• eae95

BF December 2021

Hej!

Eftersom jag inte sett någon tråd för oss som har BF December 2021 så startar jag igång en nu.

Jag kan börja med en presentation:

Jag är 25 år gammal och min sambo 28 år gammal, det är mitt andra barn och hans första som förhoppningsvis vill kika ut i December, 5/12 utifrån mina egna beräkningar men kan ju såklart ändras.

Här kan vi stötta varandra och diskutera fritt, men se till att hålla god ton! 

Och självklart stort grattis till plusset alla ni som vill följas åt här.

• Svar på tråden BF December 2021
  • Lofffsan
    Anonym (Qwerty) skrev 2021-04-14 10:53:00 följande:

Varför bokar ni vul så tidigt när man rekommenderas tidigast 6+0 pga möjligheten att inte se något? Tänker att det mer oroar än nyttar

Trodde själv när jag fick tiden att jag var i 6+3 vilket jag där fick reda på att jag inte var, eftersom det var ett vul för datering :)
  • Jozsan

Jag gjorde också ett tidigt vul idag och läkaren kunde bara se en hinnsäck, ingen gulesäck och mätte hinnan till drygt 14 mm.

ska tillbaka om 2 veckor igen. Läkaren beräknade mig till att vara i v.4 så känns ju mest troligt att detta tyvärr inte är som det ska få jag borde vara i iaf v.5-6 nu

• Lofffsan
    Jozsan skrev 2021-04-14 15:02:11 följande:

Jag gjorde också ett tidigt vul idag och läkaren kunde bara se en hinnsäck, ingen gulesäck och mätte hinnan till drygt 14 mm.

ska tillbaka om 2 veckor igen. Läkaren beräknade mig till att vara i v.4 så känns ju mest troligt att detta tyvärr inte är som det ska få jag borde vara i iaf v.5-6 nu

Vi får hoppas att du bara blev gravid senare än du trott och att det om två veckor ser bra ut! Det är det svåra med tidigt vul :/
  • Jozsan
    Lofffsan skrev 2021-04-14 16:04:52 följande:

Vi får hoppas att du bara blev gravid senare än du trott och att det om två veckor ser bra ut! Det är det svåra med tidigt vul :/

Åh tack, men är rätt saker på när jag hade äl men kan ju skilja någon dag förstås och det är ju rätt mycket nu i början.

Vilken vecka är du i nu?
  • Lofffsan
    Jozsan skrev 2021-04-14 16:10:13 följande:

Åh tack, men är rätt saker på när jag hade äl men kan ju skilja någon dag förstås och det är ju rätt mycket nu i början.

Vilken vecka är du i nu?

Jag förstår dig helt! Hade ju ett missfall här precis innan denna graviditeten, och skulle då vara i vecka åtta men det va bara en liten hinnsäck och jag började blöda spontant. Vi kvinnor brukar vara bra på att känna våra kroppar! <3 men ge det tid till nästa vul så får vi hoppas, ändå det sista som överger en!

Jag är i vecka sju nu (6+4) :)
  • Jozsan
    Lofffsan skrev 2021-04-14 16:23:03 följande:

Jag förstår dig helt! Hade ju ett missfall här precis innan denna graviditeten, och skulle då vara i vecka åtta men det va bara en liten hinnsäck och jag började blöda spontant. Vi kvinnor brukar vara bra på att känna våra kroppar! <3 men ge det tid till nästa vul så får vi hoppas, ändå det sista som överger en!

Jag är i vecka sju nu (6+4) :)

Ja verkligen!

Hoppas allt ser bra ut när du har vul nästa gång, och att den lill* vill visa sitt fina tickande hjärta <3
  • H3JH3J

Jag är 34 och sambon 49. Han har 2 barn sen innan. Detta är mitt första. I Måndags var jag på besök hos Kvinnokliniken och skulle börja en utredning för ofrivillig barnlöshet. Min mens var ca 13 dagar sen så det första jag sa var att vi kanske borde ta ett test? Visst, sa läkaren. Jag gick och kissade i muggen och ställe den i luckan. Öööövertygad om att mensen bara var sen och i vanlig ordning ett negativt test. Går in till läkaren och hoppade upp i stolen och han skulle börja undersöka mig. Då sticker det in ett huvud på en sjuksköterska som säger "positivt!!".

Jag frågade läkaren "Vadå? Vad är positivt?!!"

"Grattis, det betyder att du är gravid!"

Lägligt nog låg jag ju redo för ett VUL så mycket riktigt, det bodde någon i mig.. Jag är i v 6. Jag var helt i chock! Som bonus får jag även komma på återbesök och ska dit i v 8 igen och göra ett till VUL. Jag är självklart superorolig för MF men försöker ändå leva på som vanligt.

1/12 Barnlängtan

1/12 Elin

1/12 Grapefrukt89

1/12 Teezz

2/12 KL

4/12 Birdiz

4/12 iior

4/12 Lofffsan

5/12 eae95

5/12 SC85

7/12 (December)

7/12 VidThe

9/12 Marsianen

9/12 Rosahimmel86

9/12 Jozsan

9/12 H3JH3J

10/12 EmmalinneaS

10/12 mamma91

15/12 Primo

19/12 mih4

• Tryingtogetnr2

Jag tror jag plussat då alla tidiga test fortsätter vara positivt och illamåendet håller sig i. Isf e lillasyskonet beräknat 29 december, får fler andra test hem idag som tex clearblue och de.

• Rosahimmel86
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-15 08:21:00 följande:

Jag tror jag plussat då alla tidiga test fortsätter vara positivt och illamåendet håller sig i. Isf e lillasyskonet beräknat 29 december, får fler andra test hem idag som tex clearblue och de.

Vad spännande!

Jag håller tummarna för dig :)

När jag plussade med sticka tidigt så tog jag ett CB digital

Det visade "ej gravid"

Men två dagar senare var det mycket starkare och jag fick "gravid 1-2"

Ville bara säga det ifall du skulle få samma sak

Clearblues är lite sega i starten :p
  • Tryingtogetnr2
    Rosahimmel86 skrev 2021-04-15 08:42:43 följande:

Vad spännande!

Jag håller tummarna för dig :)

När jag plussade med sticka tidigt så tog jag ett CB digital

Det visade "ej gravid"

Men två dagar senare var det mycket starkare och jag fick "gravid 1-2"

Ville bara säga det ifall du skulle få samma sak

Clearblues är lite sega i starten :p

Tänkte ta de digitala sist av allt haha så man inte slösar de. Har beställt även ett sånt som blir ett + sen test från andra märken
Svar på tråden BF December 2021