Inlägg från: Anonym (Oljebyte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oljebyte)

    Hjälp mig att förstå det här med roleplay....

    Roleplay handlar ju först och främst om att bryta tabun och faktiskt hitta någon fantasi där som tänder en. Det gäller att hitta rätt sorts grej som kan funka. Man behöver inte nån särskild rekvisita utan ett rep eller en scarf kan vara allt som behövs för att leva ut ett rollspel. Att binda någon är ju inte bara bdsm utan är även en del av ett rollspel tex.

    Höga klackar och stayups kan vara en del av rollspel om man placerar sig själv i en helt annan miljö än man brukar vara i.

    Plocka ut det som tänder dig och placera det i ett annat sammanhang så har du börjat på ett rollspel.

  • Anonym (Oljebyte)
    Anonym (Anonym (TS)) skrev 2021-05-04 10:57:23 följande:

    Bra tips och input. 

    Funderar dock lite på var gränsen för rollspel/verklighet egentligen går, eller ifall allt bara är en stor gråzon?

    Om man utgår från ett av era exempel lite högre upp, att man gillar stay-ups och högklackat hos sin partner och väljer att förstärka det. Är det i sådana fall verkligen ett rollspel? Alltså att personen har på sig detta utan att för den delen spela någon kompletterande roll? I min värld är detta endast att ta något som man gillar och förstärka det lite extra...(ej rollspel).

    Om vi kombinerar "stay-ups och högklackat" med någon lämpligt rollspelsscenario (t.ex. "sexig sekreterare/chef" eller "främlingar på ett hotell" som nämndes ovan) så funderar jag på vad denna ytterligare dimension skulle ge?

    Läggar man dessutom på lite olika scener och dialog uppe på detta a la "Glida upp och bjuda på något att dricka, smickra med lite vackra ord och sedan spela på att vi båda är ensamma och långt hemifrån och att mitt rum finns en trappa upp om hon vill ha lite te eller ett glas vin på rummet" så är vi väldigt snabbt tillbaka på det jag menar med känslan i en dålig p-rulle. Det är nog väldigt få som såg på dessa filmer för den fantastiska dialogen och rollprestationerna...

    Som sagt, den första delen med att förstärka något som man gillar förstår jag, men att ta det ytterligare några nivåer och skapa ett helt rollspel kring det får det hela att falla platt för mig (i alla fall i tanken). Vad är det jag missar?


    Du missar poängen med att använda fantasier och genom att använda just fantasier så leker man. Man lägger allting annat åt sidan.

    Du tar det på så stort allvar. Det är inte raketforskning det är frågan om.

    Rollspel kan även vara en part som fantiserar och lever ut sin roll och den andra bara tar emot och finner sig i att bli regisserad. Inga repliker utan bara tystnad och små kommandon.

    Tex att din tjej har på sig sexiga underkläder och skor och vill dansa och strippa för dig till musik och du sitter i soffan och tittar på. Hon leker att du är på strippklubb och vill ha sex med henne. Hon styr vad som händer och ger dig små ord som leder fram till sex så småningom. Men hon har befälet. Du behöver bara delta och inte leka själv.
Svar på tråden Hjälp mig att förstå det här med roleplay....