• Vickan31

    BIM tråd - För oss som har försökt en längre tid

    Längtan1987 skrev 2021-05-17 21:00:17 följande:
    Ja men precis :)

    Haha ja ett steg framåt iaf. Man får va glad för de lilla. Ser fram emot resultaten och vidare vägledning.

    Ja det är väl den största önskan man har, förutom att bli gravid då. Men att allt bara löser sig självt.

    Va på äggledarspolning förra veckan. Tog 2 grav test innan bara för att jag någonstans önskade att de hade tagit sig och jag missat de så jag slapp gå vidare.

    Men icke!

    Håller tummarna för er!

    Kram <3
    Ja vissa dagar går det att vara glad för det lilla, och andra dagar inte - vilket är okej. Kommer kännas skönt när man får veta lite mer om vägen framåt i alla fall.

    Aah, känner igen det där - hade samma önskan innan min spolning men icke. Skönt att spolningen är gjord i alla fall och du vet att jag håller tummarna för er också!

    Kram <3 
  • Vickan31
    Steeph skrev 2021-05-18 10:56:22 följande:

    Känner mig så less idag :?( känner mig lurad av min kropp. Att lyckas bli gravid på 2a ägglossningen och gå till v 9 sen att få veta att fostrets hjärta plötsligt slutat slå i v 8. Behöva gå igenom en medicinsk abort hemma. Sen att vi dessutom är en av de som inte kan bli gravida efter missfallet utan har kämpat i 13 månader nu sen dess utan ett enda plus. Jag gör alla rätt, tränat och äter bra. Jag har provat akupunktur, slutat med kaffe, d vitamin boost och letrozol? sen finns det dom som bara ligger en gång och så blir de gravida.

    3e cykeln på letrozol och det verkar ha gått åt skogen. Har 3 ägglossningar till innan vi kör privat IVF. Vi ska till regionen om 1 vecka och se om vi kan få ställa oss i kö för ivf. Jag har bokat in en tid hos CvL också eftersom jag har hört att man kan behöva försöka i över 2 år i vår region? så tidigast blir det privat ivf i augusti!

    Även om det är ?kort? tid så känns det som en evighet :(

    Förlåt, men jag känner mig helt sänkt idag. HATAR den här smärtsamma resan.


    Usch vad tungt, det går liksom inte att fatta hur mycket en del måste kämpa under en så otroligt lång tid. Som du säger: när man känner att man gör alla rätt och tiden har bara gått och gått, men så finns det dem som lyckas på första försöket. Det känns verkligen orättvist och man undrar varför just vi ska drabbas av de här tuffa motgångarna. 

    Vad bra att bollen är i rullning i alla fall, och att ni förhoppningsvis får veta mer nästa vecka om planen framåt. Jag har inte varit med om något missfall som jag är ledsen att du behövt genomlida, men jag känner verkligen igen mig (efter över ett års fruktlösa försök) i känslan av att plusset aldrig kommer och att även en "kort" tid kan kännas som en evighet när man går och väntar på sitt livs största dröm.

    Jag är ledsen att jag inte har något peppande att skriva, jag är lite nere på samma plats som du just nu där allt känns hopplöst - men jag känner ändå att vi på något sätt ändå kommer närmare vår dröm. Och så ville jag bara säga att du har ingenting att be om ursäkt för - för det ÄR en smärtsam resa och vi är flera här som hejar på dig och håller tummarna för att det snart ska vara din tur <3 Du är inte ensam <3 
  • Vickan31
    Stickling skrev 2021-05-18 19:07:29 följande:

    Hej bästa gruppen! Idag har jag fått upp lite hopp till processen, efter snart ett år av fruktlösa försök, två missfall och en utredning som landade i PCOS-diagnos. Började med första letrozolkuren förra veckan och idag var jag på ultraljudskontroll. Hade försökt ställa in mig på att inget skulle ha hänt och att jag skulle behöva dosökning nästa cykel, men idag syntes en stor och fin äggblåsa! Så glad och lättad. Nu är vi ordinerade sex varannan dag i en vecka från och med torsdag :) Lycka till alla, så tacksam för detta fina och stöttande gäng <3


