:e försöket)
Apan95, 18/4, 25 år (18:e? försöket, ett MF)
Sockerplanta, 18/4, 26 år (8:e försöket)
Emlan93, 19/4, 27 år (5:e försöket, ett missfall)
Längtartillvår 22/4, 35 år (8e försöket)
Eclipse, 25/4, 31 år
Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)
Paperlanterns, 28/4, 32 år (5:e försöket)
Rumpelstiltskin, 29/4, 25 år (8:e försöket, men 11:e månaden)
iiiiiiiihhhh första försöket för oss nu. Som jag längtat. Så kul att se fler som försöker samtidigt!!! Tror jag är yngst? 22. Någon mer i min ålder i denna tråden?
Bim 12/2, någon mer? <3
BIM idag och negativt test imorse. Blir heller ingen påsk i stugan som vi planerat då min mans närmsta kollega har corona och det känns oansvarigt att åka flera mil hemifrån då, ifall min man också utvecklar symptom kommande dagar. Livet känns minst sagt orättvist idag men jag ska försöka rycka upp mig och komma på roliga saker att göra hemma kommande lediga dagar. Har aldrig varit hemma en enda påsk i livet så det känns riktigt märkligt, men det kan väl bli bra ändå. Jag har ett väldigt osäkert ÄL-datum denna månad så kan ju hoppas att det var för tidigt att testa.
Tjejer.. Fick detta Imorse, andra morgon urin... Jag är cd18, hade ganska vanlig mens? Men har börjat undra vart min äl är då jag vaknade med äggvita flytningar men en temp som är typ låg post-ovulation temp... Antingen något kvarstående från förra cykel, men jag fick neg test dagen innan mens?! Eller etiopiska? Kan akupunktur ha något med det att göra, eftersom de rensar mina njurar osv? Jag fattar verkligen inte...