Inlägg från: Anonym (FYI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FYI)

Hur berätta om otrohet?

Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-24 12:33:54 följande:
    Och det är en himmelsvid skillnad mot vad du och vissa (eller om ni är samma?) försöker falskeligen påstå att jag skulle ha sagt.
    Herregud...Lägg ner det snacket. Tror du att Jaha och jag är dom enda som tycker otrohet är bland det värsta som kan hända i en relation?
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-05-24 13:06:41 följande:
    Jag ser i tråden att du har mycket svårt att läsa vad vi skriver, vad vi tycker och missuppfattar ofta det vi skriver som vi vill förmedla. På något sätt får jag känslan av att du vill misstolka för att få igång någon form av sanslös argumentationsiver. För inte är det en diskussion vi för här.

Din energi tillbaka till både mig och alla andra som skriver här är enorm och inte i proportion till samtalet.

Jag vill säga att ditt sätt att försöka föra en dialog och en dialog med respekt är obefintlig. Det här skrev jag till dig i början av den här trådens start, någon gång i mars, och du har inte på något sätt varken lugnat ner dig eller mognat under resans gång.
    Vad ni tycker och har argumenterat för i hela tråden går att sammanfatta med två ord....Berätta inte.
    Det var inte ens det ts frågade efter i sin trådstart. Men med er hjälp tog hon det beslutet för det gynnade henne. Frågan är om detta nya scenario gynnar familjen i längden? Det vet ingen. Men om hon berättat hade det förmodligen varit löst nu på det ena eller det andra sättet. Gå tillbaka och läs vad hon frågade efter.
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-05-24 14:58:46 följande:
    Det här är sedan länge uppenbart och har tidigare tagits upp ett par gånger här i tråden. Du har också svårt att skilja på vem som sagt vad och gör bort dig varje gång det händer.
    Ungefär som du och "Ditt ansvar" dåObestämd
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-05-24 15:11:28 följande:
    Det är inget nytt att försöka mörka sitt fulspel genom att skylla på andra att de gör samma sak. Det är bara så billigt och genomskinligt.

Jag, ?Blueskillen? och ?Ditt ansvar? vet hur sanningen ligger till. Det räcker för mig.
    Same same, but same skitKräks
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-05-24 15:11:28 följande:
    Det är inget nytt att försöka mörka sitt fulspel genom att skylla på andra att de gör samma sak. Det är bara så billigt och genomskinligt.
    Nej, Det är tyvärr inget nytt att jag och "Jaha" blivit anklagade för att vara samma person av er som är pro otrohet. Tror det var "Ditt ansvar" som startade den diskussionen under ett annat nic.
    Nu har det underliga hänt att "Jaha och jag har lagt in ett inlägg samtidigt...
    #647 och #648
    Undrar hur det gick till...?
    Tycker den diskussionen borde vara avslutad, det är bara dumheter.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 16:00:58 följande:
    Haha, ja han är ett unikum, kör med alla fula trix som finns... bla anklaga andra för saker som han själv gör.

Men å andra sidan, kan man förvänta sig något annat av någon som propagerar för att det är ok att svika, ljuga och manipulera?
    Men till vilken nytta?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-05-25 09:37:46 följande:

Vilken röra allt blivit i tråden. 

Man loggar in och har över 100 svar i tråden.

Jag har inte tagit illa vid mig av några inlägg, dock har vissa gått på rätt hårt på mig som person utan att helt känna till hela historien eller vem jag är och hur jag har det. 

Mitt beslut står jag kvar vid, kommer inte ändra på det heller. 

Tja...Det blir ju så när du "inte talar om hela historien, eller vem du är" som du säger.
    Fritt för spekulation.

Det var därför jag blev nyfiken på hur det går till när man som gift, träffar en gammal förälskelse efter lite kontakt nån gång om året, över en kopp kaffe, som slutar i sängen.
    Att du inte berättar kommer inte som en överraskning. Däremot hur man ö.h.t. hamnar i situationen, som jag uppfattar inte alls var planerad.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-05-25 10:09:26 följande:
    Kan meddela att det inte alls var planerat. 
    Jag kan tyvärr, av tämligen uppenbara skäl inte berätta förmycket för att eventuellt outa vem jag är. Men nej, det var verkligen inte planerat. 
    Det är ett anonymt forum så enda sättet jag ser att det skulle ställa till problem för dig är att din man känner,, kanske umgås med älskaren. Och att han dessutom läser fl. och då dra slutsatser/bli misstänksam om vem...?
    Men som sagt. Min nyfikenhet grundar sig i hur det kan bli såhär efter sporadiska kontakter nån gång om året talandes om ditt och datt. Bestämmer sig för att ta en fika och hamna i säng...Utan att det finns i planen.
    Vem kan man lita på om inte sin fru...?

