• Anonym (Sexälskare)

Orgasmhjälp tack!

Kvinna och ca 40 som mer eller mindre aldrig får/fått orgasm - tragiskt javisst! Minns inte när jag fick en senast... varken tillsammans med mannen eller själv, tyvärr. Älskar sex, mer begär och kåthet än mannen (kanske för att jag aldrig blir 100procent tillfredsställd) och har gärna sex en hel kväll om tillfälle ges. Älskar att ha barnvakt och kunna njuta loss hemma. Öppen för det mesta. Blir rejält vår och kåt, säger inte nej att testa nytt eller prova leksaker... men inget hjälper! Det går inte för mig. Kommer till en gräns, men tippar inte över...

Fött tre barn, alla bor hemma. Känner mig ganska rymlig där nere så penetrerande sex känns knappt alls fast maken är över medel och ganska lång penis som oftast blir ordentligt hård.

Har okej knip. Försöker knipträna. Har knipkulor och kan använda dem utan problem.

Vad sjutton ska jag hitta på?!

Snart känns det som om jag vill sluta ha sex om man som 40åring aldrig ska få orgasmer och njuta fullt ut och mannen inte ska gå känna att han lyckas helt även om han enträget jobbar på och försöker.... han vill verkligen få mig att njuta, men det klickar inte helt!

• Svar på tråden Orgasmhjälp tack!
  • Anonym (Sexälskare)
    Anonym (Själv) skrev 2021-03-22 07:35:34 följande:

Jag tror att du behöver lära dig hur du kan få orgasm på egen hand först innan du försöker med din man. Ta egen tid till detta! Det finns flera sätt att få orgasm på som kvinna och man behöver alls inte vara tajt för att få orgasm. Flera olika punkter finns dessutom på utsidan.

Det finns också massor av info om hur man kan gå tillväga för att nå hela vägen.

Tack för input!

Finns aldrig sådan tid att utan andra i närheten och helt på egen hand utforska och prova. Hushåll där jag går innan lite barnen och kommer hem samtidigt som yngste. Ingen egentid i hemmet när ingen är hemma dör utrymme för längre tids testande skulle finnas.

Främst skulle jag ju vilja njuta mer vid sex, så jag känner att jag blir nöjd.... orgasm i sig kanske inte är nyckeln, men blir ju lite fixidee.

Nästan aldrig kunnat mentalt släppa så själv när jag onanerar. Det blir skönt, jätteskönt men endast få gånger skönare än så.

Läst allt som går, kan nog doktorera i teorin... kan anatomin sedan utbildning.... läst alla trådar och spalter. Läst sexologers steg för steg osv. Men de flesta är såå basic... typ testa massagestav, slicka olika, pulla och fingra... tycker vi testat det mesta. Så hoppas på fler sådana här bra råd och tips som nu!
  • Anonym (Skulle kunna vara jag)

Hej! Jag har precis samma problem. När jag onanerar så slutar jag alltid när det känns riktigt skönt men innan jag kommer. För mig tror jag att det handlar om att jag har oerhört svårt att visa mig svag, hjälplös, utan kontroll. Både inför mig själv och inför andra inklusive min man. Hur ser det ut för dig TS?

Vi har tyvärr inte alls lika spännande sexliv som ni verkar ha, men jag har mycket svårt att tänka mig att det är tekniken som är problemet. Utan jag skulle nog försöka tänka inåt. Att gå till en sexterapeut kan nog vara bra. Jag skulle nog gå själv i så fall för att helt kunna koncentrera sig på en själv.

• Anonym (Älskaren)
    Anonym (Sexälskare) skrev 2021-03-22 12:04:20 följande:

Tack för input!

Finns aldrig sådan tid att utan andra i närheten och helt på egen hand utforska och prova. Hushåll där jag går innan lite barnen och kommer hem samtidigt som yngste. Ingen egentid i hemmet när ingen är hemma dör utrymme för längre tids testande skulle finnas.

