• eae95

BF December 2021

Hej!

Eftersom jag inte sett någon tråd för oss som har BF December 2021 så startar jag igång en nu.

Jag kan börja med en presentation:

Jag är 25 år gammal och min sambo 28 år gammal, det är mitt andra barn och hans första som förhoppningsvis vill kika ut i December, 5/12 utifrån mina egna beräkningar men kan ju såklart ändras.

Här kan vi stötta varandra och diskutera fritt, men se till att hålla god ton! 

Och självklart stort grattis till plusset alla ni som vill följas åt här.

• Svar på tråden BF December 2021
  • Lofffsan
    H3JH3J skrev 2021-04-16 07:38:07 följande:

Nu förstår jag vad alla gravida menat med detta illamående. Fy vad jobbigt. Det är som att vara åksjuk hela tiden verkligen. Det har satt igång rejält på mig nu och är i v 6. Försöker att inte ha tom mage och sådär. Det enda som funkar är att suga på en lakritsnapp men man ska ju helst inte äta lakrits. Jag vet inte hur detta ska funka med mitt jobb som lärare och dölja detta. Värst på morgon och kväll. Någon mer? :)

Jaa, jag håller med! Gick in i vecka sju förra helgen och mår så illa! Kan inte äta något knappt och spytt några gånger, som tur var har jag varit hemma och sjuk i tre veckor nu med förkylning. Men denna veckan har förkylningen gått över till gravid symtom er delux! Förstår inte hur jag ska kunna gå tillbaka till jobbet på tisdag!! Jobbar med att titta in i munnar dagligen, och det kan lukta riktigt illa

Angående lakrits så var det de som jag hade dille på förra graviditeten. Så tror inte det är farligt om det inte är en överdrift :)
  • KNAS2
    Lofffsan skrev 2021-04-16 09:40:09 följande:

Jaa, jag håller med! Gick in i vecka sju förra helgen och mår så illa! Kan inte äta något knappt och spytt några gånger, som tur var har jag varit hemma och sjuk i tre veckor nu med förkylning. Men denna veckan har förkylningen gått över till gravid symtom er delux! Förstår inte hur jag ska kunna gå tillbaka till jobbet på tisdag!! Jobbar med att titta in i munnar dagligen, och det kan lukta riktigt illa

Angående lakrits så var det de som jag hade dille på förra graviditeten. Så tror inte det är farligt om det inte är en överdrift :)

Så du har också varit sjuk. Samma som mig.

Dock är jag frisk nu men känner inte av några mega gravoditetssymtom.
  • Lofffsan
    KNAS2 skrev 2021-04-16 10:06:37 följande:

Så du har också varit sjuk. Samma som mig.

Dock är jag frisk nu men känner inte av några mega gravoditetssymtom.

Japp, som sagt varit hemma tre veckor nu. De första två var kraftig förkylning (testat negativt för covid 2 gånger...) denna sista veckan har jag fortfarande varit väldigt täppt och snorig (förmodligen graviditeten) och sen illamående med spyor på det... :-/

Vad var du för sjuk? Skönt att du mår bra nu!
  • KNAS2
    Lofffsan skrev 2021-04-16 11:55:38 följande:

Japp, som sagt varit hemma tre veckor nu. De första två var kraftig förkylning (testat negativt för covid 2 gånger...) denna sista veckan har jag fortfarande varit väldigt täppt och snorig (förmodligen graviditeten) och sen illamående med spyor på det... :-/

Vad var du för sjuk? Skönt att du mår bra nu!

Har varit ordentligt förkyld och haft hosta. Testat positivt för covid. Men nue jag äntligen bättre. Hoppas att allt gått bra med graviditeten, jag tvivlar på det men hoppas så klart på det bästa.
  • H3JH3J
    Lofffsan skrev 2021-04-16 09:40:09 följande:

Jag hittade ett nytt knep på fruktstunden idag. Rött äpple! Jag satt där, säkert grön hela ansiktet och höll på att springa iväg. Äta godis på jobbet går ej. Ungarna sniffar till sig det på flera mils avstånd. Då tog jag en klyfta rött äpple och tugga på. Det blev så mycket bättre. Så nu har jag hittat en bra grej. Får se hur länge det fungerar. :D
  • Tryingtogetnr2

Hur mår ni alla? Vilken vecka är ni i? Imorgon går jag in i vecka 5 (4+0) och mår sjukt illa och nu har den vackra nästäppan kommit. Ringde min gamla bm igår och måste redan komma på tisdag dit pga mycket som hände graviditeten med min dotter, så har redan tagit blodprover dom ville ha och helvete är helt blå efter de.

• VidThe
    H3JH3J skrev 2021-04-16 07:38:07 följande:

Nu förstår jag vad alla gravida menat med detta illamående. Fy vad jobbigt. Det är som att vara åksjuk hela tiden verkligen. Det har satt igång rejält på mig nu och är i v 6. Försöker att inte ha tom mage och sådär. Det enda som funkar är att suga på en lakritsnapp men man ska ju helst inte äta lakrits. Jag vet inte hur detta ska funka med mitt jobb som lärare och dölja detta. Värst på morgon och kväll. Någon mer? :)

Hög igenkänningsfaktor! Själv tuggar jag mariekex vilket är det enda som hjälper mot illamåendet just nu. Har blivit ifrågasatt av eleverna några gånger... Jag är i vecka 7 och tycker i regel att illamåendet är värst mellan 10-15. Innan jag blev gravid trodde jag att morgonilllamående var det stora symptomet på grav men nu har man ju insett att det är så många fler symtom och att det yttrar sig olika för alla. Min mage har redan börjat växa vilket gör mig lite nojig men när man söker på grav. magar är det superstora skillnader. Hur är det med era magar?
  • H3JH3J
    VidThe skrev 2021-04-17 10:16:19 följande:

Hög igenkänningsfaktor! Själv tuggar jag mariekex vilket är det enda som hjälper mot illamåendet just nu. Har blivit ifrågasatt av eleverna några gånger... Jag är i vecka 7 och tycker i regel att illamåendet är värst mellan 10-15. Innan jag blev gravid trodde jag att morgonilllamående var det stora symptomet på grav men nu har man ju insett att det är så många fler symtom och att det yttrar sig olika för alla. Min mage har redan börjat växa vilket gör mig lite nojig men när man söker på grav. magar är det superstora skillnader. Hur är det med era magar?

Jag läste att det där med att magen ser större ut är för att tarmarna svullnar. Stod i min app. Att det kan kännas som att byxorna börjar bli trånga men att efter ett tag kommer man kunna ha dom igen, ett tag.
  • Vicki89

Jag har mycket yrsel, lite lätt illamående från och till. Orimligt trött vissa dagar, och magen blir ofta spänd på kvällarna. Är i vecka 5+4 idag. Vill bara få mitt ultraljud överstökat den 28 april så att jag vet att det är något som lever därinne. Sjukt nojig.

Svar på tråden BF December 2021