• Mizzi26

Bim April 2021 - Första barnet

Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.

Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.

Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3

• Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet
  • Msofie
    Emmalucy skrev 2021-03-27 20:16:29 följande:

Förde in luften? Oj! Det var många år sedan jag gjorde det, men kommer inte ihåg den delen. Kanske för att jag faktiskt inte hade någon blockage men de gjorde det på mig oavsett, samtidigt som jag hade knappt den minsta polypen men fick operera bort de också.

Hoppas det hjälper! När har du äl? :) 

Nej och jag har faktiskt inte hört talas om någon som har varit med om den metoden, verkar ovanligt... Men men.

ÄL om 4 - 7 dagar!
  • Soff
    Msofie skrev 2021-03-27 18:44:35 följande:

Gått några dagar nu sedan jag gjorde en äggledarspolning. Verkar vara något som många upplever olika, men för mig var det fruktansvärt smärtsamt. Själva inspolningen av kontrastvätskan var okej, men när det spolade in luft för att vidga skiten. Fy fan. Tycker inte så många nämner den delen? Höll på att svimma.

Men men. Har helt fria vägar, vilket är skönt, men hoppas ändå det gjorde någon skillnad och att det blir vår månad.

Åh tråkigt att höra att du också hörde till dom som det var så smärtsamt för :(( Var ju det för mig med. Bland det värsta jag varit med om. Jag grät mig igenom det, och efteråt såg det ut som en mordplats... Usch. Skönt att det är över nu hursom, och hoppas det gör skillnad <3 
  • Anonym (Längtartillvår)

Hej alla,

Hoppar in från marstråden, blev tyvärr ingen tidig decemberbebis :( men nya tag och nytt försök! Insåg att jag räknat fel förra månaden och är på 8e försöket nu i april och inte i mars som jag skrev tidigare.

Lycka till allihopa, ska bli kul att följa er alla och jag hoppas på många plus den här månaden <3

Ericky 1/4, 33 år (8:e försöket)

Link92 - 1/4, 29 år (21:a försöket, ett missfall)

Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

Soff 2/4, 32 år (12:e försöket)

96Linneaa 2/4, 24 år (2 försöket)

Mizzi26 - ?/4, 26 år (5:e försöket, ett missfall)

iloverooti 3/4 , 32 år (5:e försöket)

jlinnea - 3-4, 26 år (9:e försöket)

Izzy123 3/4, 28 år (1 försöket efter 4 missfall)

TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

An26 4/4, 26 år (2 försöket, ett missfall)

Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

Lisen91, 7/4, 29 år (9:e försöket)

Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)

litalu, 8/4, 25 år (3:e försöket)

Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3 års försök med exet)

MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)

BoringBrick92, 13/4, 28år (5:e)

VirrePirre06, 14/4, 30år (5:e försöket)

RH93, 16/4, 27 år (9:e försöket)

Msofie, 16/4, 25 år, (14:e försöket)

Rungirl 17/4. 32 år (6:e försöket)

Apan95, 18/4, 25 år (18:e? försöket, ett MF)

Sockerplanta, 18/4, 26 år (8:e försöket)

Emlan93, 19/4, 27 år (5:e försöket, ett missfall)

Längtartillvår 22/4, 35 år (8e försöket)

Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

Rumpelstiltskin, 29/4, 25 år (8:e försöket, men 11:e månaden)

• Emmalucy
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-28 15:02:48 följande:

Hej alla,

Hoppar in från marstråden, blev tyvärr ingen tidig decemberbebis :( men nya tag och nytt försök! Insåg att jag räknat fel förra månaden och är på 8e försöket nu i april och inte i mars som jag skrev tidigare.

Lycka till allihopa, ska bli kul att följa er alla och jag hoppas på många plus den här månaden <3

Hej! <3 beklagar att du är här, men välkommen :)

Jag ska ha första träff till akupunktur imorgon, säkert bara pulsmätning men kanske en första session om hon har tid. Hon sa iaf att jag inte behövde boka en session och vi kunde göra det, men jag såg hur fullt hennes kalender är så vet inte! Jag hoppas det kan hjälpa kroppen (med tanke på hur jävligt mycket det kostar) ska såklart uppdatera er :)
  • Mizzi26
    Soff skrev 2021-03-27 12:11:39 följande:

Kul att jag kunde bidra med nåt <3 tror det är så himla lätt att man inte kommer igång för att man sätter ribban för högt, det känns då för överväldigande och för jobbigt helt enkelt. Man får börja där man känner att man orkar <3 Och det tror jag är särskilt viktigt om man har smärta i kroppen!