Man är ju två i ett förhållande och därför tycker jag det är ett orimligt straff att vara otrogen mot sina barns far, för att man känner sig osedd.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-25 11:57:59 följande:
    Ja, om du går tillbaka och läser hela inledningen trådstarten så står där bl a:
    "Hur fasiken berättar jag, 
    och har familjen i behåll?"

Dessa två saker ger ju utrymme för diskussioner med många vinklingar,

bl a samtal om ifall hon kan ha familjen i behåll bäst genom att berätta eller genom att inte berätta,

och tillsammans med de kompletterande inlägg som TS löpande har gjort så har det lett fram till ganska omfattande samtal och resonemang.

Man gör väl aldrig klokt i att i någon tråd, eller i något sammanhang, begränsa sig till att enbart läsa rubriken?
    Men det stod klart från början att ts ville berätta. Hon trodde inte hon skulle kunna leva med skulden/skammen/det dåliga samvetet.
    Om hon skulle berätta... är, hur hon skulle kunna ha familjen kvar en bisats.
    Ingen kan svara på den saken, eftersom ingen kan förutspå hur mannen reagerar.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-25 12:28:39 följande:
    Jag påstår inte att du har fel.

Men läs gärna en gång till det jag skriver ovan (läs gärna flera gånger om du behöver, och sträva efter att ha en neutral inställning för att öppet skaffa dig en uppfattning om innehållet.)
    Det är mycket tydligt att inte heller jag har fel. För i trådstarten står det om två saker och TS har också redan i tidiga inlägg gjort tydligt att det finns minst två saker att diskutera.

Om du har bara en liten gnutta goda avsikter (???) så tycker jag absolut inte att du kan hänga TS, eller någon annan i någon tråd, bara pga ordvalet eller kommatecknets placering i trådstarten.
    Även du bör väl klara av inse att trådens ämne är mycket viktigare för TS och för alla som skriver i tråden än var t ex ett ord eller ett kommatecken är placerat?
    Jag har varken onda eller goda avsikter med något inlägg what so ever.
    Försöker bara förstå hur man resonerar, eller kan, så onödigt, sätta sig i ts speciella situation, nykter, över/efter en fika på stan, med fam. och barn i potten.

Reaktionen på dina inlägg däremot, eller för den delen Blueskillens, beror på att ni har ett fruktansvärt nedlåtande sätt...

Ni talar sanning..
    Vi ljuger...
    Vi är moralkärringar..
    Vi skall läsa om...från början...RÄTT
    Vi är samma användare med olika nic
    Ts, låt dig inte provoseras av inbillade experter
    osv

Ett "upper lip" beteende som gränsar till härskarteknik, och bidrar stort till svaren ni får. Men du är ju lärare enligt tidigare tråd, så det är väl så du bankar in kunskap i dina eleverObestämd

Och nu är jag inte intresserad av att varken svara eller kommentera dina eller Blueskillens inlägg mer, det blir bara löjligt, och har inget med ts att göra.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Hanna) skrev 2021-05-25 13:30:29 följande:

En dag kom min kompis 2 barn hem från skola och grät. Dom hade, av andra barn fått till sig att deras mamma var otrogen. Barnen som hade berättat detta hade fått reda på detta av sina föräldrar vid middagsbordet kvällen innan. Behöver jag säga att barnen blev helt knäckta? Sen va det ju makens tur att få reda på det för nu gick det ju inte längre att hymla. Det blev skilsmässa.

Tål att läsas en gång till.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-26 13:49:19 följande:

Men vi har förstått vilken agenda du har.
    Vilka menar du är "vi"? Förklara gärna kortfattat och tydligt vilken agenda jag har och som "vi" har förstått.
    Beakta då allt jag har skrivit och välj inte din vana trogen att ljuga och att medvetet utelämna det jag redan i mitt första inlägg skrev till TS:
    - Du har gjort FEL genom att vara otrogen.
    - Du har begått ett ALLVARLIGT FEL.