    Hej bästa Stickling! Så glad jag blev nu - din hoppfullhet och positiva nyhet smittade av sig på mitt humör och jag håller verkligen tummarna för dig som du vet! <3 Så skönt att letrozolkuren verkar visa effekt redan! Känns verkligen lovande :) 

    Jag har fått positivt ÄL-test nu, vilket jag inte hade förra månaden, så det känns i alla fall bra :) 
  • Vickan31
    Steeph skrev 2021-05-19 08:30:31 följande:
    Tack och jag blir ledsen för din skull också :( har ni någon plan framåt hur ni ska gå tillväga? Det hjälper mig lite iaf att vi har besök på 2 fertilitetsmottagningar kommande veckor. Kram
    Tack fina du <3 Vi har lämnat blodprover och sambon spermaprov så den 8 juni har vi nästa samtal med kliniken och får då veta resultaten från proverna samt vad de rekommenderar framåt. Ska bli spännande och lite nervöst, minst sagt! 

    Angående besöken hos fertilitetsmottagningarna, visst var det för att ställa er i kö för IVF? Har varit så många inlägg nu senaste dagarna (vilket såklart är superkul!) så jag känner mig lite osäker på hur status var för dig nu :) 
  • Vickan31
    Mizzi26 skrev 2021-05-19 09:37:47 följande:

    Idag började jag blöda, två dagar tidigare än mina beräkningar. Magkänslan stämde och det är väl bara att ladda om för mitt första besök för utredning imorgon.

    Ska även vara med två läkarstudenter. Känns jobbigt med åskådare men får kanske en bättre undersökning.

    Är helt vilsen i huvudet inför besöket och vet inte riktigt vad jag ska säga. Pendlar mellan hopp och förtvivlan.

    Är så besviken och ledsen innerst inne, man hoppas att man ska bli gravid snabbt efter ett missfall för att alla säger det.. kroppen ska vara mer fertil och fatta lättare osv osv. Blir arg och besviken på min kropp. Förbannade jävla mens.

    Förlåt för ett rörigt och tråkigt inlägg. Men ville bara få ur mig det! Hatar när mensen dyker upp under jobbtid och man måste hålla en god min och kämpa på. Vill bara gå hem och dra täcket över huvudet o komma ut om två veckor när psyket stabiliserats.

    Kram till er alla starka kvinnor, känns skönt att flera av er har mer hopp och saker att blicka fram emot. Det går åt rätt håll.


    Nej vad tråkigt, jag beklagar :( Kanske finns det en liten liten tröst i att första besöket för utredningen i alla fall är redan imorgon och att du inte behöver vänta på det ännu längre. Förstår såklart att sorgen över att mensen kom är den starkaste känslan just nu, men jag hoppas att du ska få ett bra bemötande på kliniken - och du vet att vi är många här som håller tummarna för dig <3 
  • Vickan31
    Ericky skrev 2021-05-19 10:49:18 följande:


    Har blivit en full-blown testmissbrukare sedan förra cykeln. Är på BIM -2 idag och det som skulle tala för en graviditet den här gången är att jag inte har fått några finnar vilket jag alltid brukar få 4 dagar innan mens, jag har haft en ny brännande/svidande/pulserande (svårt att beskriva) känsla i den högra äggstocken där jag även hade ägglossning denna månad (kände av den supertydligt), och jag har haft absolut NOLL mellanblödningar. I övrigt mår jag som vanligt, kanske något bättre tom än innan mens.

    Jag ser ju ett ultrasvagt (nästintill osynligt) streck på bilden, men det kan vara min hjärna som spelar mig ett spratt efter att ha stirrat på testet alldeles för länge. Det kan också med stor sannolikhet vara ett torkstreck.

    Men nu kände jag att jag ändå ville ha lite hopp och dela med mig av det! Hjälp mig hålla tummarna oavsett!

