• Anonym (V)

Sur dejt - dukning

I helgen var jag för första gången hemma hos min dejt på middag. När jag skulle duka och sträckte mig efter lite finare glas stoppade han mig genom att säga:

"Ta inte de glasen för dem funkar inte att diska i maskin."

Blev så förvånad. Hade ni sagt så till er dejt? Jag har inte ens diskmaskin hemma, så jag tänker inte alls i de banorna men har man en dejt hos sig vill man väl duka lite fint? Ville inte ta den diskussionen så pass tidigt, men känner inte att han såg den dejten som lika speciell som jag gjorde. Slutade med tråkiga gamla ikea-glas som hade passat bättre i en skolmatsal, men det var tydligen viktigare än att stå ut med att handdiska två glas efteråt...

• Svar på tråden Sur dejt - dukning
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Daniel) skrev 2021-03-18 06:44:53 följande:

Tur att man själv inte är så kräsen. Jag kan dricka ur glas med Greta Gris på, eller ur pappersmuggar. Viktigare är hur dejten känns, om vi har roligt ihop.

Hjärta
  • Anonym (A)

Hur jobbigt är det att diska två glas? Vi diskar alla våra sk finglas för hand vare sig vi är två eller tio personer. Går på ett nafs. Om ts ville ha vinglasen så kunde han väl låtit det vara så? Vardag eller fest spelar väl ingen roll heller, är det en dejt kan man väl piffa till det lite. 

• Jonnynilsson
    Anonym (A) skrev 2021-03-18 10:53:26 följande:

Hur jobbigt är det att diska två glas? Vi diskar alla våra sk finglas för hand vare sig vi är två eller tio personer. Går på ett nafs. Om ts ville ha vinglasen så kunde han väl låtit det vara så? Vardag eller fest spelar väl ingen roll heller, är det en dejt kan man väl piffa till det lite. 

Jag kör finglasen i diskmaskinen. Vi har två plastställningar som man ställer glasen i. Funkar utmärkt. Är det många glas kör jag alla glas för sig själva på snabbprogrammet (1h). Det är skonsammare för glasen än handdisk.

Det är egentligen bara dekormålade glas som behöver handdiskas.

• Anonym (A)

Johnnynilsson, jag vet, de flesta jag känner gör så men min petnoga make tycker att de kan bli förstörda i maskinen. Som sagt, ingen stor sak att diska just glas för hand tycker vi.

• Anonym (Släpp)

Släpp honom genast! Ni har helt olika syn på romantik och kärlek. Era värderingar kommer krocka mer och mer om du inte får honom att foga sig efter dig. För du kan väl inte tänka dig att ändra på vad du värderar för honom? Eller? Tänk på det.. vem har rätt egentligen? Ni har bara olika syn och värderar saker olika, men det kommer att krocka. Igen.. och igen..

• Jonnynilsson
    Anonym (A) skrev 2021-03-18 11:24:38 följande:

Johnnynilsson, jag vet, de flesta jag känner gör så men min petnoga make tycker att de kan bli förstörda i maskinen. Som sagt, ingen stor sak att diska just glas för hand tycker vi.

Helt rätt. Det är ingen stor sak.

Att jag kör de flesta glasen i maskinen beror på att jag lyckades knäcka ett par glas vid handdisk. Förmodligen för att jag var slarvig. Men hittills har inga glas gått sönder i maskinen om man gör rätt.
  • Anonym (Slutet gott.)

Hur slutade det hela?

• ciann

Jag hade blivit förvånad av dejtens beteende.
    Hade sett det lite som en varningstriangel att ta in i beslutet om fortsatt dejtande.
    Hade allt i övrigt känts bra hade jag nog släppt det.
    Fabbs det fler tecken i samma riktning hade jag gått vidare. 

• Anonym (Linda)

Hade inte reagerat alls på det. Han är som de flesta helt vanliga killar, lite latmaskig. Inget konstigt egentligen. Men OM jag kommit dit och det var dukat som för en prinsessa så hade jag definitiv fortsatt att dejta honom utan tvekan och fått ett väldigt positivt intryck av honom och tänkt att han är kan vara en diamant till man.

• Anonym (*)

Blir helt förundrad över hur många som tycker att detta är en stor grej, att det är tecken på att han har alla möjliga dåliga egenskaper, och att det är skäl för att sluta träffa personen ifråga. Inte konstigt att så många är ofrivilliga singlar när folk är så här kräsna och petiga i dejtingvärlden.

Svar på tråden Sur dejt - dukning