• Anonym (V)

Sur dejt - dukning

I helgen var jag för första gången hemma hos min dejt på middag. När jag skulle duka och sträckte mig efter lite finare glas stoppade han mig genom att säga:

"Ta inte de glasen för dem funkar inte att diska i maskin."

Blev så förvånad. Hade ni sagt så till er dejt? Jag har inte ens diskmaskin hemma, så jag tänker inte alls i de banorna men har man en dejt hos sig vill man väl duka lite fint? Ville inte ta den diskussionen så pass tidigt, men känner inte att han såg den dejten som lika speciell som jag gjorde. Slutade med tråkiga gamla ikea-glas som hade passat bättre i en skolmatsal, men det var tydligen viktigare än att stå ut med att handdiska två glas efteråt...

• Svar på tråden Sur dejt - dukning
  • Anonym (Rita)

Tyker du det var tråkigt. En dejt jag var på HADE inte ens några finglas. Det blev att dumpa honom direkt. Patetiska man.

• Anonym (Linn)
    Anonym (V) skrev 2021-03-17 12:02:06 följande:

I helgen var jag för första gången hemma hos min dejt på middag. När jag skulle duka och sträckte mig efter lite finare glas stoppade han mig genom att säga:

Blev så förvånad. Hade ni sagt så till er dejt? Jag har inte ens diskmaskin hemma, så jag tänker inte alls i de banorna men har man en dejt hos sig vill man väl duka lite fint? Ville inte ta den diskussionen så pass tidigt, men känner inte att han såg den dejten som lika speciell som jag gjorde. Slutade med tråkiga gamla ikea-glas som hade passat bättre i en skolmatsal, men det var tydligen viktigare än att stå ut med att handdiska två glas efteråt...

Fattar inte ens hur du orkar bry dig? Han ville inte använda vissa glas så då överanalyserar du vad dejten betydde för honom? Är du inte redo att acceptera att din dejt är en människa kanske du inte är redo för att dejta.
  • Anonym (A)

Jag förstår dig ts. Vilken trist kommentar när ni ska äta middag ihop.

• Anonym (Diska)

Du skulle erbjudit dig att diska ????

• Anonym (Kalle)

Du överanalyserar. Det har ingenting med att göra att er dejt skulle vara mindre värd.

Han ville inte handdiska två glas. Det var precis det han menade. Ingenting annat.

• Anonym (ooo)

Haha, nej så hade varken jag eller min man sagt. När jag var på middag första gången hemma hos honom hade han dukat med det finaste han hade. Han var inte rädd för lite handdisk Flört
  • Anonym (*)

Men snälla. Det var väl inget att bli upprörd över? En skitsak. Han kände bara inte för att handdiska. Det hade inget med hur speciell er dejt var att göra. Om det var så viktigt för dig med finglas, så hade du väl kunnat erbjuda dig att diska dem? Själv hade jag aldrig bara plockat ned några glas om jag dukat hemma hos någon annan. Jag hade frågat vilka glas jag skulle ta. Självklart bestämmer värden sådana saker.

• Anonym (Svar på tal)

Ja det hade jag gjort. Jag låter inte en främling hantera mina kristallglas, glöm det. Dessutom gick de där glasen inte ens in i maskinen, ytterligare en anledning att använda dem sällan.

Jag förstår inte varför du inte förstår hans sida av saken? Ursäkta, men du är inte kronprinsessan så även om det är en första dejt så kan man knappast förvänta sig nån slags lyxdukning, det förstår de flesta människor.
  • Jonnynilsson
    Anonym (ooo) skrev 2021-03-17 14:46:02 följande:
    Haha, nej så hade varken jag eller min man sagt. När jag var på middag första gången hemma hos honom hade han dukat med det finaste han hade. Han var inte rädd för lite handdisk Flört
    Precis! Allt handlar om intryck. Om man inte orkar handdiska två glas, hur jävla lat är man då? Hur blir fortsättningen?
Svar på tråden Sur dejt - dukning