• eae95

BF December 2021

Hej!

Eftersom jag inte sett någon tråd för oss som har BF December 2021 så startar jag igång en nu.

Jag kan börja med en presentation:

Jag är 25 år gammal och min sambo 28 år gammal, det är mitt andra barn och hans första som förhoppningsvis vill kika ut i December, 5/12 utifrån mina egna beräkningar men kan ju såklart ändras.

Här kan vi stötta varandra och diskutera fritt, men se till att hålla god ton! 

Och självklart stort grattis till plusset alla ni som vill följas åt här.

• Svar på tråden BF December 2021
  • Tryingtogetnr2

Nån mer som får ont i livmodern ibland? Alla tankar kommer så man blir rädd. Va ändå 2 år sen jag va gravid

• Mih4
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-18 19:55:27 följande:

Men åh jag såg de men de hann bli en jäkla plus artikel innan jag såg hela.

Bor i örebro län jag nämligen

Men dåså. Då är du också i läget att kanske berätta för arbetsgivare tidigt? Eller hur tänker du?

Känns inte så jättekul att vara hemma från Augusti - december och sedan ett år till. Det är dock arbetsgivaren som ska skriva ett intyg om att du förbjuds från arbete pga riskgrupp, sen söker man graviditetspenning från FK.

Fråga om växtvärk i livmodern: har har otroligt mycket växtvärk!
  • Tryingtogetnr2
    Mih4 skrev 2021-04-18 20:05:23 följande:

Men dåså. Då är du också i läget att kanske berätta för arbetsgivare tidigt? Eller hur tänker du?

Känns inte så jättekul att vara hemma från Augusti - december och sedan ett år till. Det är dock arbetsgivaren som ska skriva ett intyg om att du förbjuds från arbete pga riskgrupp, sen söker man graviditetspenning från FK.

Fråga om växtvärk i livmodern: har har otroligt mycket växtvärk!

Ska bara jobba som timmis nu under början på våren och sen sommaren sen kanske jag slipper. Pluggar också 100% nämligen haha. Så då kanske jag kan fokusera på skolan sen i augusti istället. Hur gammal är du :)?

Ja jag tror jag ansträngt mig för mycket idag men man blir ju så jäkla nojjig.
  • Mih4
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-18 20:22:32 följande:

Ska bara jobba som timmis nu under början på våren och sen sommaren sen kanske jag slipper. Pluggar också 100% nämligen haha. Så då kanske jag kan fokusera på skolan sen i augusti istället. Hur gammal är du :)?

Ja jag tror jag ansträngt mig för mycket idag men man blir ju så jäkla nojjig.

Ja men dåså. Lite lättare :D

Jag är 28år, hinner bli 29, och det är mitt andra barn. Har en kotte hemma som är född Jan 2019.
  • Tryingtogetnr2
    Mih4 skrev 2021-04-18 21:01:06 följande:

Ja men dåså. Lite lättare :D

Jag är 28år, hinner bli 29, och det är mitt andra barn. Har en kotte hemma som är född Jan 2019.

Åh ja har en som e född nov 2019 och hinner bli 30 :)
  • Anonym (Lina)

Hej alla! :)

Förra veckan plussade jag, wiie!

Har gjort ivf så det här var väldigt planerat och önskat. Har en grabb sen tidigare på två år, (också via ivf) och ser så fram emot att han ska bli storebror. Idag gick jag in i vecka 5. (4+0) Hur mår ni?

• Tryingtogetnr2
    Anonym (Lina) skrev 2021-04-19 07:30:19 följande:

Har gjort ivf så det här var väldigt planerat och önskat. Har en grabb sen tidigare på två år, (också via ivf) och ser så fram emot att han ska bli storebror. Idag gick jag in i vecka 5. (4+0) Hur mår ni?

V5 (4+1) här, mår bra så länge jag äter annars smyger illamåendet på plus har molvärk som kommer och går.
  • Lofffsan
    Anonym (Lina) skrev 2021-04-19 07:30:19 följande:

Välkommen och grattis :)

Jag mår riktigt jävla illa. Kan knappt äta mat, spyr emellanåt.. Men ser det som ett gott tecken! :)

Jag är 7+1, va på vul idag och fixk se ett tickande hjärta. Så skönt då jag precis kommer ifrån ett missfall! Nu hoppas vi bara på att det är ett starkt hjärta!! <3

Hur mår du?
  • KNAS2
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-19 12:48:47 följande:

Någon annan vars mage kört ihop sig totalt? Får panik, hade hellre varit förstoppad.

Jag kan relatera.

Fast jag är typ förstoppad ena dagen och mer som en kran den andra. Det går liksom fram och tillbaka. Jobbigt. Är i v 8.
Svar på tråden BF December 2021