Främst skulle jag ju vilja njuta mer vid sex, så jag känner att jag blir nöjd.... orgasm i sig kanske inte är nyckeln, men blir ju lite fixidee.

Nästan aldrig kunnat mentalt släppa så själv när jag onanerar. Det blir skönt, jätteskönt men endast få gånger skönare än så.

Läst allt som går, kan nog doktorera i teorin... kan anatomin sedan utbildning.... läst alla trådar och spalter. Läst sexologers steg för steg osv. Men de flesta är såå basic... typ testa massagestav, slicka olika, pulla och fingra... tycker vi testat det mesta. Så hoppas på fler sådana här bra råd och tips som nu!

Haha...ja. Tekniken är det sekundära. Det är hur känslan byggs upp. Den är så viktig för att släppa hämningarna
  • Anonym (Sexälskare)
    Anonym (Älskaren) skrev 2021-03-22 12:34:07 följande:

Haha...ja. Tekniken är det sekundära. Det är hur känslan byggs upp. Den är så viktig för att släppa hämningarna

Så himla synd bara att man är så lättdistraherad och svårt att vara endast i nuet... minsta lilla så är känslan på noll igen, man ledsnar och vill tillslut inte försöka.

får åka ut till en stuga i ingenstans när Corona lugnat sig och ha sexhelg med barnen hos barnvakt. Eller vad man ska lösa spärren med?!

Har iaf sex 2-5gånger i veckan... men vill ju känna och få ut mer av det!
  • Anonym (Sexälskare)
    Anonym (Skulle kunna vara jag) skrev 2021-03-22 12:24:45 följande:

Hej! Jag har precis samma problem. När jag onanerar så slutar jag alltid när det känns riktigt skönt men innan jag kommer. För mig tror jag att det handlar om att jag har oerhört svårt att visa mig svag, hjälplös, utan kontroll. Både inför mig själv och inför andra inklusive min man. Hur ser det ut för dig TS?

Jag slutar inte innan jag kommer, jag kommer bara inte. Det tippar aldrig över... slutar ibland innan om tex min man tillfredställer mig då jag nästan tröttnar då det aldrig blir mer än jätteskönt...

Absolut viktigt med kontroll och fasad inför andra. Kontrollbehov ja.

Men inga hämningar alls inför min man och kan tex onanera inför honom. Låter och njuter utan att det är pinsamt och bäst när han är dominant och jag utlämnat för hans omhändertagande <3

Vi testar och leker, har kul i sängen. Haft tex sex-adventskalender mm

Tagit oss tid att komma hit, bara sista pusselbiten som saknas....
  • Anonym (Själv)

Kom på lite mer som jag vill skriva.

En "metod" som har varit jättebra för min del är att min man är inne i mig men är stilla och jag använder mina muskler och/eller rör mig...funkar bäst när jag ligger på rygg eller vi båda på sidan. Kan rekommendera det, man upptäcker en massa om vad som känns skönt och hur det känns då! Tänkte på att du sa att det inte känns så mycket. Min man älskar det också! 

En annan grej om att det inte känns så mycket. Om du är som jag så känns det mycket mer när det går långsamt och mjukt än när det är snabbt/hårt. Jag antar att ni har provat en massa olika sätt, men skriver detta ändå.

• Anonym (Tips)

Ofta så hör man att man ska slappna av, för mig stämmer det inte alls. För att jag ska komma, vilket jag bara gör vid missionären eller när jag rider, kan oxå komma vid oralsex men hemligheten för mig är iaf att jag måste spänna själva vaginan som när man gör knipövningar liksom, som jag liksom gör som att jag liksom suger in kuken. Samtidigt som jag ser till att klittan gnuggas mot honom. Har du kommit en gång, då har du liksom kommit över en gräns sen går det av sig själv. Lycka till.

• Anonym (Manen)

Här har vi någon som är på rätt spår tror jag. Satisfier pro är husgud för många kvinnor som äntligen kommit ända fram.

Anonym (---) skrev 2021-03-22 07:23:37 följande:

Har du provat en lufttrycksvibrator?