    Har varit gravid i 25-åldern men gjorde då abort. Då testade jag oerhört svagt kring BIM och fick tydligare först flera dagar efter BIM, så hoppet lever lite till...
    Åååh vad spännande! :D Håller tummarna sååå hårt! <3 
  • Vickan31

    Åååh jag vill ju bara svara er allihopa, men förstår om någon tröttnar ifall det blir hundra inlägg från mig, haha! Så jag försöker klumpa ihop några svar här om det är okej, för det är ju så spännande att följa er alla Hjärta Och förlåt om jag missat något!


    Enka skrev 2021-05-19 14:05:09 följande:
    Jag flikar bara in! Måste bara säga, kul och skönt att dina äl-test blev positiva nu den här cykeln! <3
    Enka: Tack snälla, du är ju för omtänksam! <3 
    Mizzi26 skrev 2021-05-19 14:33:42 följande:
    Tack snälla, vilka glädjespridare alla är trots våra motgångar. Ska bli skönt att få prata med en läkare om det imorgon. Jag håller tummarna för dig med nu o vad som väntar :)
    Mizzi26: Ååh men tack! Håller tummarna för att det gick bra hos läkaren <3 
    NatMar005 skrev 2021-05-21 08:55:22 följande:

    Har inte tänkt ta så stor plats här framöver men det är en sak jag har tänkt på som verkligen berör mig med just den här tråden.

    Det har varit svårt att hänga med då den varit så aktiv och det har fått mig att tänka att det nog har varit ett väldigt stort behov av en sån här typ av tråd. Alltså att vi alla som är här har kämpat länge, många är under utredning och en hel del ska starta eller har startat IVF. Det finns ett värde i att få ventilera med likasinnade och på nåt sätt vara befriade ifrån dessa newbies som plussar strax efter att tråd startats. Det blir friare på något sätt, en annan dialog. För egen del har det varit väldigt skönt och jag är genuint intresserad av hur det går för er allihopa! Det är en sådan sammanhållning och pepp i just den här tråden! Och för varje gång jag ser ett plus hos just någon av er så blir jag överlycklig för er skull. Genuint glad.

    TCk för att jag har fått hänga med er <3


    NatMar005: Så himla fint skriver! Jag håller verkligen med och jag är jätteglad att du vill hänga kvar och fortsätta sprida pepp och stöd som du gjort hela vägen <3 
    EmelieE1996 skrev 2021-05-20 01:07:20 följande:
    Okej fasen vad jobbigt, går det att göra något åt det? Jag hoppas att du ändå har möjlighet att bli gravid <3

    Ja jag ÄR gravid! :) Så himla sjukt, kan inte riktigt ta in det. Känns som ett ton har lättat ifrån mina axlar. Men jag måste erkänna att jag får lite dåligt samvete över att skriva det här när jag vet hur ledsen man är när man själv inte lyckas.
    EmelieE1996: Wow, stort grattis! :D Så himla roligt, efter all väntan! <3 
    Emmalucy skrev 2021-05-19 16:04:08 följande:

    Var på första konsultationen hos FertilitetPlus i Stockholm idag, Marie var supertrevlig :) bokade oss direkt in för ett spermaprov som tar typ 2veckor att få tid och ytterligare 3 veckor att få svar, och för min del blir det blodprov cd2-4 nästa cykel, villket jag förväntade mig men känner ändå stort suck av att gå en hel jävla cykel eftersom jag är på cd7 nu, men kunde inte få tid innan cd4 oavsett denna månad. Hon sa då EFTER jag har gjort blodprov kan jag boka in en tid till VUL ca en vecka efter, men jag måste göra prov först vilket kändes lite onödigt men aja...

