• Tjejmedpanik

Jag blir tvingad till abort

Hej! Jag är en tjej som är född 2003 och fyller 18 år i höst, jag blev oplanerat gravid med min kille som är 19 år o vi båda var väldigt glada med självklart nervösa, men vi visste att detta klarar vi. Vi berättade för min familj som var jätte stöttande men nu till problemet, vi berättade för hans familj o hans pappa blev rasande, han sa att om jag behåller så kmr jag inte vara välkommen till dem något mer och jag o min kille fr inte träffas mer, och följer min kille med mig så är han inte deras son längre. Hans familj säger även att jag är egoistisk som vill behålla och att jag kommer vara anledningen till att hans familj kmr splittras och att hans mamma o pappa kommer skilja sig? Dem säger även att jag kommer vara anledningen till att min killes farmor kommer dö. (Dem är syrianer med en stark kultur och vi är inte gifta). Hans äldre bror skrek så mkt på mig o sa att om jag inte genomför en abort så är jag en vidrig och egoistisk människa som kommer förlora alla på det, jag vill så Järna behålla mitt barn och min kille vågar ej gå emot hans familj, vad ska jag göra??? Snälla hjälp!! Har bokat tid till abort nästa onsdag ????????

• Svar på tråden Jag blir tvingad till abort
  • Mackan1978

Du måste inte göra abort.

Du ska gå efter ditt eget hjärta.

• Anonym (Yes)
    Långbenopluto skrev 2021-03-16 14:47:35 följande:

Med tanke på deras reaktion så kommer du få ett helvete hela ditt liv... så hade jag varit i dina skor hade jag gjort abort och dumpat killen.... sörjt... och sedan träffat en annan kille med svensk kultur i botten.

Amen på den!

Hur kan man ens välja att skaffa barn med någon från en helt annan kultur? Det är för mig obegripligt, och förenat med problem!
  • Anonym (Enkelt)

Det enda alternativet är abort, det förstår du nog själv också när du slutar tänka på att de skriker åt dig.

• Tjejmedpanik

Alltså jag tycker att svaren e sjukt otrevliga, jag är arab så jag vet hur våran kultur är, hans familj har ?godkänt ? mig o dem ÄLSKAR mig, men dem är så moderniserade o visste ätt vi hade sex osv o brydde sig inte, så trodde nt d skulle bli sånthär kaos av att ja blev gravid

• Anonym (St)
    Tjejmedpanik skrev 2021-03-16 16:36:10 följande:

Alltså jag tycker att svaren e sjukt otrevliga, jag är arab så jag vet hur våran kultur är, hans familj har ?godkänt ? mig o dem ÄLSKAR mig, men dem är så moderniserade o visste ätt vi hade sex osv o brydde sig inte, så trodde nt d skulle bli sånthär kaos av att ja blev gravid

Handlar väl knappast om moderna syrianer eller inte, även om de går med på att deras son är tillsammans med en arab och dessutom har sex innan äktenskap för att de kanske inte bryr sig om sådant, så innebär det inte att de klappar händerna av lycka för att deras 19-åriga son ska bli pappa i ett förhållande som knappt verkar ha någon framtid.

Ingen kan tvinga dig att göra abort, punkt.
  • Anonym (Förvånad)

Alltså va????!!! Säger dom att det är ditt fel om familjen splittras? Omoget! Det är pappans fel om han inte kan hantera val som andra gör, val som han inte har något alls med att göra. Vill du behålla så gör du det. Men det kan vara värt att tänka på att det inte kommer vara helt problemfritt. Antingen så kommer din kille stötta dig och då kanske han blir utstött av sin familj eller att dom på sikt accepterar det mer och mer. Men det kan också leda till att du får problem med han och hans familj i 18 år frammåt eller att killen är så feg så han backar ur och stannar med sina föräldrar och du får ensam vårdnad om barnet.

Men du ska inte göra abort för deras skull, gör du abort ska det vara för att du vill det.

Hoppas allt löser sig på ett eller annat vis.

• Drottningen1970

Ingen kan tvinga dig till abort. Det du behover ta ställning till är om du är beredd att bli ensamstående mamma.

Din kille och hans familj är uppebarligen sjuka i huvudet. Oavsett om du gör abort eller ej så har ni ingen framtid. Inget annat än en syriansk tjej kommer att accepteras i den familjen.

Det du ska fundera på är om du vill vara bunden till dårarna resten av livet genom ett barn som kommer att vara ditt allt. Du kommer att bli oerhört sårbar.

Jag tycker du ska göra abort, men inte för att behålla din kille, utan för att kunna klippa alla band med idioterna.

• Drottningen1970
    Tjejmedpanik skrev 2021-03-16 15:24:48 följande:

Jag vill verkligen inte göra abort, ja är så starkt emot det (är inte emot abort överlag men jag vill inte göra det) o jag vill inte heller lämna min kille för han är mitt allt, men ja vill inte heller någonsin prata med min svärfamilj igen då dem har sårat mig så grovt och hotat mig och killen såhär, det är i mina ögon oförlåtligt:/

Du ska inte inbilla dig annat än att familjen går din killes ärenden. Om HAN ville ha barn och framtid med dig skulle hans familj inte agera som de gör. Han vill behålla dig som flickvän ett tag, tills han gifter sig med en annan syrian, och därför skickar han sin familj att pressa dig. Han vet att du inte är hans framtid.
  • Drottningen1970
    Tjejmedpanik skrev 2021-03-16 16:36:10 följande:

De accepterar dig som flickvän. Inte som fru och mor till hans barn. Du är naiv.
  • AmandaKS

Vilken jobbig situation.
    Det är ju bara du själv som kan avgöra vad som är bäst för dig.
    Jag kan bara tala utifrån mig själv men jag hade aldrig klarat av att gå igenom en abort, hade mått dåligt över det en väldigt lång tid efteråt.
    Jag hade behållit barnet, dumpat killen och levt livet med det som kommer bli din största kärlek. Kärleken till en kille kan aldrig jämföras med kärleken till sitt eget barn. Dessutom hade jag inte velat bli "fast" med den killens familj resten av livet om du väljer att fortfarande leva med honom. Tänk att behöva tillräkna alla de elaka och hemska människorna till sin familj.
    Bättre att du fokuserar på din familj som stöttar dig i dethär, välj vilka människor du vill ha i din närhet, där inkluderat de som tillkommer oavsett du själv valt eller inte, som killens familj.

Svar på tråden Jag blir tvingad till abort