• Tjejmedpanik

Jag blir tvingad till abort

Hej! Jag är en tjej som är född 2003 och fyller 18 år i höst, jag blev oplanerat gravid med min kille som är 19 år o vi båda var väldigt glada med självklart nervösa, men vi visste att detta klarar vi. Vi berättade för min familj som var jätte stöttande men nu till problemet, vi berättade för hans familj o hans pappa blev rasande, han sa att om jag behåller så kmr jag inte vara välkommen till dem något mer och jag o min kille fr inte träffas mer, och följer min kille med mig så är han inte deras son längre. Hans familj säger även att jag är egoistisk som vill behålla och att jag kommer vara anledningen till att hans familj kmr splittras och att hans mamma o pappa kommer skilja sig? Dem säger även att jag kommer vara anledningen till att min killes farmor kommer dö. (Dem är syrianer med en stark kultur och vi är inte gifta). Hans äldre bror skrek så mkt på mig o sa att om jag inte genomför en abort så är jag en vidrig och egoistisk människa som kommer förlora alla på det, jag vill så Järna behålla mitt barn och min kille vågar ej gå emot hans familj, vad ska jag göra??? Snälla hjälp!! Har bokat tid till abort nästa onsdag ????????

• Svar på tråden Jag blir tvingad till abort
  • Embla twopointoh
    Anonym (J) skrev 2021-03-18 12:22:41 följande:
    Barnens välmående bör absolut tas i beakting!
    Så det är per definition bättre att inte födas än att ha en ung mamma utan jobb och med trasslig relation till pappans släkt? Vilken trevlig och fördomsfri människosyn.
  • Anonym (I)

Sluta tjata om att ts ska göra abort. Hon har tydligt sagt att hon inte vill, och utstår tillräckligt med sådana påtryckningar. Man får ajabaja absolut inte säga till någon som bestämt sig för att göra abort att inte göra det av någon anledning. Så hur är det ok att trycka på nån som INTE vill göra abort att göra det? Ts kanske ångrar sig resten av sitt liv och får psykiska men av att gå emot sin egen känsla och vilja. Inte ok att utsätta henne för det hon redan blir utsatt för. Inte ok alls.

"abort för barnets skull" så jävla arg jag blir när det tjatas om att det ska vara bättre för barnet att dö än att leva, om än med en ung mamma.

• Anonym (St)
    Anonym (I) skrev 2021-03-18 16:48:52 följande:

Sluta tjata om att ts ska göra abort. Hon har tydligt sagt att hon inte vill, och utstår tillräckligt med sådana påtryckningar. Man får ajabaja absolut inte säga till någon som bestämt sig för att göra abort att inte göra det av någon anledning. Så hur är det ok att trycka på nån som INTE vill göra abort att göra det? Ts kanske ångrar sig resten av sitt liv och får psykiska men av att gå emot sin egen känsla och vilja. Inte ok att utsätta henne för det hon redan blir utsatt för. Inte ok alls.

"abort för barnets skull" så jävla arg jag blir när det tjatas om att det ska vara bättre för barnet att dö än att leva, om än med en ung mamma.

Det där med att det är för barnets skull är bara en lögn abortkvinnor kör för att slippa skuldkänslor.

Vill man ha respekt för att man gör aborter så ska man respektera att andra inte heller vill.. men nej, "kvinnan har rätt att bestämma" gäller bara vissa kvinnor tydligen.
  • Anonym (B)

Beslutet är så klart ditt men du måste förstå att hans familj aldrig kommer att ändra sig och du måste väga in riskerna att de tvingar din kille att lämna dig.

• Anonym (I)
    Anonym (St) skrev 2021-03-18 16:55:46 följande:

Det där med att det är för barnets skull är bara en lögn abortkvinnor kör för att slippa skuldkänslor.

Vill man ha respekt för att man gör aborter så ska man respektera att andra inte heller vill.. men nej, "kvinnan har rätt att bestämma" gäller bara vissa kvinnor tydligen.

Jo precis. Abort är för kvinnans skull. Jag skulle ha mer respekt för någon som säger det som det är, än någon som drar lögnen om att det är för barnets skull, och dessutom fördömer andra kvinnor för sina val. Jag har ingen respekt alls för dessa hycklare till kvinnor.

