• Tjejmedpanik

Jag blir tvingad till abort

Hej! Jag är en tjej som är född 2003 och fyller 18 år i höst, jag blev oplanerat gravid med min kille som är 19 år o vi båda var väldigt glada med självklart nervösa, men vi visste att detta klarar vi. Vi berättade för min familj som var jätte stöttande men nu till problemet, vi berättade för hans familj o hans pappa blev rasande, han sa att om jag behåller så kmr jag inte vara välkommen till dem något mer och jag o min kille fr inte träffas mer, och följer min kille med mig så är han inte deras son längre. Hans familj säger även att jag är egoistisk som vill behålla och att jag kommer vara anledningen till att hans familj kmr splittras och att hans mamma o pappa kommer skilja sig? Dem säger även att jag kommer vara anledningen till att min killes farmor kommer dö. (Dem är syrianer med en stark kultur och vi är inte gifta). Hans äldre bror skrek så mkt på mig o sa att om jag inte genomför en abort så är jag en vidrig och egoistisk människa som kommer förlora alla på det, jag vill så Järna behålla mitt barn och min kille vågar ej gå emot hans familj, vad ska jag göra??? Snälla hjälp!! Har bokat tid till abort nästa onsdag ????????

• Svar på tråden Jag blir tvingad till abort
  • Anonym
    Tjejmedpanik skrev 2021-03-16 14:43:12 följande:

Hej! Jag är en tjej som är född 2003 och fyller 18 år i höst, jag blev oplanerat gravid med min kille som är 19 år o vi båda var väldigt glada med självklart nervösa, men vi visste att detta klarar vi.

Vad menar du med att ni klarar detta?
    Har du ett arbete så att du kan försörja dig och barnet?
    Har du ett eget boende?
    Att ha ett eget boende och ett arbete är grunden för att klara av att ha ett barn
  • Tjejmedpanik
    Anonym skrev 2021-03-16 18:36:59 följande:

Vad menar du med att ni klarar detta?

Har du ett arbete så att du kan försörja dig och barnet?

Har du ett eget boende?

Att ha ett eget boende och ett arbete är grunden för att klara av att ha ett barn

Jag vill inte ha åsikter om att vara ung mamma, min mamma fick mig när hon va 15, ja känner folk som har blivit unga mammor o allt flyter på, så det är inget ja ens funderat över. Det ja ville ha svar på var hur ja ska lösa den här situationen med min killes familj :)
  • Anonym (Enkelt)
    Tjejmedpanik skrev 2021-03-16 18:44:00 följande:
    Jag vill inte ha åsikter om att vara ung mamma, min mamma fick mig när hon va 15, ja känner folk som har blivit unga mammor o allt flyter på, så det är inget ja ens funderat över. Det ja ville ha svar på var hur ja ska lösa den här situationen med min killes familj :)
    Dina förutsättningar ser inte ut som deras. Lura inte dig själv med "ja men de klarar det", du måste fundera på hur DIN verklighet ser ut. Har du ens tagit studenten??

Lösningen är att du går på din bokade tid och gör abort.
  • Anonym (Wtf)

Blir så chockad över dom flesta kommentarerna i denna tråd. Herregud gör inte abort om du inte vill. Punkt. De är DIN KROPP & DITT val. Inte ens om pappan ber dig göra abort & du känner att du inte vill, så ska du inte göra de. Skit i hans familj, dom kan åka tillbaka till sitt hemland med deras stenålders syn om dom tkr de är ett problem. så irriterad på sånt här. Nej inget är ditt fel o nej dör hans farmor är det inte pg av dig. Men däremot fråga dig själv om du klarar av ett barn o har inkomst o boende o allt som krävs för att försörja ett barn? De är de viktiga. O hotar familjen dig så anmäl dom. Skönt iallafall att din familj är stöttande. Grattis till graviditeten!

• ventilera mera
    Mom2be262 skrev 2021-03-16 15:34:15 följande:

Tänk på barnet. Du kommer få de svårt om de redan reagerat sådär. Syrianer är inte att leka med.. Barnet kommer inte ha någon bra relation till farmor och farfar, kanske inte heller sin pappa om han inte är villig att klippa banden med sin familj, Tyvärr, förstår att det känns skit men tänk på barnet. Är mycket bättre förutsättningar att skaffa barn med stabila farföräldrar (och pappa)

På vilket sätt är "syrianer inte att leka med"?
  • Anonym (Surt)

Du har alltså inte ens funderat över hur du ska kunna försörja ditt barn? Du tror att allt bara "flyter på"?

Du går fortfarande på gymnasiet, vem ska betala för allt det kostar att ha ett barn? Du har ingen inkomst, men du har ändå inte ens tänkt på hur du ska kunna försörja ditt barn?

Otroligt naivt!

Ingen här kan lösa din situation med din killes familj.

Allt detta skulle ni tänkt på innan ni med stor glädje råkade bli gravida.

Vilken tur att dina föräldrar är jättestöttande ändå.

Det kan inte vara helt vanligt att arabiska föräldrar är jättestöttande när deras minderåriga dotter blir gravid med en kristen pojkvän.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Surt) skrev 2021-03-17 01:07:29 följande:
    Det kan inte vara helt vanligt att arabiska föräldrar är jättestöttande när deras minderåriga dotter blir gravid med en kristen pojkvän.
    En 19-åring är knappast minderårig.....
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-03-17 06:49:50 följande:
    En 19-åring är knappast minderårig.....
    Skit i den kommentaren, jag trodde båda var 19, såg nu att ts är 17 år.
  • Anonym (L)

Fast det här är väldigt naivt tänkt av dig. Precis så man tänker när man är tonåring. Alltså helt normalt. En inkomst och boende är det allra minsta man kan unna sitt barn. De klarar sig inte bara på kärlek tyvärr.
  • Mom2be262
    ventilera mera skrev 2021-03-16 23:47:23 följande:

På vilket sätt är "syrianer inte att leka med"?

De tänker oftast endast på sig själva, är väldigt kontrollerande mot kvinnor etc
Svar på tråden Jag blir tvingad till abort