• Mizzi26

Bim April 2021 - Första barnet

Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.

Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.

Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3

• Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet
  • Msofie
    Ericky skrev 2021-03-29 12:22:07 följande:

Hej på er, 

Vill bara få ventilera lite här. Vi kom upp till fjällen igår där vi ska vara med vänner i en vecka. Jag testade tidigt för att få veta hur det ser ut innan vi ska vara här en vecka bland folk och jag förstås INTE gravid.

Och förstås berättar ett annat par att de är gravida. Och säger att "nu får vi se om det sprider sig som en löpeld" och ni också skaffar barn. Ville bara skrika att vi försöker och försöker, men inget händer. Men det kan man ju inte göra. Så jag spelade med. Och sedan ville jag gråta för att jag så, så, så önskar att det var vi som fått berätta att vi väntade barn på den här resan. Eller för flera månader sedan. 

Jag har iallafall fått igenom nu att få operera bort min polyp vilket känns hoppfullt. Den sitter i livmoderhalsen och är 1 cm stor vilket borde innebära att det är stopp i hela kanalen upp. Inte lätt för spermier att komma in där då, hur pigga de än är. Så jag hoppas såååå mycket på att detta ska få bort mina mellanblödningar och underlätta för oss i våra försök. 

Förstår att du inte vill, eller inte orkar, men jag tycker generellt det behövs att man gränsar människor i deras yttranden. Tycker att man ska säga till folk att tänka sig för vad de säger, om man känner sig bekväm nog att göra det, för tycker inte att det är okej. Vill du skrika ut det, gör det.
  • Ericky
    Msofie skrev 2021-03-29 12:57:15 följande:
    Förstår att du inte vill, eller inte orkar, men jag tycker generellt det behövs att man gränsar människor i deras yttranden. Tycker att man ska säga till folk att tänka sig för vad de säger, om man känner sig bekväm nog att göra det, för tycker inte att det är okej. Vill du skrika ut det, gör det.
    96Linneaa skrev 2021-03-29 12:43:16 följande:
    Massa kramar till dig <3
    RH93 skrev 2021-03-29 12:39:52 följande:
    Åh va jobbigt att inte bara få ett sånt besked men även en sån kommentar. Förstår verkligen din känsla. Så synd att dom flesta inte förstår hur okänsligt det kan vara och att man inte vet vad nån går igenom. Får själv ofta höra från familj/släkt att "nu är det väl din tur" eller "du är säkert gravid redan" bara för att min syster och kusin har barn men inte jag. Sist fick jag säga till min mamma att sluta prata om när jag ska bli gravid då jag precis hade fått mens och kände att mu brister det.

Hoppas att du ändå får en fin vecka och håller tummarna att operationen hjälper så det snart blir din tur att få dela med dig av gravidnyheter.
    Tack hörni, vad gulliga ni är <3 Älskar dessa grupper. De hjälper mig massa i tuffare stunder, som denna. Då man ska höra om denna graviditet i en veckas tid :)

Och jag håller med Sofie, hade det inte varit för att vi var så många i rummet hade jag fan velat säga det. Men nu kände jag att det blir ännu jobbigare för mig att dela det med alla som är med på resan. 

• Mizzi26
    96Linneaa skrev 2021-03-29 12:03:35 följande:

BIM på fredag. Varit rätt yr sen igår kväll och även magen har spökat lite. Kanske bara är ren tillfällighet men tills vidare väljer jag att hoppas på gravsymptom, haha :)

Det får vi hoppas! Håller tummarna :)

Hej på er, 

Vill bara få ventilera lite här. Vi kom upp till fjällen igår där vi ska vara med vänner i en vecka. Jag testade tidigt för att få veta hur det ser ut innan vi ska vara här en vecka bland folk och jag förstås INTE gravid.

Och förstås berättar ett annat par att de är gravida. Och säger att "nu får vi se om det sprider sig som en löpeld" och ni också skaffar barn. Ville bara skrika att vi försöker och försöker, men inget händer. Men det kan man ju inte göra. Så jag spelade med. Och sedan ville jag gråta för att jag så, så, så önskar att det var vi som fått berätta att vi väntade barn på den här resan. Eller för flera månader sedan. 

Jag har iallafall fått igenom nu att få operera bort min polyp vilket känns hoppfullt. Den sitter i livmoderhalsen och är 1 cm stor vilket borde innebära att det är stopp i hela kanalen upp. Inte lätt för spermier att komma in där då, hur pigga de än är. Så jag hoppas såååå mycket på att detta ska få bort mina mellanblödningar och underlätta för oss i våra försök. 

En stor kram, <3 jag har börjat läxa upp folk hej vilt som frågar när vi ska ha barn osv för att jag har vänner som har svårt och påpekar att det kan vara väldigt känsligt att fråga/tjata om det. Förstår också att du inte vill prata om det heller. Jag har berättat för två vänner men ingen släkting för det skulle kännas som att jag har 1000 ögon i nacken då.

min tripp till fjällen var inte heller rolig för jag fick missfall samma morgon som vi kastade oss ut i backarna. Det mysiga med resan förstördes. Är glad att vi var ensamma så jag slapp hålla minen för andra.
  • Emmalucy

Hej på er, 

Nämen ååh :( massor kram till dig <3 det låter helt hemskt. Folk är bra att inte tänka på hur det de säger kan påverka nån :( beklagar att du behöver gå genom det, snacka om att förstör ens semester! Det låter väldigt positivt att polypen ska borta, den borde definitivt orsaka en del blödning och problem med fertilitet. Kram och ta hand om dig så gott du kan <3
  • Emmalucy
    Hade första akupunkturbehandling idag! Jävlar vad avslappnad man blir, jag låg under värmelampor och hon la till ca. 10st nålar, plus att jag fick en i huvudet och 2 i käkan för att hjälpa tinnitusen, hon kollade på mig varje 20min för att kika på nålarna/klämma lite runt magen, en gång la hon till en extra nål som kändes nästan på ena äggstocken hah, men jag är lite öm därnere pga äl just nu. Hon rekommenderade att köpa zink och calcium tabletter (men jag tar redan zink) och att ta en fotbad varje kväll med varmt vatten och vinäger(?!) och att inte tvätta mitt hår senare än 8 på kvällen då det skapar mer lugn, tydligen.

Det som fascinerade mig mest var att mitt vänsterben totaldog och när jag skulle klä på mig kunde jag inte stå, så hon bad mig ligga ner igen, satt en pinna nånstans i benet och den började vakna till liv nästan direkt! Väldigt interessant, jag ser fram emot nästa session, jag har inte känt mig så lugn sen jag tog antidepressiva medel :)

Ska tillbaka varje dag denna vecka förutom fredag, och sen på mensens andra dag för att börja den ?riktiga? delen av fertilitetsakupunkturen :)
  • Molybden

Hej på er, 

Nej vad jobbigt! Hade nog själv brutit ihop om det hänt. Vi berättade faktiskt för typ alla våra vänner att vi har svårt för någon vecka sedan. Började bli galen på alla kommentarer folk släppte ur sig titt som tätt.

Håller tummarna för att operationen hjälper!
  • Soff
    Mizzi26 skrev 2021-03-28 20:55:31 följande:
    Ja jättetråkigt men det är väl bara att ta tag i det och kämpa för att få rätt hjälp. :) oavsett hur jobbigt och träligt det är. Har reumatiskt i släkten så kanske ska börja på den vägen. <3
    Precis, helt rätt <3 lycka till <3 
  • Soff

Hej på er, 

Näe men fy så jobbigt att gå igenom det!! :((( Alltså, folks kommentarer ibland alltså! Som att dessa svårigheter inte existerar på detta jordklot!... det gör mig så trött ibland. Tycker man kan tänka till lite! Jag har faktiskt aldrig i hela mitt liv kommit med sådana kommentarer för att jag kännt att det KAN vara känsligt... 

Kramar till dig! <3 hoppas det inte kommer på tal så mycket nu denna veckan.... :/ <3 

• Emlan93

Hej på er, 

Nä vad jobbigt <3 Är det något jag lärt mig hittills är att jag ska försöka göra allt för att själv inte säga klantiga saker i detta ämnet framöver. Man vet aldrig vad andra går igenom. Massa kram till dig!
  • Eclipse

Lägger till mig i listan och smyger med lite i denna tråden även om vi kommer ligga lite lågt med försök denna månad för att börja om på riktigt troligen i maj beroende på hur denna cykel blir. Kroppen beter sig fortfarande ?illa? efter pillerstopp så det blir en månad med störst fokus på att hjälpa den lite extra att komma på banan.

Ericky 1/4, 33 år (8:e försöket)

Link92 - 1/4, 29 år (21:a försöket, ett missfall)

Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

Soff 2/4, 32 år (12:e försöket)

96Linneaa 2/4, 24 år (2 försöket)

Mizzi26 - ?/4, 26 år (5:e försöket, ett missfall)

iloverooti 3/4 , 32 år (5:e försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9:e försöket)

Izzy123 3/4, 28 år (1 försöket efter 4 missfall)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

An26 4/4, 26 år (2 försöket, ett missfall)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Msofia91, 7/4, 29 år (8:e försöket.. eller nåt)

Lisen91, 7/4, 29 år (9:e försöket)

Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)

litalu, 8/4, 25 år (3:e försöket)

Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3 års försök med exet)

MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)

BoringBrick92, 13/4, 28år (5:e)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5:e försöket)

RH93, 16/4, 27 år (9:e försöket)

Msofie, 16/4, 25 år, (14:e försöket)

Rungirl 17/4. 32 år (6:e försöket)

Apan95, 18/4, 25 år (18:e? försöket, ett MF)

Sockerplanta, 18/4, 26 år (8:e försöket)

Emlan93, 19/4, 27 år (5:e försöket, ett missfall)

Längtartillvår 22/4, 35 år (8e försöket)

Eclipse, 25/4, 31 år

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

Rumpelstiltskin, 29/4, 25 år (8:e försöket, men 11:e månaden)

Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet