• Anonym (Vad skulle ni göra?)
    Sun 2 May 2021 12:55
    2306 visningar
    49 svar
    -3 +1
    49
    2306

    Om flickvännen berättar att hon gjort abort

    Jag undrar hur ni skulle reagera om flickvännen berättar att hon gjort abort i ett tidigare förhållande. Hon ångrar sig inte ens och tycker inte ens att hon har gjort något fel.

    Är det bara att lämna eller?

  • Svar på tråden Om flickvännen berättar att hon gjort abort
  • Anonym (S)
    Sun 2 May 2021 18:01
    #32
    Anonym (Vad skulle ni göra?) skrev 2021-05-02 15:10:31 följande:
    Vad är att offra foster i stor skala för den egna lättjans skull om inte satanism? Faktiskt är det väldigt mycket idag som, när man tänker efter, egentligen är demoniskt till sin natur. Att förvirra barn angående deras kön och sedan erbjuda dem att vanställda sina kroppar? Kan det beskrivas på något annat sätt än djävulskt?

    Nej, ni har onekligen en viss moral på det här forumet men vad är det för en moral egentligen? Medelklassen som tillbedjare av satan, det är ett nytt sätt att se på det hela.
    Att göra abort är inte ett offer, man får faktiskt inte ens behålla fostret efteråt. Sedan har du noll koll på satanister, du menar nog djävulsdyrkare snarare.

    Jag tycker du ska sluta läsa Bibeln och gå ut i skogen en sväng, lyssna på fåglarnas kvitter och sedan söka hjälp hos en psykolog.
  • Anonym (Olle)
    Mon 3 May 2021 03:42
    #34
    -1
    Anonym (X) skrev 2021-05-02 15:03:22 följande:

    Så din fru var tvungen att vara oskuld när ni träffades? Var du det med?


    Tvungen och tvungen, som jag skrev så finns det omständigheter jag kan förstå och gå med på, men helst skulle hon vara oskuld. Samma gällde för mig. Både jag och hustrun var oskulder när vi träffades.
  • Mon 3 May 2021 05:07
    #35

    Kanske skulle tråden varit på Flashback ist? 

  • Anonym (Va?)
    Mon 3 May 2021 10:48
    #36
    Anonym (Vad skulle ni göra?) skrev 2021-05-02 12:55:05 följande:

    Jag undrar hur ni skulle reagera om flickvännen berättar att hon gjort abort i ett tidigare förhållande. Hon ångrar sig inte ens och tycker inte ens att hon har gjort något fel.

    Är det bara att lämna eller?


    Är du abortmotståndare alltså? Då tycker jag att du ska lämna.
  • Mon 3 May 2021 10:50
    #37
    Anonym (Vad skulle ni göra?) skrev 2021-05-02 12:55:05 följande:

    Jag undrar hur ni skulle reagera om flickvännen berättar att hon gjort abort i ett tidigare förhållande. Hon ångrar sig inte ens och tycker inte ens att hon har gjort något fel.

    Är det bara att lämna eller?


    Varför ska hon ångra sig eller tycka att hon gjort något fel? Och vad har du med det att göra om det hände i ett tidigare förhållande? Och varför funderar du på att lämna?

    Hade jag varit flickvännen och du var upprört över en tidigare abort så hade du varit dumpad för länge sedan.
  • Mon 3 May 2021 10:54
    #38
    Anonym (Vad skulle ni göra?) skrev 2021-05-02 15:10:31 följande:

    Vad är att offra foster i stor skala för den egna lättjans skull om inte satanism? Faktiskt är det väldigt mycket idag som, när man tänker efter, egentligen är demoniskt till sin natur. Att förvirra barn angående deras kön och sedan erbjuda dem att vanställda sina kroppar? Kan det beskrivas på något annat sätt än djävulskt?

    Nej, ni har onekligen en viss moral på det här forumet men vad är det för en moral egentligen? Medelklassen som tillbedjare av satan, det är ett nytt sätt att se på det hela.


    Tror du att en abort alltid är lätt bara för att man inte ångrar sig?

    Jag har gjort abort tidigare och det var ett väldigt svårt beslut och absolut inte lätt men jag ångrar mig inte, varken då eller idag.
  • Anonym (Fråga­)
    Mon 3 May 2021 14:35
    #39
    Anonym (Vad skulle ni göra?) skrev 2021-05-02 12:55:05 följande:

    Jag undrar hur ni skulle reagera om flickvännen berättar att hon gjort abort i ett tidigare förhållande. Hon ångrar sig inte ens och tycker inte ens att hon har gjort något fel.

    Är det bara att lämna eller?


    Hur jag skulle reagera? Jag skulle väl fråga hur det känns och om det är något hon vill snacka om. I vissa fall kan det vara relativt enkelt och okomplicerat, i vissa fall kan det vara ett svårt beslut, komplicerat medicinskt och lämna djupa spår. För att kunna veta hur jag kan agera behöver jag fatta hur hon ser på det och om det ens är något hon vill/behöver processa. 

    Förstår inte hur det skulle kunna vara en anledning att lämna dock, men jag antar att det finns sammanhang där abort och rent av sex utom äktenskap kan vara en dealbreaker. Jag är dock långt ifrån sån. 
  • Anonym (droso­phila melano­gaster­)
    Mon 3 May 2021 18:37
    #40
    +1

    Som biolog tycker jag inte det är mer fel att göra en abort än att äta en ko eller en gris (som är utvecklad, medveten, känner dödsångest osv) till middag. Åtminstone inte fram tills v 20 eller så, då korta stunder av något som kan liknas vid medvetande hos fostret först uppstår runt v 24.

    Alla som äter kött kan därmed bara knipa igen om aborter, för evigt. Det är enbart hyckleri ni håller på med för att ni bär med er rester av en kulturell/religiös hjärntvätt att människor skulle vara en speciellt skyddsvärd form av liv.

    Att ha mage att ens nämna att en kvinna gör ett ingrepp några gånger under en livstid för att inte föröka sig medan man själv dinerar på medvetna kännande varelser varje dag är så otroligt moraliskt inkonsekvent att man baxnar. Jag kan bara förknippa det med konformistiska individer utan förmåga till logiskt tänkande.

    Så- bli vegan först så kan jag lyssna på din argumentation mot abort. Innan dess har du inte ett ben att stå på varken logiskt eller moraliskt.

  • Anonym (HH)
    Mon 3 May 2021 19:01
    #41

    Ja, lämna.

  • Anonym (Alice­)
    Tue 4 May 2021 09:29
    #40
    -1

    Nu är jag inte man utan kvinna. Men jag känner i alla fall, att om min son skulle gifta sig med en kvinna som hade gjort abort, så skulle jag bli ledsen. Det skulle kännas sunkigt. Å andra sidan skulle det kännas rätt sunkigt om hon hade fött barn tidigare också... som inte var min sons, alltså. Jag kan förstå de kulturer där män gifter sig med jungfrur. Bagage är inte trevligt; mödomshinnan är ett sigill som visar att det inte kan finnas sådant bagage. 


    Anonym (drosophila melanogaster) skrev 2021-05-03 18:37:44 följande:

    Som biolog tycker jag inte det är mer fel att göra en abort än att äta en ko eller en gris (som är utvecklad, medveten, känner dödsångest osv) till middag. Åtminstone inte fram tills v 20 eller så, då korta stunder av något som kan liknas vid medvetande hos fostret först uppstår runt v 24.

    Alla som äter kött kan därmed bara knipa igen om aborter, för evigt. Det är enbart hyckleri ni håller på med för att ni bär med er rester av en kulturell/religiös hjärntvätt att människor skulle vara en speciellt skyddsvärd form av liv.

    Att ha mage att ens nämna att en kvinna gör ett ingrepp några gånger under en livstid för att inte föröka sig medan man själv dinerar på medvetna kännande varelser varje dag är så otroligt moraliskt inkonsekvent att man baxnar. Jag kan bara förknippa det med konformistiska individer utan förmåga till logiskt tänkande.

    Så- bli vegan först så kan jag lyssna på din argumentation mot abort. Innan dess har du inte ett ben att stå på varken logiskt eller moraliskt.


    Så begreppet "människovärde" betyder inget för dig? Om man kan göra lampskärmar av kohud så kan man göra det av människohud också? Jag pratar inte med sådana som dig (detta var ett undantag):
  • Anonym (Nja)
    Tue 4 May 2021 09:34
    #41
    Drottningen1970 skrev 2021-05-02 13:08:58 följande:

    Märklig fråga som utgår ifrån att abort är fel.

    Abort är bra.


    Abort är sällan bra, men ibland nödvändig. Rätten till abort är bra.
  • Anonym (Vad skulle ni göra?) Trådstartaren
    Tue 4 May 2021 21:09
    #42
    Anonym (drosophila melanogaster) skrev 2021-05-03 18:37:44 följande:

    Som biolog tycker jag inte det är mer fel att göra en abort än att äta en ko eller en gris (som är utvecklad, medveten, känner dödsångest osv) till middag. Åtminstone inte fram tills v 20 eller så, då korta stunder av något som kan liknas vid medvetande hos fostret först uppstår runt v 24.

