Jomshof
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
Dessa semantiska lekarna är det ingen som ens går på.
TS är fallerad, då den glömmer av att kristendomen har liknande våld i bibeln och därmed per definition är avskyvärd enligt TS.
Inte heller är TS ateist lärde jag mig i en annan tråd, och då finns inte längre mycket kvar att välja bland och de som finns är rasist, nazist, högerextrem eller nått liknande.
Och det som är så enkelt att kolla upp med bibeln också och ett liknande våld, det är faktiskt rätt komiskt att TS tror vi missar en så enkel sak och även efter vi berättat att det är så med våldet i bilen är liknande.
Bibeln och koranen har våld av liknande art och därmed är både islam och kristendomen avskyvärda och helt enligt dig själv också.
Sen tror du vi ska glömma av våldet i bibeln, det är ingen som ens förstår hur det går glömma av för ett resonemang skulle.
Och det komiska sen är hur du vägrar acceptera fakta, för det skulle ju innebära att det är mer än islam som är avskyvärda i sin religion och allt enligt dig själv.
Du får ta ett steg tillbaka och fundera ut nya sätt du kan häckla islam, dock glömmer vi aldrig av denna diskussion du försökt lura i oss ett tag nu.
Och att det är ingen åsikt du har, utan en agenda direkt riktad emot muslimer och islam.(Och sånt glömmer vi inte.)
Bibeln och koranen har våld av liknande art och därmed är både islam och kristendomen avskyvärda och helt enligt dig själv också.
Sen tror du vi ska glömma av våldet i bibeln, det är ingen som ens förstår hur det går glömma av för ett resonemang skulle.
Och det komiska sen är hur du vägrar acceptera fakta, för det skulle ju innebära att det är mer än islam som är avskyvärda i sin religion och allt enligt dig själv.
Du får ta ett steg tillbaka och fundera ut nya sätt du kan häckla islam, dock glömmer vi aldrig av denna diskussion du försökt lura i oss ett tag nu.
Och att det är ingen åsikt du har, utan en agenda direkt riktad emot muslimer och islam.(Och sånt glömmer vi inte.)
Jag säger dock att du selektivt glömmer av detta liknande våld i bibeln.
Allt enligt din egen terminologi, så berättar du även att kristendomen är avskyvärd.
Och finner ingen mening att gå djupare än så, och det komiska i det hela är att du vet om att liknande våld återfinns även i bibeln.
Ändå ska vi glömma av det och selektivt ta bort saker som inte stödjer din fantasi.
Jag säger dock att du selektivt glömmer av detta liknande våld i bibeln.
Allt enligt din egen terminologi, så berättar du även att kristendomen är avskyvärd.
Och finner ingen mening att gå djupare än så, och det komiska i det hela är att du vet om att liknande våld återfinns även i bibeln.
Ändå ska vi glömma av det och selektivt ta bort saker som inte stödjer din fantasi.
Jag skrev ju klart och tydligt att Bibeln innehåller våld.
Detta kan inte missuppfattas.
Ok... då försöker jag så här:
Bibeln innehåller en massa våld och våldsamheter.
Är dessa våldsamheter i Bibeln en uppmaning till KRISTNA att sprida kristendomen med våld?
Våldet som finns i Bibeln - är det våldet en uppmaning för kristna att sprida kristna budskapet med våld?
Det gör islam och kristendomen till avskyvärda enligt din terminologi.
Som du förstår så finns det inget som du kan säga med detta, då vi ser det även i kristendomen.
Hur du missar det fast vi berättar det för dig, det är mycket intressant.
Men blir väldigt talande efter ett tag att det handlar inte om någon saklighet för dig, och just pga du är så selektiv.
Dock kvarstår det även nu efter alla inlägg att din terminologi säger att kristendomen även den är avskyvärd och med de premisserna du gav för att islam skulle vara avskyvärd.
Även så ser vi kristendomen närma sig ökad extremism med stormsteg, och USA är ett typexempel för detta och fundamentalism i sin religion.
Håller med Jomshof till 100 %.