Ja hon befinner sig i en svår situation men det gör hennes partner oxå
    På vilket sätt menar du befinner sig hennes partner i en svår situation?
    För honom är ju allt precis lika, inga följder, ingen påverkan och utan någon som helst förändring. Sanningen är att för honom är allt exakt lika som det var innan.
    Sanningen är ju att det han inte vet mår han inte ont av.

du och propagerar för att hon försätta honom i ytterligare en jobbig situation
    Förklara gärna sakligt och begripligt på vilket sätt du menar att det för honom blir en ytterligare jobbig situation? Hur skulle han kunna uppleva det som jobbigt när han inte vet något och allt är precis lika som innan?

du bara tar hänsyn till TS medan vi andra oxå tar hänsyn till hennes man.
    Nu flyger du i det blå igen, precis som du gjort så många gånger tidigare.
    TS har gjort noggranna överväganden och fattat ett väl övervägt beslut.
    Jag förstår att det är svårt för dig att ta in, men fakta är självfallet att hon känner situationen bättre än du, jag eller någon annan.
    Jag klarar av att ta in det.
    Och jag finner ingen som helst anledning att ifrågasätta TS beslut, jag kan inte se att du, jag eller någon annan skulle ha den information som krävs för att kunna fatta ett bättre och mera välgrundat beslut än TS.
    TS har beskrivit att hon har övervägt vad som är bäst totalt sett, inklusive att hon tagit hänsyn till familjen, barnen och även sin man.
    Det har jag beaktat när jag väljer att stödja TS välgrundade beslut och jag har därigenom även tagit hänsyn till hennes man.

Det är för mig häpnadsväckande att du kan inbilla dig själv, och du försöker inbilla andra, att du skulle veta bättre än TS själv.

Du måste ha suttit på din kammare och funderat på hur du skall få fram ditt enda sanna, utan att nödvändigtvis skriva ut det.
    Allt du skriver, A4 efter A4 går ut på denna mening.
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-05-27 13:14:28 följande:
    Trots att jag berättade för dig redan i mars, då du också kom med detta påstående, hur jag såg på detta med otrohet och att jag har för cirka en vecka sedan tagit upp detta igen så förstår du inte. Jag vet inte om du inte vill eller inte kan läsa vad människor skriver för det är ofta, väldigt ofta du upprepar dina frågor fast du får svar.

Jag tror att du är så fylld av bitterhet så det äter upp ditt liv
    Kan du hänvisa till dom inläggen? Har letat men inte hittat där du tar ställning.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-27 15:28:55 följande:

Vissa i tråden, minst en som  flera gånger blivit pinsamt avslöjad som en ren lögnare, kräver hela tiden förklaring och svar på samma frågor.

Varför?
    Så vitt jag kan se hjälper det ju inte vilka svar och vilka förklaringar man ger så följs det ändå av upprepade lögner och nya frågor om samma sak igen och igen?

I mitt allra första inlägg i tråden skrev jag till TS:
    Du har gjort FEL genom att vara otrogen.
    Du har begått ett ALLVARLIGT FEL.

Trots det har jag gång på gång, i stort sett varje gång som jag besvarat något i tråden, blivit anklagad för att jag propagerar för otrohet.

Det är för mig fullständigt obegripligt hur någon medvetet kan ljuga och försöka trycka ned en annan människa med så uppenbart lögnaktiga påståenden. Det borde betraktas som personangrepp.

Min åsikt är tydlig och den som jag skrev till TS:
    Du har gjort FEL genom att vara otrogen.
    Du har begått ett ALLVARLIGT FEL.
    Det borde räcka med ganska minimal läsförståelse för att klara av att förstå innebörden i dessa två rader. Men vissa måste uppenbarligen ha en så extremt låg läsförståelse att man inte ens fattar detta enkla?

Hur kan någon levande människa (vet inte om det är två eller en och samma i tråden?) vara så imbecill att man då påstår att jag skulle propagera för otrohet???

Vill du med det säga att du och Blueskillen är samma person?
    Det var Blueskillen jag ville ha reda på var han tagit ställning. Dina svar att otrohet är fel har jag sett.
  • Anonym (FYI)
    Blueskillen skrev 2021-05-27 18:54:41 följande:
    Sjukt. Mycket sjukt. 
    Vem tror du att du är som ställer krav på andra här? 

Du är en liten ensam bitter lort som har förpestat alla här och kapat TS tråd.
    Jag ser att du just nu förpestar andra trådar om otrohet här på FL och skapar irritation även där. Sjukt, mycket sjukt. Jag har sett din framfart nu i 5-6 år. Du skapar problem var du än är.  Ingen tycker om dig.  

Jag förstår att du lever ett väldigt fattigt liv och mår psykiskt dåligt och därför vill du att alla andra också ska må skit. 

Tyvärr är du väldigt ensam om att tycka så som du gör och är tvungen att skapa flera nicks för att det ska se ut som att det är flera. Men du är ensam. Mycket ensam. Stackars dig Molly50. Jag tycker synd om dig som är så ensam. Så ensam i denna stora världen där det finns så mycket kärlek och närhet mellan människor. Men du når inte fram och kan ta del av detta sköna för du lever ett bitter liv som äter upp dig inifrån. 

Stackars lilla dig  
    Haha...Har du glömt ta dina tabletter idag.Drömmer
    Förresten...Hur kom Molly in i bilden?
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?