    Alla som äter kött kan därmed bara knipa igen om aborter, för evigt. Det är enbart hyckleri ni håller på med för att ni bär med er rester av en kulturell/religiös hjärntvätt att människor skulle vara en speciellt skyddsvärd form av liv.

    Att ha mage att ens nämna att en kvinna gör ett ingrepp några gånger under en livstid för att inte föröka sig medan man själv dinerar på medvetna kännande varelser varje dag är så otroligt moraliskt inkonsekvent att man baxnar. Jag kan bara förknippa det med konformistiska individer utan förmåga till logiskt tänkande.

    Så- bli vegan först så kan jag lyssna på din argumentation mot abort. Innan dess har du inte ett ben att stå på varken logiskt eller moraliskt.


    1) Att vara biolog ger dig inget tolkningsföreträde. Filosof hade varit lite relevantare men fortfarande är vi på ett diskussionsforum... För övrigt vet vi väldigt lite om medvetenhet. Antar att du som biolog hoppat över kurserna i medvetandefilosofi. Att utgå från en funktionalistisk/behavoristisk teori om medvetandet låter sig inte göras såvida man inte samtidigt köper zombieargumentet för vuxna människor.

    2) Jag äter inte kött.

    3) Som konstaterades i de första inläggen är tråden ett svar på den motsvarande tråden om förhållande med pojkvän som köpt sex. Jämförelsen är på så vis inte helt "abstrakt", utan är ett slags ifrågasättande av varför så starka känslor (och även maktutövning) är kopplade till den ena företeelsen men inte till den andra.

    4) Att ha mage att nämna ett "ingrepp" som bara genomförs "några gånger". Nå... Detta så kallade "ingrepp" (egentligen ett mord) sker i de allra flesta fall enbart för bekvämlighetens skull och är ett resultat av lösaktighet och hedonism. Senmodern dekadens i sitt esse.
  • Anonym (Vad skulle ni göra?) Trådstartaren
    Tue 4 May 2021 21:31
    #43

    P.S Säger inte att kvinnan ensam bär skuld till mordet utan även de män som bidrar till att upprätthålla kulturen att det är rätt att ha sex hur som helst.

  • Anonym (Koko)
    Tue 4 May 2021 21:33
    #44

    Göra slut kanske?

  • Anonym (Koko)
    Tue 4 May 2021 21:34
    #45
    Anonym (drosophila melanogaster) skrev 2021-05-03 18:37:44 följande:

    Som biolog tycker jag inte det är mer fel att göra en abort än att äta en ko eller en gris (som är utvecklad, medveten, känner dödsångest osv) till middag. Åtminstone inte fram tills v 20 eller så, då korta stunder av något som kan liknas vid medvetande hos fostret först uppstår runt v 24.

    Alla som äter kött kan därmed bara knipa igen om aborter, för evigt. Det är enbart hyckleri ni håller på med för att ni bär med er rester av en kulturell/religiös hjärntvätt att människor skulle vara en speciellt skyddsvärd form av liv.

    Att ha mage att ens nämna att en kvinna gör ett ingrepp några gånger under en livstid för att inte föröka sig medan man själv dinerar på medvetna kännande varelser varje dag är så otroligt moraliskt inkonsekvent att man baxnar. Jag kan bara förknippa det med konformistiska individer utan förmåga till logiskt tänkande.

    Så- bli vegan först så kan jag lyssna på din argumentation mot abort. Innan dess har du inte ett ben att stå på varken logiskt eller moraliskt.


    Abort är ju att släcka ett hjärta att slå.Har du läst om biologi?
  • Anonym (Vad skulle ni göra?) Trådstartaren
    Tue 4 May 2021 21:40
    #46
    +1

    5) För att inte tala om den smärta som en abort orsakar hos många kvinnor för resten av deras liv. Tänk på att möjligheten till fri abort även skapat förväntningar från samhället (i vissa lägen) och från män att genomföra en abort. Samtidigt som den möjliggjort dagens sexuella lössläppthet och de facto dekadens.

  • Anonym (Fråga­)
    Thu 6 May 2021 10:43
    #47
    Anonym (Vad skulle ni göra?) skrev 2021-05-04 21:09:29 följande:
    3) Som konstaterades i de första inläggen är tråden ett svar på den motsvarande tråden om förhållande med pojkvän som köpt sex. Jämförelsen är på så vis inte helt "abstrakt", utan är ett slags ifrågasättande av varför så starka känslor (och även maktutövning) är kopplade till den ena företeelsen men inte till den andra.