Ja till att alternativet abort finns, för de kvinnor som inte vill ha barn. Det är ju jättebra. Nej nej till hycklandet kring det och hetsandet på att kvinnor ska göra abort mot sin vilja. Det är inte syftet med abort liksom. Och det blir bara smutsigt och äckligt. Kvinnoförtryck förklätt till omsorg om barnet liksom. Eew.
  • korngryn
    Anonym (I) skrev 2021-03-18 17:05:05 följande:

Jo precis. Abort är för kvinnans skull. Jag skulle ha mer respekt för någon som säger det som det är, än någon som drar lögnen om att det är för barnets skull, och dessutom fördömer andra kvinnor för sina val. Jag har ingen respekt alls för dessa hycklare till kvinnor.

Ja till att alternativet abort finns, för de kvinnor som inte vill ha barn. Det är ju jättebra. Nej nej till hycklandet kring det och hetsandet på att kvinnor ska göra abort mot sin vilja. Det är inte syftet med abort liksom. Och det blir bara smutsigt och äckligt. Kvinnoförtryck förklätt till omsorg om barnet liksom. Eew.

Hetsandet att kvinnor ska göra abort mot sin vilja? Nu tar du väl ändå i lite? Det är ingen som hetsar. Här handlar det om en tjej som sitter i en mycket knivig situation som riskerar att bli än värre om hon skaffar barn, och hon ber om råd. Då får hon råd. Ingen hetsar någon. Tycker du att det är ett allmänt och stort problem att kvinnor gör abort mot sin vilja? Det tror inte jag. Det är ett betydligt större problem, globalt men även här i Sverige, att kvinnor som skulle behöva göra abort inte får det. DÄR har vi något att bita i!
  • Anonym (J)
    Embla twopointoh skrev 2021-03-18 13:43:55 följande:

Så det är per definition bättre att inte födas än att ha en ung mamma utan jobb och med trasslig relation till pappans släkt? Vilken trevlig och fördomsfri människosyn.

Ja? Det finns ju ingen som kommer sörja att den inte föddes.
  • Anonym (Lixa)

Stackare!

De kom inte med förslag att ni skulle gifta er?

Det kan tyvärr vara så att de sett dig som någon deras son har kul med innan han gifter sig men att de aldrig accepterat att du skulle bli hans fru pga av att du är arab.

Min väninna som är syrian har liberala föräldrar sommarängs ser henne med tex en svensk man, men de har gjort klart att de aldrig kommer acceptera att hon gifter sig med en arab eller svart man..

• Embla twopointoh
    Anonym (J) skrev 2021-03-18 18:23:00 följande:
    Ja? Det finns ju ingen som kommer sörja att den inte föddes.
    Jo, kvinnan som inte ville göra abort kommer att sörja.

Dessutom är det en väldigt otäck attityd att det är bättre att inte finnas än att ha en ung mamma med trassligt förhållande till släkten.Vi kanske skulle införa krav på ålder, inkomst, vara gift och varför inte ett visst IQ hos föräldrarna innan vi tillåter folk att skaffa barn? Det vore ju så mycket bättre för barnen! Välkommen till totalitära familjeplaneringen!
  • Stårschan2
    Embla twopointoh skrev 2021-03-18 19:04:58 följande:
    Jo, kvinnan som inte ville göra abort kommer att sörja.

Dessutom är det en väldigt otäck attityd att det är bättre att inte finnas än att ha en ung mamma med trassligt förhållande till släkten.Vi kanske skulle införa krav på ålder, inkomst, vara gift och varför inte ett visst IQ hos föräldrarna innan vi tillåter folk att skaffa barn? Det vore ju så mycket bättre för barnen! Välkommen till totalitära familjeplaneringen!
    Du har en poäng. Man får ju inte köra bil innan man är 18, och inte köpa alkohol  innan man är 20. Du får inte heller skriva avtal för att köpa exempelvis en hund eller en häst. Men att ta det livsavgörande beslutet att skaffa barn ska man tydligen anses klara innan dess alltså?
    De kan bytas ut mot Vi. Dem kan bytas ut mot Oss.
Svar på tråden Jag blir tvingad till abort