    Hon sa direkt att vi kunde prata om att gå på progesteron kanske nästa cykel när jag nämde LP på 10-11 dagar, vilket var iaf en lättnad då öppenvård sa att det inte spelade någon roll... Borde känna mig glad efter konsultationen men känner trött och energilös :( men vi rullar fram saaakta.... nästa månad >:(


    Emmalucy: Vad skönt att du varit på första konsultationen nu och fick ett trevligt och tryggt bemötande :) Bra också att ha en plan framåt och att du nu vet vad som väntar med spermaprov och blodprover. Håller tummarna för dig och visst går det framåt, om än långsamt ibland.
    apan95 skrev 2021-05-20 11:55:20 följande:

    Ultraljudet gick jättebra! Och hittills vart det 6 ägg på båda äggstockar så 12 st, alla hade växt på bra och livmoderslemhinnan var tjock och fin!

    Kommer få sänka dosen från och med i morgon och nytt VUL på måndag och förmodat äggplock onsdag.

    VAMOS TJEJOR!! <3


    apan95: Vilka goda nyheter, wohoo! :D 
    Tildasafira skrev 2021-05-20 14:30:59 följande:

    Ladies! Tog detta test nu på äl+8 men är så rädd att det är något fel på testet? Måste springa och köpa ett annat märke, fattar inte ens varför jag köper dessa när jag ändå inte litar på dem x) oavsett känns det väldigt starkt för att vara så tidigt, vilket gör mig superfundersam.


    Tildasafira: Grattis!! Jag håller tummarna sååå hårt för att plusset ska stanna kvar! <3 

    Fiian211 skrev 2021-05-21 13:22:51 följande:

    Hej alla!
    Jag tänkte hoppa in i den här tråden också och hoppas att det är okej. Jag har försökt läsa ikapp tråden lite, och det verkar vara en fin och stöttande grupp!


    Jag har ett barn sedan tidigare och vi försöker nu att få ett syskon. Innan jag blev gravid med mitt första barn hade jag missfall i v 12 och sedan tog det ett år att bli gravid igen. Vi hade precis påbörjat utredning när vi äntligen plussade. Det var en otrolig jobbig tid innan jag blev gravid med sonen. Och nu är vi alltså igång igen med alla ägglossningstester och schemalagt sex.


    Vi har nu försökt i 7 månader och jag vet att det inte är speciellt länge, men känner att jag inte passar in i de andra trådarna. Med tanke på resan förra gången, så blir jag redan nu smått irriterad på alla ?det gick på första försöket?-inlägg. Jag är inte lika ledsen denna gången eftersom jag redan har ett barn och är så otroligt tacksam över honom.  Men det tär ju lite på en ändå när inget händer och hoppet grusas varje månad.


    Det är lite skönt att läsa att fler går igenom samma sak, att man inte är ensam. Själv har jag bara folk kring mig som är just sådana där ?jag blev gravid på första eller andra försöket?-personer, även om de försöker förstå mig och vår situation, så har de absolut ingen aning och man har ingen direkt att ventilera med.


    Sorry för långt inlägg, men nu vet ni vem jag är ????


    Och grattis till alla er som plussat! :D


    Fiian211: Ville bara säga välkommen och att jag håller med dig och det NatMar005 skrev att det här är en perfekt grupp att få ventilera och diskutera :) 
    Onewayticket skrev 2021-05-21 06:48:25 följande:

    Jag kan inte fatta det här. Elfte gången gillt. ???? helt sinnessjukt. Trodde aldrig det skulle gå.


    Onewayticket: Åååh är det sant?! :D Så himla roligt - stort grattis! <3 


  • Vickan31
    Ericky skrev 2021-05-19 21:54:48 följande:

    Hej hörni. Nu vågar jag tro på vad jag trodde jag såg tidigare idag. Tog ett till vanligt test (från NC) på em och såg direkt en svag, svag skugga. Så jag var tvungen att åka och handla ett testa-tidigt-test med högre känslighet. Direkt dök strecket till vänster upp och det syns på en armlängds avstånd. Jag är gravid! Efter 10 månaders kamp med mellanblödningar och med kvinnosjukvården så har jag nu blivit gravid. FÖRSTA försöket efter att jag äntligen fått ta bort polypen alla läkare missat att informera om trots att jag sökt hjälp 5 ggr. Som jag fick tjata mig till att få bortopererad.

