• Obalem

BF Januari 2022 ????

Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

• Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • hejhejkola
    JosHed skrev 2021-06-07 09:03:19 följande:

Är i totalt chock! Var orolig att det inte var någon där inne, det var TVÅ! :O

Wow!!! Vad roligt! Stort grattis :D
  • pippi12345

Allt såg bra ut <3 vi såg Ett hjärta som tickade på och den lille satt fast högst upp i livmodern vilket var mycket bra sa läkaren. Blev dock flyttad bakåt från 6+5 till 6+1 då den mätte 5 mm stor. Men det är jag inte förvånad över då jag hade utslag på äl senare.

• JosHed
    pippi12345 skrev 2021-06-07 18:46:04 följande:

Allt såg bra ut <3 vi såg Ett hjärta som tickade på och den lille satt fast högst upp i livmodern vilket var mycket bra sa läkaren. Blev dock flyttad bakåt från 6+5 till 6+1 då den mätte 5 mm stor. Men det är jag inte förvånad över då jag hade utslag på äl senare.

Grattis! Tråkigt att bli flyttad men skönt att de såg hjärtat ??
  • JosHed
    Steeph skrev 2021-06-07 09:22:36 följande:

MEN WOW, grattis!!!

Har du mycket symtom?

Jag har varit så orolig så har typ förträngt alla symtom xD har inte mått illa och kräkts (så skönt). Dock varit extremt dålig i magen och extremt trött. Varit sjuk i två veckor innan nu så skyllt tröttheten på det, men nu när jag blir frisk inser jag att det nog är gravditeten xD
  • Jojjans

Idag skulle jag ha haft inskrivning hos barnmorskan men fick ett sms på morgonen att hon var sjuk och att jag erbjöds en tid om två (!!) veckor :(

Jag försökte vara rationell för hon kunde ju inte rå för att hon blev sjuk, men jag blev så himla ledsen. Den här dagen har varit den milstolpe jag hållt fast vid i flera veckor. Och jag hade verkligen behövt bli mött, bekräftad och lite omhuldad i min graviditet och allt som känns jobbigt och läskigt. Istället kommer jag behöva hålla ihop det i två veckor till, och hitta på en anledning till jobbet en gång till... :( usch blir så besviken

• Jojjans
    Jojjans skrev 2021-06-09 10:31:41 följande:

Idag skulle jag ha haft inskrivning hos barnmorskan men fick ett sms på morgonen att hon var sjuk och att jag erbjöds en tid om två (!!) veckor :(

Jag försökte vara rationell för hon kunde ju inte rå för att hon blev sjuk, men jag blev så himla ledsen. Den här dagen har varit den milstolpe jag hållt fast vid i flera veckor. Och jag hade verkligen behövt bli mött, bekräftad och lite omhuldad i min graviditet och allt som känns jobbigt och läskigt. Istället kommer jag behöva hålla ihop det i två veckor till, och hitta på en anledning till jobbet en gång till... :( usch blir så besviken

Nu ringde hon upp trots att hon är sjuk och lät jättegullig över telefon, så jag fick ändå nämen bra känsla. Men är ändå besviken över att få min inskrivning först i 10+1, känns väldigt sent. Men det kanske är så med andra barnet?
  • HaBaNiTa

Hej får man vara med här?

v7+3 här BF 22 Jan, kommer dock bli planerat snitt v38 så BF blir nog första veckan i januari.

5:e barnet här ???? oplanerat men så välkommet ??

• HaBaNiTa
    HaBaNiTa skrev 2021-06-09 11:43:57 följande:

Hej får man vara med här?

v7+3 här BF 22 Jan, kommer dock bli planerat snitt v38 så BF blir nog första veckan i januari.

5:e barnet här ???? oplanerat men så välkommet ??

Blev massa ?? Istället för emojis :) har glöm hur det var här på familjeliv sist var det 7 år sedan jag var aktiv här så en lite sladdis här
  • Link92
    Jojjans skrev 2021-06-09 10:41:25 följande:

Nu ringde hon upp trots att hon är sjuk och lät jättegullig över telefon, så jag fick ändå nämen bra känsla. Men är ändå besviken över att få min inskrivning först i 10+1, känns väldigt sent. Men det kanske är så med andra barnet?

Förstår att du är besviken!! Så himla trist att få det uppskjutet så länge. Jag har inskrivning nu på fredag i 9+4 så här i Västerbotten verkar det vanligt att inskrivningen är lite senare. Det är mitt första barn så ser verkligen fram emot att få inblick i hur allt funkar :)
  • Lilja3389

Hej

Hur har ni gjort med vul?

Har MA i bagaget (okt20) men de är liten risk att de händer igen, så man får ju inte göra vul bara för de. Frågade om de erbjuder, men de är väldigt restriktiva med att erbjuda vul. Har inskrivning den 21/6. Hon sa att de blir lite samma som sist, hann ha inskrivning innan vul sist. Så ville ha den efter ifall att.

Men även bokat ett privat vul 14/6 dels för vi vill göra de ihop. Särskilt efter MA sist som upptäcktes på de även då privata ultraljudet. Är då i v8 (7+2) Är såklart orolig de kommer bli så igen så bokade lite tidigare än sist. Hade lång tid innan kroppen var återställd.

Hur känner ni andra?

Mina symtom magen katastrof och extremt trött är väl de utstickande.

Svar på tråden BF Januari 2022 ????