Bim April 2021 - Första barnet
Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.
Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.
Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3
Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.
Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.
Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3
Hallå allihopa!
Smyger mig in här i April-tråden :)
Ny månad nya tag. Jag ringde faktisk till en privat fertilitetsklinik idag o bokade tid för en koll. Bara för att se så det står bra till där nere. Har varit som ett vrak under förra cykeln så jag tänkte bara lugna min själ. Så får vi se om de tycker att min man ska kolla upp sig oxå.
Kan detta bli månaden då vi alla i gruppen lyckas få plus? :D
Ericky 1/4, 33 år (9e försöket)
Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)
Soff 2/4, 32 år (12:e försöket)
96Linneaa 2/4, 24 år (2a försöket)
Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)
Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)
jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)
TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)
An26 4/4, 26 år (2a försöket, ett missfall)
Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)
Vickan31, 8/4, 31 år (10:e försöket)
litalu, 8/4, 25 år (3:e försöket)
Emmalucy, 11/4, 35år (3:e försöket, 3års försök med exet)
MAKL, 12/4, 27 år (7:e försöket)
Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)
BoringBrick92,13/4,28år(5:e)
VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)
RH93, 16/4, 27 år (9e försöket)
Msofie, 16/4, 25 år, ( 14e försöket)
Rungirl 17/4. 32 år (6:e försöket)
Apan95, 18/4, 25 år (18:e? försöket, ett MF)
Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)
Hallå allihopa!
Smyger mig in här i April-tråden :)
Ny månad nya tag. Jag ringde faktisk till en privat fertilitetsklinik idag o bokade tid för en koll. Bara för att se så det står bra till där nere. Har varit som ett vrak under förra cykeln så jag tänkte bara lugna min själ. Så får vi se om de tycker att min man ska kolla upp sig oxå.
Kan detta bli månaden då vi alla i gruppen lyckas få plus? :D
Jag börjar misstänka att det inte blir någon ÄL denna cykel. Det sekret som kommit har varit ovanligt sparsamt och min temperatur verkar ha "fastnat" runt 36,38 ( legat runt det nästan en vecka nu).
Samtidigt har jag svårt att motivera mig till livet? Riktigt obehagligt för har aldrig mått såhär förut. Har jättesvårt att kliva upp, även på helgerna för kan inte komma på något som känns kul eller motiverande. Vill bara gå och lägga mig så fort jag slutat jobba. Känner att jag inte kan någonting trots fem års universitetsstudier och tre år i arbetslivet. Vilken arbetsplats vill ha mig när mitt vikariat går ut? Tänker lite - varför fortsätta med nånting? Får vi (mot förmodan) barn någon gång - vad har jag att ge barnet? Varför vill jag ens ha barn? Känner oftast att jag bara vill lägga mig ner på golvet och försvinna.
Vad gör ni när ni mår såhär?
Usch vet precis vad du menar. Ibland undrar man vad man ens håller på med egentligen?? är så trött på allt i perioder.. det enda som räddar mig just nu är att jag kollar om hela greys anatomy, så skönt att bara fokusera på någon annans liv haha! Så det är mitt tips. Kolla på en serie med många säsonger och avsnitt bara för att koppla bort <3 kram
Jag tror också att det bästa är att göra som apan95 säger och bara koppla bort ett tag. Om det så är med en serie, en bok, en lång promenad med sällskap/pod eller varför inte bara lyxa till det med en dejt med mannen? Vad som helst bara det får dig på andra tankar.
Jag är också i en sån period där jag varken vet ut eller in pga massa tankar och beslut som rör framtiden som ska tas. Men det går inte att ta några beslut just nu då alla val hänger på ett annat val som i sin tur hänger på ett annat val som i sin tur hänger på hur vida vi lyckas bli gravida snart eller inte osv osv. Ja en ända röra med andra ord. Men jag försöker att koppla bort dom tankarna och bara tänka på/ägna mig åt sånt som jag känner mig motiverad av och som har med allt annat att göra än alla val som ska tas och bebisverkstaden. Jag tror man måste komma ihåg att leva också, göra sånt man mår bra av för att orka med vardagen. Allt kommer lösa sig till det bästa i slutändan ska du se <3
För mig hjälper det ofta med någon form av fysisk aktivitet, om det så bara är 30 min på gymmet eller en kort promenad. Mår man väldigt dåligt orkar man ju dock inte alltid ta sig för det. Då kan det vara skönt tycker jag att göra något hemma för att sysselsätta sig, kolla på en lättsam serie eller spela nåt spel t.ex.
För mig personligen har det också hjälpt mycket att gå till kurator och psykolog under olika perioder i livet då jag känt mig på botten verkligen. Det passar såklart inte alla kanske, men jag tycker det är otroligt befriande att få prata med någon utomstående om alla känslor och jobbiga tankar. Hoppas du hittar något som känns bra för dig.
Tack för att du svarar! Jag har faktiskt precis börjat träna mer, och försöker få till minst 20 minuter om dagen (yoga, jogg, styrketräning) så hoppas det ska göra mig gladare :)
Ja jag har funderat på om jag skulle behöva prata med någon annan, men vet inte hur man går till väga för att komma dit? Ringer man bara en vårdcentral eller hur gör man?
Tack för att du svarar! Jag har faktiskt precis börjat träna mer, och försöker få till minst 20 minuter om dagen (yoga, jogg, styrketräning) så hoppas det ska göra mig gladare :)
Ja jag har funderat på om jag skulle behöva prata med någon annan, men vet inte hur man går till väga för att komma dit? Ringer man bara en vårdcentral eller hur gör man?
Jag börjar misstänka att det inte blir någon ÄL denna cykel. Det sekret som kommit har varit ovanligt sparsamt och min temperatur verkar ha "fastnat" runt 36,38 ( legat runt det nästan en vecka nu).
Samtidigt har jag svårt att motivera mig till livet? Riktigt obehagligt för har aldrig mått såhär förut. Har jättesvårt att kliva upp, även på helgerna för kan inte komma på något som känns kul eller motiverande. Vill bara gå och lägga mig så fort jag slutat jobba. Känner att jag inte kan någonting trots fem års universitetsstudier och tre år i arbetslivet. Vilken arbetsplats vill ha mig när mitt vikariat går ut? Tänker lite - varför fortsätta med nånting? Får vi (mot förmodan) barn någon gång - vad har jag att ge barnet? Varför vill jag ens ha barn? Känner oftast att jag bara vill lägga mig ner på golvet och försvinna.
Vad gör ni när ni mår såhär?
Tack ni som svarar och tipsar! <3 Skönt att det verkar vara då enkelt att få samtalshjälp! Psykisk ohälsa känns så långt bort för mig, men det är klart att det kan hända vem som helst när som helst. Fortsätter de här känslorna kommer jag absolut höra av mig till vc eller liknande, för som ni säger ska man inte behöva må såhär. Ska också försöka sova och vila lite mer så säger god natt nu. Tack för allt stöd!
Hej :)
Hoppar också in här har BIM 3/4 , 5:e försöket.
Använt mig av clearblue digital med dubbelindikator de senaste 3 månaderna och för första gången fått en glad fast gubbe 19/3 . Så håller tummarna för mig och alla ni andra! :D
iloverooti 3/4 , 32 år ( 5:e försöket)