Det låter ju hemskt. Smärta i kroppen och andra diffusa problem är något den vanliga sjukvården är otroligt dåliga på, enligt min erfarenhet iallafall. Jag har nämligen haft problem bland annat med handleder etc. och syns det inget på blodprov eller röntgen så känns det som att dom inte vet vad dom ska göra. Tror snarare du kanske skulle kolla upp någon funktionsläkare? Tror tyvärr inte det är särskilt billigt dock.. men dom har ett bredare perspektiv vad jag har förstått, och går till grunden med lite mer diffusa problem. 

Hoppas du hittar ett sätt som funkar för dig <3 

Ja det är nog lätt hänt!

Jag betalar mer än gärna för att få någon slags diagnos och kanske behandling för nu börjar smärtan ta över mitt liv och då är det inte roligt. Ska definitivt kika på det :) håller med dig till fullo om att sjukvården ger upp så fort inget syns på röntgen eller prover. Tråkigt att man ska behöva kämpa ensam.
  • Anonym (Längtartillvår)
    Emmalucy skrev 2021-03-28 15:34:54 följande:

Jag ska ha första träff till akupunktur imorgon, säkert bara pulsmätning men kanske en första session om hon har tid. Hon sa iaf att jag inte behövde boka en session och vi kunde göra det, men jag såg hur fullt hennes kalender är så vet inte! Jag hoppas det kan hjälpa kroppen (med tanke på hur jävligt mycket det kostar) ska såklart uppdatera er :)

Tack :)

Lycka till med akupunkturen, har hört mycket bra om det så jag hoppas det funkar. Känns inte som något för mig, men hoppar säkert på det snart om inget händer, haha. Känner att jag greppar efter allt som har funkat för andra!! Får jag fråga vad det kostar?
  • Soff
    Mizzi26 skrev 2021-03-28 16:25:52 följande:
    Ja det är nog lätt hänt!

Jag betalar mer än gärna för att få någon slags diagnos och kanske behandling för nu börjar smärtan ta över mitt liv och då är det inte roligt. Ska definitivt kika på det :) håller med dig till fullo om att sjukvården ger upp så fort inget syns på röntgen eller prover. Tråkigt att man ska behöva kämpa ensam.
    Tycker verkligen det borde ingå som vanlig sjukvård, att man ska kunna få remiss till funktionsläkare, men tyvärr får man inte det är jag rätt säker på.. Ja men gör det! <3 Mm, så himla tråkigt :( när man egentligen behöver att någon bara fångar upp en och hjälper en för att man inte orkar, så måste man dra lasset själv..  
  • Msofie
    Emmalucy skrev 2021-03-28 15:34:54 följande:

Hur har du hittat din akupunktör? Väldigt många pratar om det, men när jag försöker googla fram någon som arbetar i relation till fertilitet hittar jag inte särskilt mycket..
  • Mizzi26
    Soff skrev 2021-03-28 19:40:32 följande:

Tycker verkligen det borde ingå som vanlig sjukvård, att man ska kunna få remiss till funktionsläkare, men tyvärr får man inte det är jag rätt säker på.. Ja men gör det! <3 Mm, så himla tråkigt :( när man egentligen behöver att någon bara fångar upp en och hjälper en för att man inte orkar, så måste man dra lasset själv..  

Ja jättetråkigt men det är väl bara att ta tag i det och kämpa för att få rätt hjälp. :) oavsett hur jobbigt och träligt det är. Har reumatiskt i släkten så kanske ska börja på den vägen. <3
  • Mizzi26

Nu börjar det närma sig bim för några här, spännande!

Hur känner ni? Symtom? Något som är annorlunda kanske? :)<3

Själv har en app bekräftat äl men inte den andra pga att min temp sjönk igen, kroppen har försökt ägglossa två gånger denna cykel än så länge men känslan är att det inte har skett än. Förra cykeln lyckades det bli ägglossning på försök 3.

Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet