• Obalem

BF Januari 2022 ????

Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

• Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • EmelieE1996
    Steeph skrev 2021-06-02 09:22:38 följande:

Gått in i vecka 6 igår, idag 5+1. Har ingen molvärk alls, lite illamående och lite ömma bröst. Är helt 100 på att jag hade mycket mer molvärk förra gången jag blev gravid (MA). Känns som att det inte växer nått där inne. Jobbigast men denna tid (även om jag är så tacksam), är att jag är orolig konstant och har så svårt att släppa kontrollen. Någon mer i vecka 6-7 utan molvärk?

Ja, jag! Har inte heller någon molvärk och tycker mig minnas att jag hade det i min förra graviditet. Däremot sjukt illamående och styva ömma bröstvårtor.
  • Lunne

Jag blandade visst ihop vilken tråd jag läste i, sorry för spam! Jag har BF precis på gränsen mellan januari och februari och trodde detta var februaritråden och att det fanns en Facebookgrupp där också nu... Den härifrån är jag redan med i :)

• Goldenwings1
    pippi12345 skrev 2021-06-01 21:20:14 följande:
    Min första är född 2010 :) vill så gärna berätta för honom men lite rädd också då han är ensambarn.. haha.. och är van att ha sin mamma för sig själv varannan vecka. Han kommer få en chock tror jag! När ska du berätta?

Hade tänkt berätta förra veckan när barnen var här, men så var de lite stressade/pirriga inför betygsättning och skolavslutning så jag tänkte att jag avvaktar till nästa vecka när det är sommarlov.

Kom dock lite blod imorse när jag gick på toa... Hoppas allt är i sin ordning..Rynkar på näsan

• Link92

Gått in i vecka 6 igår, idag 5+1. Har ingen molvärk alls, lite illamående och lite ömma bröst. Är helt 100 på att jag hade mycket mer molvärk förra gången jag blev gravid (MA). Känns som att det inte växer nått där inne. Jobbigast men denna tid (även om jag är så tacksam), är att jag är orolig konstant och har så svårt att släppa kontrollen. Någon mer i vecka 6-7 utan molvärk?

Jag hade ingen molvärk så tidigt! Är i v9 nu och har knappt haft någon molvärk alls. Det hugger till lite ibland när jag rör mig snabbt, och det började nog v8. Har bara haft ömma bröst och bröstvårtor som tidiga symptom. Fick se den lille i 7+2 så vet att det är något där inne som växer även om jag inte känner det :) Jag var också orimligt orolig innan det tidiga ultraljudet. Du kanske ska boka ett sånt privat om du har möjlighet?
  • Bula2021

Jag är i vecka 8, gjorde ul i måndags. Har inte haft någon molvärk alls än så länge. Men ul visade ju att det fanns något där inne ändå :)
  • Jonnanittio

Hoppar in här jag med. Vecka 5+2 idag enligt min app, tror dock jag är i typ 4+5 egentligen utifrån ÄL, men bf i skiftet jan/feb där iallafall :) Vågar inte gå med i någon Facebookgrupp än då jag haft flera missfall så vill gärna vänta till vecka 11-12 där.

Har i stort sett inga symtom än, är orolig för om det ska gå vägen denna gång eller inte. Har mått extremt illa med mina andra barn (4 st) så man går väl mest och väntar på att få ett kvitto på att man faktiskt är gravid.

Hade en så dålig magkänsla igår och var tvungen att testa med test jag hade kvar hemma, var rädd att det skulle vara knappt synbart men testen lyste starkt som tur var. Trodde man skulle vara mer chill och inte oroa sig såhär när man väntade femma men icke xD

• Raskaana

Jag hittade precis denna tråd! Jag har BF någon gång i januari, tror jag. Inte gjort något UL ännu, så vet inte exakt. Alla appar säger olika, haha. Det är också vårt första barn (ingen av oss har barn sedan tidigare)

Nu skall jag läsa igenom alla inlägg i denna tråd. 

• Raskaana
    JosHed skrev 2021-04-27 05:30:44 följande:

Förhoppningsvis får lille fröet i magen stanna! Plussade idag :)

Åh grattis!! Hjärta
  • Raskaana
    Annasandra skrev 2021-05-02 08:55:04 följande:

Förra gången jag väntade barn så var jag med i en hemlig BF grupp på Facebook. En sån grupp som ingen kan se att man är med i, och man kan inte söka på den utan bara bli inbjuden. Är det någon som är intresserad av det så startar jag gärna en :D

Har precis börjat läsa i denna tråd och kom till detta inlägg. Jag är gärna med i den gruppen, om jag får.

Jag plussade den 15e maj, cykel på 21 dagar, så svårt för apparna att beräkna BF. Flera appar säger olika, men alla i jan 2022.

• pippi12345
    Goldenwings1 skrev 2021-06-02 10:11:17 följande:

Hade tänkt berätta förra veckan när barnen var här, men så var de lite stressade/pirriga inför betygsättning och skolavslutning så jag tänkte att jag avvaktar till nästa vecka när det är sommarlov.

Kom dock lite blod imorse när jag gick på toa... Hoppas allt är i sin ordning..

//

Åh vad jobbigt ???? Men har hört att det är ganska vanligt med blödningar utan att det behöver vara något farligt. Har du haft det vid tidigare graviditeter?

Svårt att veta hur man ska göra. Litar inte på att en tio-åring kan hålla hemligheter men man vill ju så gärna berätta men risken är stor att han berättar för sin pappa, hela klassen osv. Sen vet alla...
Svar på tråden BF Januari 2022 ????