• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • Lark
    Anonym (Anonym) skrev 2021-03-14 11:43:02 följande:
    Du kan inte å ena sidan lägga Koranen i en vågskål och säga att islam är fruktansvärd, men du väljer bara de fina delarna ur Bibeln. Framför allt GT så klart men även NT innehåller många fruktansvärda saker om hur man ska behandla människor, t ex stena dem till döds för helt normala saker. Lägg dem istället i varsin vågskål i sin helhet så blir det mer rättvist.
    Var i NT står det att man ska behandla människor illa och stena folk till döds?
    Ge gärna ett exempel!
  • gfdfdfgfdgfdfggfdd
    Lark skrev 2021-03-14 11:42:33 följande:
    Trovärdighet eller inte:

Fortfarande inte ett enda exempel från deras partiprogram som kan klassas som rasistiskt.

Kom igen - ETT exempel från deras partiprogram som är rasistiskt!
    Är du verkligen så korkad att du tror att andra inte ser igenom dina försök att vifta bort fakta?
    Om sossarna skriver i sitt partiprogram att dom ska sänka skatten med 50% och sen inte gör det tror du då någon tror att S är för sänkta skatter?

• Anonym (Louisa)
    gfdfdfgfdgfdfggfdd skrev 2021-03-14 11:40:48 följande:
    Många 'sverjevänner' har tydligen också väldigt svårt med läsförståelse också

Var skrev jag om just Jomshof eller någon annan specifik persons uttalande?
    Jag skrev ', och jag citerar "Det många inte förstår är att ja man får tycka vad man vill men nej man får inte säga vad man vill offentligt"

Så vad är det du inte förstår?
    Jag förstod allt.
    Nästa fråga?

Och du, Sverige stavas inte med "j".
    Lustigkurre där.
  • Iarwain
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 11:43:27 följande:
    SD är ett svenskt parti, var skulle det höra hemma om inte i Sverige?

Islam är inte importerad religion som går totalt i frontalkrock med allt vi ansett svenskt.

Jag kan inte gå in i detalj då jag vet att många älskar att anmäla allt som stör dem och jag tänker inte riskera något.

Som du nog ändå förstår så inser de flesta att det inte skulle bli ett bra land om islam fortsätter att växa. Vill du t ex bli väckt av en minaret innan tuppen ens vaknat? Varje dag?
    Vill du att kvinnor ska behöva täcka sig, har du sett bilder från Iran för 50 år sedan och jämfört med hur det ser ut idag? Vill du ha det här också?

Har du sett smygfilmerna där Imamer uttalar sin egenliga åsikt som inte yppas när de vet att de filmas? Har du sett skolbussarna där flickor och pojkar separeras?
    Vill du ha kvinno- och mansseparerade tider på badhuset?

Hur mycket mer ska jag skriva?
    Ska vi kanske stanna här eller vill du har fler exempel på varför islam inte hör hemma här?
    Du skrev ju att du var okunnig, hur kan du då avgöra om det hör hemma eller inte?
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (suck)
    Det är så uppenbart att vissa personer inte bryr sig om fakta utan bara sprider hat och lögner

Självklart har dessa personer ingen trovärdighet.

När dom blivit avslöjade som de lögnare de är så skapar dom nytt konto och börjar om igen - det dom inte inser är att dom bidrar till att förstärka bilden att många som röstar på SD är idioter
    Det finns en anledning till att SD utåt sett har nolltolerans mot rasism, dom inser att dessa online-dårar förstör mer än vad dom hjälper.

Så egentligen kanske man ska tacka dessa människor
  • Iarwain
    Lark skrev 2021-03-14 11:47:52 följande:
    Ge gärna ett exempel!
    Matteus 5:17 "Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att fullborda."

Alltså, Jesus säger att det gamla lagarna gäller fortfarande, dvs stening, slavägande etc.
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Lark
    gfdfdfgfdgfdfggfdd skrev 2021-03-14 11:47:52 följande:
    Är du verkligen så korkad att du tror att andra inte ser igenom dina försök att vifta bort fakta?
    Om sossarna skriver i sitt partiprogram att dom ska sänka skatten med 50% och sen inte gör det tror du då någon tror att S är för sänkta skatter?
    Jag viftar inte bort några fakta. Jag är fullt medveten om att många av SD's representanter uppfört sig extremt olämpligt med järnrörsskandaler och mycket annat.
    Men jag vill hålla isär fakta. Frågan är om partiets program i sig är rasistiskt?

Jag ber bara om att någon ska visa en punkt i ett partiprogram som är uppenbart rasistiskt?

Är detta för mycket begärt alltså?
    Eller klarar NI inte av detta?

Hittar ni inget i SD's partiprogram som är uppenbart rasistiskt?
  • Anonym (Anonym)
    Lark skrev 2021-03-14 11:47:52 följande:
    Ge gärna ett exempel!
    Som jag nyss sa kan du inte bara välja vilka delar du separerar ur en religiös text. Du säger att islam är en fruktansvärd religion och stöder dig på hela Koranen så gör detsamma med Bibeln i så fall.

Det finns flera ställen i NT som tar upp stening, mest intressant är det väl när judarna skulle stena Jesus för att han sa sig vara guds son och en annan gång när han diskuterade Johannes döparens insatser med dop. NT handlar dessutom inte främst om Jesus och hans läror utan om väldigt många andra saker, även om just stening är ett enda litet exempel så fattar du nog själv att det finns gott om annan skit där också.
  • Iarwain

För att vara extra tydlig:

Koranen är en skitbok som får idioter att rättfärdiga vilken agenda man nu vill driva.

Bibeln är en skitbok som får idioter att rättfärdiga vilken agenda man nu vill driva.

• gfdfdfgfdgfdfggfdd
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 11:50:55 följande:
    Jag förstod allt.
    Nästa fråga?

Och du, Sverige stavas inte med "j".
    Lustigkurre där.
    1. Uppenbarligen förstod du inte då du kom med felaktigheter angående mitt inlägg(alternativt försöker sprida lite lögner för att vifta bort vad som faktiskt står, något ni 'sverjevänner' gärna gör)

2. Om du inte förstår det här med 'sverjevänner' kan du förslagsvis googla upp det om du inte vill fråga en vän

Tomte där
Svar på tråden Jomshof