Inlägg från: Anonym (Oroligt att ha nidblödning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oroligt att ha nidblödning)

    Nidblödning? *TMI* Bild

    Hej!
    Ja det kan vara nidblödning. Det står fel på alla sidor att det bara kan vara lite blod och hålla på i en dag eller så även om det är vanligare. Jag har haft det tre gånger och det har varit från droppar till fylld halv binda varje dag i en från fyra dagar till en vecka.
    Det är ovanligt med nidblödning och det kan komma från dag 6 efter ägglossning till många dagar efter.
    Ta ett graviditetstest 18 dagar efter ägglossning, då borde det visa positivt om det är en graviditet.
    Det blöder tror de pga av att det finns många små fina blodkärl i livmodern och när embryot växer och celldelar sig så tar den sönder de små blodkärlen som då blöder. Du får mens om embryot slutar celldela sig och helt enkelt inte fungerar längre. Jag märker skillnad på att mensen börjar kraftigt och är mörkrött och luktar mens. Nidblödning luktar inget, bara järn och vatten. Det är brunt eller ljusrosa rött, inga klumpar. Varierar i mängd en dag lite nästa dag mycket, sen lite igen. Så brukar inte mens bete sig.
    Kanske min erfarenhet hjälpte lite :) men det är bara ett graviditetstest som kan berätta hur det ligger till för dig.

Svar på tråden Nidblödning? *TMI* Bild