• Mizzi26

Bim April 2021 - Första barnet

Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.

Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.

Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3

• Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet
  • Link92
    Soff skrev 2021-03-30 09:10:05 följande:

Fick den där jäkla känslan i kroppen igår att mensen är på ingång inför bim... blir sådär lite frusen då och kan känna ett liiitet molande.. :( lätt att känna total hopplöshet redan nu.. men försöker att inte tappa hoppet helt förns mensen faktiskt dyker upp... bim på fredag. 

Ja samma här! De senaste månaderna har det börjat mola för mig innan BIM, det gjorde aldrig det innan. Lite frustrerande! Man tycker ju att molandet ska betyda att något fäst :) Jag försöker tänka att det iallafall är påsk och man får vara lite ledig, kommer mensen får man ju ta en öl i solen iallafall. BIM på torsdag och tänker nog testa den morgonen om jag fortfarande har något hopp kvar. När testar du?
  • Soff
    Link92 skrev 2021-03-30 09:38:29 följande:
    Ja samma här! De senaste månaderna har det börjat mola för mig innan BIM, det gjorde aldrig det innan. Lite frustrerande! Man tycker ju att molandet ska betyda att något fäst :) Jag försöker tänka att det iallafall är påsk och man får vara lite ledig, kommer mensen får man ju ta en öl i solen iallafall. BIM på torsdag och tänker nog testa den morgonen om jag fortfarande har något hopp kvar. När testar du?
    :((( men blä!... ja, det vore ju betydligt bättre om det var så >< .. blir så uppgiven varje gång jag får den känslan i kroppen... spelar ingen roll hur många som säger att de haft molande etc. innan de plussat. Tror liksom aldrig att det kan hända mig. Det händer bara andra liksom.. mm okey! Tror inte jag testar alls, om inte mensen blir sen förstås. Mitt psyke pallar inte negativa test. 
  • Vickan31
    Stickling skrev 2021-03-30 06:28:16 följande:

Hej alla gamla och nya längtare! Jag har lagt till mig i listan sedan innan, då jag visste att det var nu i april jag skulle få börja med ägglossningsstimulerande behandling och ha lite bättre chanser till graviditet än jag annars har pga PCOS. Lyckades dock bli gravid nu i mars, plussade igår men med låg temp och en begynnande blödning. I natt kom blödningen igång ordentligt så det blev ett andra missfall :( Får troligen ingen Bim i april, men hänger kvar för att se hur det går för er andra <3

Jag är som sagt så ledsen för din skull :( Jag beklagar verkligen, och som någon annan skrev så får du såklart ta all tid du behöver nu för att vara ledsen, samtidigt som vi hoppas att du kan hitta något som ger dig lite glädje mitt i allt det jobbiga Hjärta Stor kram!
  • Link92
    Soff skrev 2021-03-30 11:38:02 följande:

:((( men blä!... ja, det vore ju betydligt bättre om det var så >< .. blir så uppgiven varje gång jag får den känslan i kroppen... spelar ingen roll hur många som säger att de haft molande etc. innan de plussat. Tror liksom aldrig att det kan hända mig. Det händer bara andra liksom.. mm okey! Tror inte jag testar alls, om inte mensen blir sen förstås. Mitt psyke pallar inte negativa test. 

Nej precis, jag kände på exakt samma sätt innan jag plussade också, så tänker alltid att man inte vet förrän mensen inte dyker upp och man testar.

Mensen brukar alltid komma innan jag hinner testa men vi ska sova i vår stuga i påsk och jag vill inte behöva dra med några test dit så gör ett undantag denna gång. Är ju egentligen onödiga pengar med test när man bara kan vänta in mensen.

Men! Hoppas som alltid att det ska bli annorlunda denna gång och att mensen inte dyker upp för någon av oss :)
  • Soff
    Link92 skrev 2021-03-30 12:59:35 följande:
    Nej precis, jag kände på exakt samma sätt innan jag plussade också, så tänker alltid att man inte vet förrän mensen inte dyker upp och man testar.

Mensen brukar alltid komma innan jag hinner testa men vi ska sova i vår stuga i påsk och jag vill inte behöva dra med några test dit så gör ett undantag denna gång. Är ju egentligen onödiga pengar med test när man bara kan vänta in mensen.

Men! Hoppas som alltid att det ska bli annorlunda denna gång och att mensen inte dyker upp för någon av oss :)

Nej men precis, så är det ju! Försöker verkligen tänka så, så att mitt humör inte går ner i botten över att jag känner ett molande. Idag känner jag att jag har svårt att hålla fokus på jobbet på grund av det... vilket är lite jobbigt. Men får väl va så. Är lärare bara, så alltid svårt att utföra sitt arbete bra när man inte har full fokus...hade varit lättare att ha ett jobb där jag sitter för mig själv inne på mitt rum eller nåt >< är alltid tacksam för när bim hamnar på helger eller lov....har tagit ledigt från jobbet 2 gånger när bim varit mitt i veckan.. för att jag helt enkelt inte klarar av att träffa elever och verka som vanligt när mensen kommit. 

Jo det är ju egentligen det, men svårt att låta bli ibland.. Förstår dig, hade också gjort ett undantag där!

Vi håller tummarna <3 

• iloverooti

Hjälp! Har köpt clearblue early och det ena strecket är åt fel håll är det positivt??

• Emmalucy
    iloverooti skrev 2021-03-30 16:36:55 följande:

Hjälp! Har köpt clearblue early och det ena strecket är åt fel håll är det positivt??

CB är verkligen sämst, jag skulle inte lita på den, det ser lite mer ut som att färgen har fastnat när den drog över sticket, men såklart borde du testa en till för att vara säker! Och INTE CB om du har alternativ :)
  • Msofie

Ett sätt för mig att hantera saker är genom att lyssna på musik. Vet inte hur ni är, men måste lyssna på sånt jag kan relatera till. Vilka är era favorit TTC låtar? Mina är IKD you yet Alexander 23, till dig Sarah Dawn Finer och just nu hold on av Shawn Mendes. Har en hel lista.

• Msofie
    Msofie skrev 2021-03-30 20:24:09 följande:

Ett sätt för mig att hantera saker är genom att lyssna på musik. Vet inte hur ni är, men måste lyssna på sånt jag kan relatera till. Vilka är era favorit TTC låtar? Mina är IKD you yet Alexander 23, till dig Sarah Dawn Finer och just nu hold on av Shawn Mendes. Har en hel lista.

IDK*
  • Mizzi26
    Msofie skrev 2021-03-30 20:24:09 följande:

Jag har samma lista ?lugn musik? på hela dagarna på jobbet. Hör knappt pga allt oväsen men det är så avslappnande och skönt.

Mina favoriter just nu är ?till dig? med Sarah dawn finer men den är gråtvarning på. Handlar om längtan efter ett barn & så är train wreck med James Arthur en favorit nu. det hjälper mig verkligen att lyssna på musik när jag är i en dålig period och känslorna ventileras genom musiken utan att det syns på ytan :)
Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet