• JosHed

BIM maj

Hej!

Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM maj
  • lilly439
    Ped ansvar skrev 2021-05-14 13:49:42 följande:

Hej, hoppar också in här :) BIM 18-20 maj, tredje barnet. Är det någon som känt symtom såhär på ca ÄL+9-Isch? Vet att jag hade symtom tidigt med mina två barn, men minns inte hur tidigt. Uppsvälld, molvärk, annorlunda flytningar, illamående och extrem(!) trötthet. Kan också vara PMS, men just tröttheten får mig att fundera.

Jag är på ÄL+8 och känner av molande värk i magen sedan igår. Sådär så att det ändå är påtagligt. Dagarna före det tyckte jag att jag hade molande känsla i omgångar men jämfört med igår och idag så var det inget för denna känsla är starkare även om den fortfarande är "mild" så att säga, det bara är en molande känsla som är svår att beskriva. Idag har jag också fått ömma bröst lite grann.

Hittade en notering från när jag plussade för 4 år sedan och då var det den månaden som jag inte hade så mycket symptom. Knappt något alls enligt anteckningarna, så det kan nog vara väldigt olika även för samma kvinna.
  • Linneado

Är på CD25 idag. Fick bekräftad äl (av Nc) på cd 23, bara 6 dagar senare än vad jag ALLTID har haft tidigare. Såklart när det är första försöket.

Trots försenad ÄL fick vi till sex varannan dag from cd 15-21 så är ändå hoppfull något kan ha legat och väntat på ägget. Har beräknad mens cd 36 nu, 25/5. Hur tidigt kan man börja testa innan man räknas som galen :( hehe.

• lilly439
    Linneado skrev 2021-05-14 15:02:13 följande:

Är på CD25 idag. Fick bekräftad äl (av Nc) på cd 23, bara 6 dagar senare än vad jag ALLTID har haft tidigare. Såklart när det är första försöket.

Trots försenad ÄL fick vi till sex varannan dag from cd 15-21 så är ändå hoppfull något kan ha legat och väntat på ägget. Har beräknad mens cd 36 nu, 25/5. Hur tidigt kan man börja testa innan man räknas som galen :( hehe.

Jag har förbrukat ett par tester helt i onödan :) Skulle råda att man börjar testa vid Äl+10 som tidigast.

Känns så onödigt med alla tester jag lekt med. Blir ju bara besvikelse, haha.

Nu ska jag försöka hålla mig till söndag för då är det 10 dagar sedan positivt test. Sedan ett varje dag.

Men känner jag mig själv rätt lär jag testa igen imorgon haha! Noll självkontroll.

Idag känner jag mig lite sjuklig. Små känningar i halsen och öm i kroppen. Ihop med min lätta molande värk i magen och smått ömma bröst.
  • ugglans
    muffins88 skrev 2021-05-15 10:28:55 följande:

Vad säger ni om detta? :D

BIM-3

Ser absolut ett streck, men kan inte vara helt säker på att testet eventuellt är ogiltigt? Eftersom det har runnit ut längst ner. Hade tagit ett nytt om jag var du. Håller tummarna!
  • Jojjans
    muffins88 skrev 2021-05-15 10:28:55 följande:

Vad säger ni om detta? :D

BIM-3

Jag ser absolut sträck på båda, men håller med föregående att det ena testet ser mer eller mindre ogiltigt ut. Ta ett digitalt i morgon tänker jag <3
  • Alegsken

Hoppar in i tråden!

BIM idag 15/5. Neg test igår :(

Fick ett X och opererade bort en äggledare i Mars efter ett års försök med syskon. Hade efter det menscykel på 35 dagar. I vanliga fall 28-29, denna månad är jag idag på dag 30.

Men känns tyvärr som att mensen ska komma. Haft mensvärk i 10 dagar till och från. Hade samma med mitt X så om jag nu plussar är jag rädd för att det är ett till X.....

Inga andra symptom på grav, men tröstar mig med att man kan ha mensvärk trots gravid men samtidigt med min första graviditet kände jag ingenting....

• Ped ansvar
    Lotgardet skrev 2021-05-14 07:20:50 följande:

Jag var nära att köpa sånna test också, men läste att de var dåliga för att man såg inget igenom det gula höljet.

Rekommenderar att testa med predictor early.

Köp inte RSFUs testa tidigt, de var inte bra.

Åh nej, jag har idag köpt och använt RFSU testa tidigt.. varför är inte dom bra?

• blackpeach

Hoppar också in här. Tredje barnet. Fick tidigt missfall (oplanerad graviditet) i februari. Min man ville inte ha fler barn men nu ville han ändå testa? Lite förvirrande Haga. Men jag vill ha en till så jag hoppas det har blivit något. Har följt tråden några dagar.. BIM 22/5.

• blackpeach
    Ped ansvar skrev 2021-05-15 13:23:48 följande:

Åh nej, jag har idag köpt och använt RFSU testa tidigt.. varför är inte dom bra?

Jag tycker det där ser positivt ut :)
Svar på tråden BIM maj