Ibland när jag är mycket nära att komma, men av någon anledning känner att det inte kommer gå att komma över gränsen kan det hjälpa att mentalt tänka "nej, jag får inte", "det får inte gå än", "vänta lite" osv... märkligt nog blir det då lättare att få orgasm.

• Anonym (Sexälskare)
    Anonym (Tips) skrev 2021-03-22 14:07:50 följande:

Ofta så hör man att man ska slappna av, för mig stämmer det inte alls. För att jag ska komma, vilket jag bara gör vid missionären eller när jag rider, kan oxå komma vid oralsex men hemligheten för mig är iaf att jag måste spänna själva vaginan som när man gör knipövningar liksom, som jag liksom gör som att jag liksom suger in kuken. Samtidigt som jag ser till att klittan gnuggas mot honom. Har du kommit en gång, då har du liksom kommit över en gräns sen går det av sig själv. Lycka till.

Jo det har jag lärt mig till att avslappnad dö sill nästan alltid är sämre än aktiv.

Testat knipa rytmiskt, spänna mig precis när det borde gå för mig, pulsera med musklerna. Kör knipövningar och knipkulor, så vet var musklerna är. Men inte nått fram än med dessa sätt heller....

Hur sjutton gnugga klitoris samtidigt? För mig känns det anatomiskt omöjligt... jag är nog felbyggt eller defekt. Tider jag måste jag typ ligga på honom om klitoris ska få sig något, framåtlutad räcker inte.

Missionären känns så myssex, så den tänder han knappt på och halvhård är ju inte vidare kul.... är du överst vid missionären om du ska gnussa? Hur göra missionären bra/bättre? Tycker sällan den känns så mycket.
  • Anonym (Satisfyer forever)

Kan inte annat än instämma med de som tidigare föreslagit Satisfyer. Har själv en Pro 2..... hur ska jag säga..... omg ????????? Dessa orgasmer liknar absolut ingenting annat, är såååå kraftiga och underbara.

Använder Satisfyern både själv och tillsammans med min man. Ibland enbart med den och ibland tillsammans med annan vaginal och/eller anal stimulans (mannens kuk/fingrar, dildo, buttplug). Min man som har lite svårt att hitta exakt rätt punkt med Satisfyern har lärt sig att lyssna efter hur jag låter..... för när det blir mitt i prick så råder det verbalt inga tvivel om det ????????????

Flera kompisar lovordar också Satisfyern, även hon som aldrig lyckats få en orgasm i hela sitt liv berättade att den öppnat en helt ny värld för henne ????

Lycka till ????

• Anonym (Tips)
    Anonym (Sexälskare) skrev 2021-03-22 14:22:03 följande:

Jo det har jag lärt mig till att avslappnad dö sill nästan alltid är sämre än aktiv.

Testat knipa rytmiskt, spänna mig precis när det borde gå för mig, pulsera med musklerna. Kör knipövningar och knipkulor, så vet var musklerna är. Men inte nått fram än med dessa sätt heller....

Hur sjutton gnugga klitoris samtidigt? För mig känns det anatomiskt omöjligt... jag är nog felbyggt eller defekt. Tider jag måste jag typ ligga på honom om klitoris ska få sig något, framåtlutad räcker inte.

Missionären känns så myssex, så den tänder han knappt på och halvhård är ju inte vidare kul.... är du överst vid missionären om du ska gnussa? Hur göra missionären bra/bättre? Tycker sällan den känns så mycket.

Alla är vi väl olika byggda för mig räcker det iaf och i missionären så behöver jag lyfta bäckenet mot honom liksom. Sen är ju stor del av klitoris på insidan, så träffar han rätt så kan jag komma av att han stimulerar den från insidan oxå. Man få pröva sig fram helt enkelt. Men tror på att det är en tröskel man ska över, har det skett en gång så går det sen ????
  • Anonym (Man 46)

Hade en kvinna i din ålder som ifs fick orgasm själv men aldrig haft med en man.