    Är världens lyckligaste. Skakade så mycket att det nästan inte gick att ta kort :)

    Jag och sambon firar 3 år idag och när vi satte oss ner för att äta chark och dricka bubbel fick han stickan inslagen. Han blev så glad <3 Vi känner oss otroligt lyckligt lottade <3 mycket kan hinna hända innan det väl är en bebis, MEN vi har lyckats bli gravida och det är det enda jag tänker på nu!

    Skickar massa styrka och kramar och tummar till alla er som jag följt under den här resan. Vissa har jag fått följa ända sedan vi började försöka I augusti. Jag önskar SÅ att det börjar trilla in fler plus i den här tråden framöver <3 <3 <3

    Om det är okej fortsätter jag att följa er i bakgrunden. Jag är på riktigt investerad i er alla och er resa <3 hoppas att mitt inlägg inte gör någon annan ledsen, för jag vet hur det kan kännas <3


    Ännu en gång: STORT grattis finaste Ericky! Hjärta Det här är ju så fantastiskt - och gud vad fin du är som är så investerad i våra berättelser och resor samt att du är så omtänksam och har det stora hjärtat att tänka på våra känslor - men det här är bara så välförtjänt och efterlängtat så jag kan inte tänka mig att någon skulle känna sig missunnsam i det här fallet  och jag hoppas att du kan njuta och fira ordentligt Glad Jag önskar dig verkligen all lycka och hoppas att allt ska gå bra med graviditeten. Och så himla fint att du fick dela den magiska nyheten på er årsdag - vilken dröm! Vi har följt varandra ganska länge också känns det som och då blir jag ju liksom lite extra glad och rörd över att du nu har fått ditt plus <3 
  • Vickan31
    Emmalucy skrev 2021-05-22 11:14:59 följande:
    Vickan: du som var så gullig och svarade så många, hur går det för dig? Kram! Hjärta Ja, kliniken jag valde känns verkligen bra, och det är det viktigaste tycker jag ^_^
    Tack för att du frågar <3 Jag är på cd20, dvs 5 dagar efter ÄL, och det känns som att dagarna går otroligt långsamt just nu, som vanligt i denna längtan i och för sig, haha. Beräknad bim 2 juni och nästa besök på fertilitetskliniken är den 8 juni då vi ska få veta resultaten av blodproven och spermaprovet. Hur mår du?

    Jag kände verkligen att dina ord träffade mig rakt i hjärtat när du skrev "Man känner lite som att livet har stannat och man försöker alltid komma ikapp, men få vet om den tunga vikten man bär med sig av alla misslyckande... Hur ska man leva som om att inget är fel? Man får inga undantag i jobb eller livet när det tar så mycket på psyket och mentalhälsa..." Wow, så sant! Jag tycker verkligen att det känns precis så, och att det stundvis är så himla svårt att leva livet som vanligt och tänka på annat, så jag är rädd att människor omkring mig ska se min smärta och att jag inte är samma person som jag var innan alla dessa misslyckade försök. Tack Emmalucy för att du satte ord på vad säkerligen många av oss känner Hjärta
  • Vickan31
    Steeph skrev 2021-05-23 10:46:17 följande:

    Jag är idag på äl+14 och tog ett test bara för att veta att mensen kommer imorgon, men jag fick något annat istället..

    13 försök efter vårat ma.

    Vet att testen är ganska ?svaga? för att vara äl+14 men jag ska försöka njuta så gott jag kan. Hoppas hoppas detta är vårt guldägg!


    Åååh men WOW Steeph, så himla himla glad jag blir för din skull nu! Skrattande Hjärta Grattis fina du!!! Det här var ju fantastiska nyheter och jag håller tummarna att allt ska gå bra och att du ska få en fin, fullgången graviditet den här gången! <3 
Svar på tråden BIM tråd - För oss som har försökt en längre tid