BIM Juni
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Jag skulle tolka det som att du inte haft äl ännu. Det är svårt det där med äl test, ganska individuellt hur de fungerar. Har läst att somliga aldrig får positivt utslag men blir gravida ändå och andra har positiva test flera dagar i rad. Lita mer på hur din cykel brukar vara och fortsätt testa så får du säker positivt utslag om några dagar. Jag tror man behöver testa några cyklar för att lära känna sin kropp och hur ens egen LH går upp och ner innan äl. Förresten så är det bättre att testa mellan kl. 10-20 eftersom LH är mer aktivt då. Jag brukar testa en gång mellan 10-12 och en gång mellan 18-20. Igår fick jag en stark stegring från förmiddags testet som var knappt synbart till kvälls testet som nästan var positivt. Förväntar mig ett positivt test idag :) annars imorgon.
Tror du har helt rätt! Jag har testat mig några dagar nu varje morgon och fått negativt på ÄL test. Men igår kändes det som jag hade ÄL så bestämde mig att testa två gånger (1 på morgonen och 1 gång på em)
Idag fick jag långt ifrån positivt på morgonen och nu på em glad gubbe
Lycka till! Hållet tummarna :).
Tank att man i en sån här grupp hejjar på varandra för sexytime haha xD så sjukt men sant! Hehe vi vill varandra väl :).
Lycka till! Hållet tummarna :).
Tank att man i en sån här grupp hejjar på varandra för sexytime haha xD så sjukt men sant! Hehe vi vill varandra väl :).
Hahaha xD sjukt men en viktig faktor i allt detta haha
Nu inför första försöket så har vi legat utav bara helvete, haha. Ibland flera gånger om dagen. Man blir som besatt! Tur att vi kan skratta åt det tillsammans :) Det jag märkt på mig själv de senaste månaderna är att jag knappt orkar bry mig om jobbet längre. Känns som jag mest sitter och dagdrömmer om att bli gravid - och nu när vi faktiskt börjat försöka så är det nästan värre. Förstår inte hur folk klarar av att sköta sina jobb... har ni något som distraherar er bra? Speciellt när ÄL är över och det bara är att vänta?
Som en klocka på dag 16, positivt äl test :)
Jag använder digitalt, detta är stickan inuti ;) Även om jag känner av min ägglossning är det kul att testa, har förstått att jag väldigt snabb stegring, från en dag till en annan.
Som en klocka på dag 16, positivt äl test :)
Jag använder digitalt, detta är stickan inuti ;) Även om jag känner av min ägglossning är det kul att testa, har förstått att jag väldigt snabb stegring, från en dag till en annan.
Vad härligt med positivt test :D! Hur känner du av din ägglossning? Jag känner aldrig av den, men kan bekräfta den via temperaturen. Har heller aldrig fått positivt på äl tester haha! Men försöker nu och såhär såg mitt test ut idag CD 11! (Det längst ner) känns som det börjar vända uppåt igen med stegringen, men kanske är önsketänkande haha xD. Jag har ju förstått iallafall att jag bör få ett positivt test ca 1-2 dagar innan min tempraturökning. Skulle innebära dag 13 eller 14 om äl bestämmer sig för att vara på dag 15. Kan komma på dag 14 eller 16 oxo.
Hej! Lägger till mig i listan. Var med i maj-gruppen men mensen kom som en klocka dagen efter beräknat datum. Jag plockade ut hormonspiral i januari och är mkt tveksamt till om min ägglossnings hade kommit igång innan förra månaden. Har vanligtvis mkt tydliga symtom. Räknar i alla fall denna månad som vårt andra riktiga försök :)
1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)
1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)
2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)
3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)
4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)
4/6 Längtarefterdig, 33 år (3e försöket, 1 missfall)
5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)
5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)
6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket
7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)
7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)
8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)
13/6 muffins88, 33 år (2:a försöket)
27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)
Haha heja heja :p ja man e lite galen när det e bebisverkstad på gång :p
Min man fick tyvärr lite prestationsångest så det gick sådär haha
Vi får också försöka få till imorgon med ;)