Då jag naturligtvis ville att hon skulle ha det bra så gav jag mig fxxn på att jag skulle fixa detta.

Många försök där hon gav upp tokfrustrerad, men där jag förklara för henne att hon va tvungen å slappna av och ej känna stress.

Hur lång tid hon än tyckte det tog så tippade hon över kanten efter 2.5 timmes sluickande och fingrande.

Efter det så va det trögt ett par gånger, men sen lättade det och vi kom på saker som gjorde det lättare, i korthet så tände hon ngt makalöst på å ha ngt I munnen samtidigt vilket gjorde att 69'an blev en favorit, hon fick tom fontänorgasmer.

Med det sagt så slappna av stressa ej.

Tror din tanke om en stuga ngn stans och bara få feeling själv och slappna av kan vara ngt.

Har bra erfarenhet av att ha använt tryckluftsvibrator med samtidig gpunktsstimulering, gav den kvinnan makalösa orgasmer på kort tid.

Hoppas du lyckas komma över kanten!!!

• Anonym (Sexälskare)
    Anonym (Man 46) skrev 2021-03-22 20:07:46 följande:

Hoppas du lyckas komma över kanten!!!

Tack för hopp!

Och idéer
  • Anonym (Midnight_lady)

Är en kvinna på 50+
    levde i ett samboförhållande i över 25 år,
    och trotts väldigt mycket sex fick jag
    heller aldrig en orgasm. Tyvärr brakade förhållande
    och jag var ensam o singel.
    Försökte med många olika leksaker men inget hjälpte.

Träffade en trevlig man som var rak o öppen
    som jag  kunde prata med.
    Efter att tag så frågade han hur öppen jag var till sex,
    och jag sa att jag hellre provar saker åtminstone 1 gång istället för att 
    säga nej.

Han berättade att han kände en man som ordnade 
    träffar för kvinnor som ville ha flera killar samtidigt.
    Efter mycket prat om detta så bestämde jag mig för att 
    ta steget och prova.

Träff ordnades och den träffen förändrade mitt liv,
    Jag har inga problem med att komma i många sköna orgasmer idag.
    Jag är lycklig till att jag vågade prova detta, och jag tror att det var spänningen som fick mig att passera gränsen.

• Anonym (Sexälskare)
    Anonym (Midnight_lady) skrev 2021-03-22 20:34:04 följande:

Han berättade att han kände en man som ordnade 

träffar för kvinnor som ville ha flera killar samtidigt.

Efter mycket prat om detta så bestämde jag mig för att 

ta steget och prova.

Träff ordnades och den träffen förändrade mitt liv,

Jag har inga problem med att komma i många sköna orgasmer idag.

Jag är lycklig till att jag vågade prova detta, och jag tror att det var spänningen som fick mig att passera gränsen.

Hoppfullt att du fått kontakt och mer njutning. Tack att du delar med dig!

Haft trekant några gånger, och testar gärna saker en gång iaf. Vill dock inte ha trekant nu, vill hitta lågan med maken och rädd om vi blandar in fler kockar att det ska klicka och släppa då men inte sedan igen när vi är två... vore hemskt om det sedan alltid skulle behövas tre... funkar verkligen inte i vardagen... haha...
  • Anonym (Sexälskare)
    Anonym (Satisfyer forever) skrev 2021-03-22 14:57:42 följande:

Kan inte annat än instämma med de som tidigare föreslagit Satisfyer. Har själv en Pro 2..... hur ska jag säga..... omg ????????? Dessa orgasmer liknar absolut ingenting annat, är såååå kraftiga och underbara.

Tack!

Hört mest positivt om den men aldrig testat.

Men kommer du även utan eller alltid krav att använda den? Vill ju helst att det ska kunna ske utan hjälp men om den kan fungera som ett steg på vägen är det ju en trevlig investering!

Hade ju helst av allt upplevt och känt mer vid penetrering...
  • Mierdaz

Det finns många olika varianter.

Vilken Satisfyer skall man köpa? 

Svar på tråden Orgasmhjälp tack!