Inlägg från: Anonym (Louisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Louisa)

    Jomshof

    Lark skrev 2021-03-14 10:53:32 följande:

    "Islam är en avskyvärd religion".

    Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

    Vad säger ni?


    För att vara lite petig så sa han inte att islam "är" utan att han TYCKER att islam är.

    Om islam i sig är vidrig eller ej kan jag inte uttala mig om då jag är för okunnig om själva religionen. Dock för den mycket elände med sig i sitt namn. Jag tycker personligen inte att islam hör hemma i Sverige. Men det är min högst privata åsikt.

    Och Jomshof har lika stor rätt till sin åsikt som alla andra.
  • Anonym (Louisa)
    Anonym (ooo) skrev 2021-03-14 10:54:57 följande:

    Vi ska väl inte fastna bara i detta? Jomshof har en lång historia av obehagliga uttalanden. 

    Men jag skrattade gott när jag läste den här igår, hahaha 

    www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/paniken-i-jomshofs-blick-helvete-nu-sa-jag-det-igen/ 


    Men snälla?

    Den där pajasen sitter och gör sig lustig på andras bekostnad? 
    Vad fan har Jomshofs frisyr med något att göra?

    Nej, hellre hundra Jomshof än en Schulman.
  • Anonym (Louisa)
    Iarwain skrev 2021-03-14 11:01:27 följande:
    Han har rätt till sin åsikt,
    Alla har rätt att kritisera hans åsikt.

    Du skriver i samma stycke.
    "jag är för okunnig om själva religionen"
    och
    "Jag tycker personligen inte att islam hör hemma i Sverige."

    Du ser inga problem med ett sådant förhållningssätt?
    Nej, det gör jag inte. Då hade jag inte skrivit det.
  • Anonym (Louisa)
    KillBill skrev 2021-03-14 11:04:53 följande:

    Ja Jomshof får självklart tycka vad han vill men vi får hoppas att Jomshof rasistiska utfall får moderater och kristdemokrater att inse att SD inte har förändrats ett dyft och att M och KD därför avstår från att samarbeta med det  rasistiska partiet Sverigedemokraterna.


    Vad en enstaka politiker har för personlig åsikt påverkar inte ett helt parti.
    Hoppas kan du ju alltid, men räkna inte med det.

    Jag ser detta framtida samarbete som en stor möjlighet för landet. 

    Utöver det så är det inte rasistiskt att ogilla islam. Islam är nämligen ingen ras utan en religion.
  • Anonym (Louisa)
    Lark skrev 2021-03-14 11:08:56 följande:
    Intressant. "Jomshofs rasistiska uttlande".
    Är det rasistiskt att uttala sig om en religion? En religion är ju något en människa tror på... något man tycker. 
    Varför får man kritisera Nazismen utan att det kallas för rasism?
    Men kritisera Islam får man inte???

    Sen skriver du "det rasistiska partier Sverigedemokraterna".

    Kan du förklara vad exakt i deras politiska program som är rasistiskt?

    Jag pratar inte om uttalanden från partimedlemmar utan vad partiets program säger.

    Vad i Sverigedemokraternas program är rasistiskt?
    Enkelt, det finns inget rasistiskt där.
  • Anonym (Louisa)
    Iarwain skrev 2021-03-14 11:12:22 följande:
    Har du ett problem med detta uttalande;

    Jag är okunnig om vad SD tycker och vill.
    Jag tycker inte att SD hör hemma i Svensk politik.
    Ja, det gör jag.

    Det är inte jämförbart.
  • Anonym (Louisa)
    Anonym (A) skrev 2021-03-14 11:17:24 följande:

    Islam är den näststörsta religionen i Sverige med många följare. Att som representant för ett stort riksdagsparti uttrycka att religionen är fruktansvärd är verkligen under all kritik! Man får ha åsikter om religion och att det inte passar in i ett sekulärt land, men man får tänka på hur man uttrycker sig!

    Tro mig, exakt samma människor som tycker det är ett okej uttalande hade blivit förbannade om en person med utländsk bakgrund från ett annat parti hade kallat t.ex Kristendomen för en avskyvärd religion.


    Jag skiter högaktningsfullt i om en utlänning säger att han tycker det du skrev. Han har rätt till sin åsikt, precis som du och jag. Och Jomshof.
  • Anonym (Louisa)
    gfdfdfgfdgfdfggfdd skrev 2021-03-14 11:26:50 följande:
    Det många inte förstår är att ja man får tycka vad man vill men nej man får inte säga vad man vill offentligt

    Det är konstigt att många 'sverjevänner' inte har koll på svensk lagstiftning
    Man får faktiskt säga "enligt mig är *valfri religion*  avskyvärd".
    Det är en åsikt som man har rätt att ha.

    Läs på lite innan du svamlar nästa gång.
  • Anonym (Louisa)
    Iarwain skrev 2021-03-14 11:28:22 följande:
    På vilket sätt är det ojämförbart?

    Jag är okunnig om X.
    Jag tycker inte X hör hemma här.

    Byt X mot SD eller islam.

    Är inte det vad båda påståendena är?
    SD är ett svenskt parti, var skulle det höra hemma om inte i Sverige?

    Islam är inte importerad religion som går totalt i frontalkrock med allt vi ansett svenskt.

    Jag kan inte gå in i detalj då jag vet att många älskar att anmäla allt som stör dem och jag tänker inte riskera något.

    Som du nog ändå förstår så inser de flesta att det inte skulle bli ett bra land om islam fortsätter att växa. Vill du t ex bli väckt av en minaret innan tuppen ens vaknat? Varje dag?
    Vill du att kvinnor ska behöva täcka sig, har du sett bilder från Iran för 50 år sedan och jämfört med hur det ser ut idag? Vill du ha det här också?

    Har du sett smygfilmerna där Imamer uttalar sin egenliga åsikt som inte yppas när de vet att de filmas? Har du sett skolbussarna där flickor och pojkar separeras?
    Vill du ha kvinno- och mansseparerade tider på badhuset?

    Hur mycket mer ska jag skriva?
    Ska vi kanske stanna här eller vill du har fler exempel på varför islam inte hör hemma här?
  • Anonym (Louisa)
    gfdfdfgfdgfdfggfdd skrev 2021-03-14 11:40:48 följande:
    Många 'sverjevänner' har tydligen också väldigt svårt med läsförståelse också

    Var skrev jag om just Jomshof eller någon annan specifik persons uttalande?
    Jag skrev ', och jag citerar "Det många inte förstår är att ja man får tycka vad man vill men nej man får inte säga vad man vill offentligt"

    Så vad är det du inte förstår?
    Jag förstod allt.
    Nästa fråga?

    Och du, Sverige stavas inte med "j".
    Lustigkurre där.
Svar på tråden Jomshof