    Driver du med oss? Menar du att det finns några som helst paralleller att göra? Det ena handlar om en person köper möjligheten att våldta en annan person. Det andra handlar om ett medicinskt ingrepp. Om du menar att aborter är fel ur nån slags moralisk högre tanke om att det befruktade ägget skulle kunna bli en människa måste du väl då dra slutsatsen att allt som skulle bli barn måste bli det. Alltså är det... fel att exempelvis röka, vara överviktig, vara stressad, och dricka koffein i och med att det bland annat kan leda till sämre spermiekvalitet (vilket gör att kroppen stöter ut befruktat ägg) och sämre miljö i livmodern (vilket gör att befruktat ägg inte fäster). Jag menar, om befruktningsögonblicket är heligt så...? 


    Eller tycker du gränsen går tidigare rent av? Fel med utlösning och mens, då det är bebisceller?

  • Anonym (Vad skulle ni göra?) Trådstartaren
    Fri 7 May 2021 23:25
    #48
    Anonym (Fråga) skrev 2021-05-06 10:43:15 följande:

    Driver du med oss? Menar du att det finns några som helst paralleller att göra? Det ena handlar om en person köper möjligheten att våldta en annan person. Det andra handlar om ett medicinskt ingrepp. Om du menar att aborter är fel ur nån slags moralisk högre tanke om att det befruktade ägget skulle kunna bli en människa måste du väl då dra slutsatsen att allt som skulle bli barn måste bli det. Alltså är det... fel att exempelvis röka, vara överviktig, vara stressad, och dricka koffein i och med att det bland annat kan leda till sämre spermiekvalitet (vilket gör att kroppen stöter ut befruktat ägg) och sämre miljö i livmodern (vilket gör att befruktat ägg inte fäster). Jag menar, om befruktningsögonblicket är heligt så...? 

    Eller tycker du gränsen går tidigare rent av? Fel med utlösning och mens, då det är bebisceller?


    Den större kritiken handlar om hela den nihilistiska samhällsordning som ditt så kallade "medicinska ingrepp" ger upphov till när det släpps helt fritt. En rationell hedonism bestående av lösaktighet kombinerad med cynisk planering.

    Jag instämmer i kritiken mot sexköp men låt oss ta det hela vägen och även införa långt striktare regler för aborter.
  • Anonym (Herre­gud?)
    Sun 9 May 2021 02:42
    #49
    Anonym (Vad skulle ni göra?) skrev 2021-05-07 23:25:01 följande:

    Den större kritiken handlar om hela den nihilistiska samhällsordning som ditt så kallade "medicinska ingrepp" ger upphov till när det släpps helt fritt. En rationell hedonism bestående av lösaktighet kombinerad med cynisk planering.

    Jag instämmer i kritiken mot sexköp men låt oss ta det hela vägen och även införa långt striktare regler för aborter.


    Mitt tips till dig är; håll dig så långt borta från alla kvinnor så länge du lever, speciellt fertila som är fina oskulder, så du inte lyckas föra ditt defekta DNA vidare ännu en generation.

    För det finns väl fortfarande några få rena, heliga kvinnor där ute, som inte heller är galna satanister som levt ?ett lösaktigt liv kombinerad med cynisk planering? där hon t ex kan ha blivit våldtagen och då valt att göra abort, eftersom det nog är ganska få kvinnor som klarar av att behålla sin (okände) våldtäktsmans barn och varje dag bli påmind om vad som hänt när hon tittar på barnet.

    Ett barn (som ren biologi säkert gjort att hon trots allt ändå älskar barnet), nu när det är fött & då tvingas kvinnan samtidigt kämpa med väldigt motstridiga känslor (bl a hat mot våldtäktsmannen & väldigt mycket ångest pga av både kärlek & hat för det oskyldiga barnet). Känslor som ganska troligt skulle leda till en mer eller mindre svår förlossningsdepression efteråt, och som troligtvis skulle sluta med en ren psykos där hon tar livet av både sig & barnet.

    Men med ditt synsätt så vore det kanske bättre om denna lösaktiga hora, som var dum nog att gå klädd i en kort kjol & som inte klarade av att göra tillräckligt med motstånd, när våldtäktsmannen körde in en kniv i halsen på henne under tiden, förtjänade den behandling hon fick & givetvis gjorde det enda rätta som behöll barnet, men sedan blev en galen häxa som dödade ett oskyldigt barn iallafall (strunta i orsaker och konsekvenser!)

    Eller förresten, häxan offrade ju givetvis barnet i någon blodig, satanistisk ritual!

    Som sagt, håll dig borta från alla kvinnor och checka in dig själv på en låst, psykiatrisk avdelning resten av livet, där du kan få den hjälp du behöver för psyket och ännu ett tips; ta tabletter som heter Androcur (det finns även billigare generika), så du även blir kemiskt kastrerad. Då får världen åtminstone en mindre galning som BARA MÅSTE föra sitt DNA vidare?
Svar på tråden Om flickvännen berättar att hon gjort abort