• Lark

    Jomshof

    "Islam är en avskyvärd religion".

    Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

    Vad säger ni?

  • Svar på tråden Jomshof
  • Anonym (Louisa)
    KillBill skrev 2021-03-14 11:04:53 följande:

    Ja Jomshof får självklart tycka vad han vill men vi får hoppas att Jomshof rasistiska utfall får moderater och kristdemokrater att inse att SD inte har förändrats ett dyft och att M och KD därför avstår från att samarbeta med det  rasistiska partiet Sverigedemokraterna.


    Vad en enstaka politiker har för personlig åsikt påverkar inte ett helt parti.
    Hoppas kan du ju alltid, men räkna inte med det.

    Jag ser detta framtida samarbete som en stor möjlighet för landet. 

    Utöver det så är det inte rasistiskt att ogilla islam. Islam är nämligen ingen ras utan en religion.
  • Anonym (Louisa)
    Lark skrev 2021-03-14 11:08:56 följande:
    Intressant. "Jomshofs rasistiska uttlande".
    Är det rasistiskt att uttala sig om en religion? En religion är ju något en människa tror på... något man tycker. 
    Varför får man kritisera Nazismen utan att det kallas för rasism?
    Men kritisera Islam får man inte???

    Sen skriver du "det rasistiska partier Sverigedemokraterna".

    Kan du förklara vad exakt i deras politiska program som är rasistiskt?

    Jag pratar inte om uttalanden från partimedlemmar utan vad partiets program säger.

    Vad i Sverigedemokraternas program är rasistiskt?
    Enkelt, det finns inget rasistiskt där.
  • Iarwain
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 11:04:45 följande:
    Nej, det gör jag inte. Då hade jag inte skrivit det.
    Har du ett problem med detta uttalande;

    Jag är okunnig om vad SD tycker och vill.
    Jag tycker inte att SD hör hemma i Svensk politik.
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (A)

    Islam är den näststörsta religionen i Sverige med många följare. Att som representant för ett stort riksdagsparti uttrycka att religionen är fruktansvärd är verkligen under all kritik! Man får ha åsikter om religion och att det inte passar in i ett sekulärt land, men man får tänka på hur man uttrycker sig!

    Tro mig, exakt samma människor som tycker det är ett okej uttalande hade blivit förbannade om en person med utländsk bakgrund från ett annat parti hade kallat t.ex Kristendomen för en avskyvärd religion.

  • Anonym (suck)
    Lark skrev 2021-03-14 11:08:56 följande:
    Intressant. "Jomshofs rasistiska uttlande".
    Är det rasistiskt att uttala sig om en religion? En religion är ju något en människa tror på... något man tycker. 
    Varför får man kritisera Nazismen utan att det kallas för rasism?
    Men kritisera Islam får man inte???

    Sen skriver du "det rasistiska partier Sverigedemokraterna".

    Kan du förklara vad exakt i deras politiska program som är rasistiskt?

    Jag pratar inte om uttalanden från partimedlemmar utan vad partiets program säger.

    Vad i Sverigedemokraternas program är rasistiskt?
    *suck* Vad hjälper det om man säger något men inte agerar därefter?

    Om man viftar med aluminiumrör, svamlar om vilka som är svenska eller inte, svamlar om abort, skattefifflar osv - så påverkar det naturligtvis människors syn på SD som parti för partiet består ju av dessa människor - så svårt är det väl inte att förstå?

    Själv tycker jag på något vis att det är bra att dessa politiker gör bort sig, man gick från att spatsera i naziuniformer till kostym och utåt sett försöker man tvätta bort stämpeln av rasism men åsikterna göms undan, förutom när man gör bort sig då och då.

    Lite som kapten Klänning, utåt var han en förkämpe för kvinnor - hans verkliga jag däremot utsatte tjejer för grova övergrepp
  • Anonym (Louisa)
    Iarwain skrev 2021-03-14 11:12:22 följande:
    Har du ett problem med detta uttalande;

    Jag är okunnig om vad SD tycker och vill.
    Jag tycker inte att SD hör hemma i Svensk politik.
    Ja, det gör jag.

    Det är inte jämförbart.
  • Anonym (*-*)

    Det börjar bli väldigt få partier man kan rösta på i nästa val.

    SD är totalt otänkbart, om man inte kan tänka sig en värd där grundtanken är att människor inte har ett lika värde. "Jag är mer värd bara för att jag har ljus hudfärg och blå-gröna ögon." Som sagt otänkbart.

    Och sedan alla dessa som nu vill samarbeta med SD.

    Finns inte så många partier kvar. 

  • Anonym (Louisa)
    Anonym (A) skrev 2021-03-14 11:17:24 följande:

    Islam är den näststörsta religionen i Sverige med många följare. Att som representant för ett stort riksdagsparti uttrycka att religionen är fruktansvärd är verkligen under all kritik! Man får ha åsikter om religion och att det inte passar in i ett sekulärt land, men man får tänka på hur man uttrycker sig!

    Tro mig, exakt samma människor som tycker det är ett okej uttalande hade blivit förbannade om en person med utländsk bakgrund från ett annat parti hade kallat t.ex Kristendomen för en avskyvärd religion.


    Jag skiter högaktningsfullt i om en utlänning säger att han tycker det du skrev. Han har rätt till sin åsikt, precis som du och jag. Och Jomshof.
  • Lark
    Anonym (suck) skrev 2021-03-14 11:17:48 följande:
    *suck* Vad hjälper det om man säger något men inte agerar därefter?

    Om man viftar med aluminiumrör, svamlar om vilka som är svenska eller inte, svamlar om abort, skattefifflar osv - så påverkar det naturligtvis människors syn på SD som parti för partiet består ju av dessa människor - så svårt är det väl inte att förstå?

    Själv tycker jag på något vis att det är bra att dessa politiker gör bort sig, man gick från att spatsera i naziuniformer till kostym och utåt sett försöker man tvätta bort stämpeln av rasism men åsikterna göms undan, förutom när man gör bort sig då och då.

    Lite som kapten Klänning, utåt var han en förkämpe för kvinnor - hans verkliga jag däremot utsatte tjejer för grova övergrepp
    Du förklarar fortfarande inte vad som är rasistiskt i Sverigedemokraternas partiprogram.

    Vilka punkter har de som är rasistiska?
  • Anonym (AfS)

    Jag håller givetvis med. Islam hör inte hemma i Sverige.

Svar på tråden Jomshof