• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • MBL1712
    mamma8212 skrev 2021-05-18 09:58:15 följande:

När jag trycker ut stickan ser jag strecket, så jag kollar. Men det står i bruksanvisningen att man inte ska gå efter det, så jag försöker att inte göra det ;) Och förra månaden gick jag från negativ till positiv över en dag. Testar alltid morgon med första urin.

Förstår :) Jag vet att man inte ska göra så och nästan rädd att skriva att jag gör det :p

Jag tolkar dock inte pos el neg utifrån strecket utan tänkte den här månaden att det var roligt och se om det blir starkare (närmare) för varje dag fram till pos. Så att man kan se om det närmar sig typ
  • Wave Mother
    Längtar efter Dig skrev 2021-05-17 17:18:34 följande:

Hej! Jag hakar gärna på här i tråden. Fick nyss mf, tidigt, och hoppas nu på äl om några dagar. Bim är 4 juni.

3e försöket blir detta. 4e barnet. Är 33 år.

Hur gör ni? Kör ni äl-stickor?

Hej! Beklagar mf, men kul att du är med i tråden! 

Jag har precis börjat prova äl-stickor, men inte fått något utslag annat än ljust streck (+ kontrollstrecket som syns tydligt). Är lite orolig att jag inte alls får äl eftersom jag slutade med p-piller nyligen. Det skulle vara väldigt skönt att se ett starkt resultat just därför.

Fråga till de av er som provat tidigare, är det så att det oftast syns på stickorna om man har äl, eller är det vanligt att man missar den i testet? Fattar att det kan bli fel enstaka gånger så klart, eller att man kan missa toppen. Men syns det utslag för de flesta om man testar rätt?
  • mangelica

6 dagar till ägglossning idag, och jag tog mitt fösta äl test idag. Är på cd 9 bara och tycker jag fick ganska starkt test? Ska ju ha äl på dag 15 enligt NC appen. Vilket är min vanligaste dag för äl.

Någon som har erfarenhet av äl tester? Jag vet att det inte är positivt men tycker det är väldigt starkt för att bara va pp cd 9 ^^

• Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-05-18 12:37:51 följande:

6 dagar till ägglossning idag, och jag tog mitt fösta äl test idag. Är på cd 9 bara och tycker jag fick ganska starkt test? Ska ju ha äl på dag 15 enligt NC appen. Vilket är min vanligaste dag för äl.

Någon som har erfarenhet av äl tester? Jag vet att det inte är positivt men tycker det är väldigt starkt för att bara va pp cd 9 ^^

Jag tror de går lite upp och ner i styrka så var det iaf för mig förra månaden. Jag hade nästan helt positivt test runt CD 7 eller 8. Sen gick det ner och var knappt synbart streck. Därefter fick jag en snabb stegring och äl på CD 13 om jag minns rätt.
  • Hoppas2022
    Lilila skrev 2021-05-17 23:36:48 följande:

Tack detsamma till dig!Tack för omtanken. jag har också läst att efter tre missfall i rad så får man göra en utredning. dock var jag aldrig i kontakt med vården vid det första missfallet så det finns inte registrerat någonstans. har försökt kontakta gyn för att få mer klara svar på vad som gäller men kan inte ens få en telefontid. måste försöka ringa direkt när de öppnar imorgon och hoppas på bättre lycka då.

Ok, tråkigt när det är så. Håller tummarna för att det blir din tur nu och att du slipper fler missfall och utredning.
  • MBL1712
    Hoppas2022 skrev 2021-05-18 13:03:19 följande:

Jag tror de går lite upp och ner i styrka så var det iaf för mig förra månaden. Jag hade nästan helt positivt test runt CD 7 eller 8. Sen gick det ner och var knappt synbart streck. Därefter fick jag en snabb stegring och äl på CD 13 om jag minns rätt.

Jag har också förstått att det är ganska vanligt att det kan gå upp och ner för att sedan få stegring efter
  • mangelica
    Hoppas2022 skrev 2021-05-18 13:03:19 följande:

MBL1712 skrev 2021-05-18 14:34:13 följande:

Jag har också förstått att det är ganska vanligt att det kan gå upp och ner för att sedan få stegring efter

Okey, då kanske jag kan va lugn då :P. Jag tar ett till ikväll bara för att va säker haha. Tur isomnafall att vi började baka redan för 2 dagar sedan haha, ute i god tid liksom haha xD.

Hur ofta får ni till det under era perioder ni försöker? Vi försöker få till det en gång om dagen vilket inte brukar vara några problem. Vi är väldigt uppspelta och har superkul när vi försöker haha. För typ 8 år sedan så läste jag att ma inte skulle ha för ofta, för att spermierna inte hunnit bli starka då. Och inte heller för sällan då dem blev för gammla. men nu hittar jag bara text om att man kan absolut ha sex varje dag, att kvalitén inte är sämre för det. Någon som vet?
  • Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-05-18 14:46:39 följande:

Okey, då kanske jag kan va lugn då :P. Jag tar ett till ikväll bara för att va säker haha. Tur isomnafall att vi började baka redan för 2 dagar sedan haha, ute i god tid liksom haha xD.

Hur ofta får ni till det under era perioder ni försöker? Vi försöker få till det en gång om dagen vilket inte brukar vara några problem. Vi är väldigt uppspelta och har superkul när vi försöker haha. För typ 8 år sedan så läste jag att ma inte skulle ha för ofta, för att spermierna inte hunnit bli starka då. Och inte heller för sällan då dem blev för gammla. men nu hittar jag bara text om att man kan absolut ha sex varje dag, att kvalitén inte är sämre för det. Någon som vet?

Jag har läst allt möjligt om hur ofta man ska ha sex. Finns olika studier som säger olika men jag tror vart annan dag borde räcka. Vi är ju inte så unga längre plus så har vi en liten som inte sover så bra så det blir inte så ofta vi får till det. Förr hade vi sex var och vartannan dag, nu är det ungefär vart fjärde dag men vid äl så har vi dagen jag får utslag på äl testet och dagen efter.
  • mangelica

Skulle aldrig börjar med äl tester haha xD blir bara förvirrad.

Tog ju första testet igår på CD 9 och fick mig en stock då det va så starkt. Fortsatte testa under dagen och kändes som det blev svagare. Testade nu imorses igen och tycker fortfarande det är ganska starkt men svagare än igår morse. CD 10 idag och ska ha äl om några dagar. Enligt min NC app så ska jag ha äl på CD 15. Vilket jag brukar ha. Så känns skit konstigt att om jag skulle lita på att äl har varit måsten den ha inträffat typ CD 8. Jag fortsätter testa och hoppas på det bästa!

• mangelica
    mangelica skrev 2021-05-19 06:57:08 följande:

Skulle aldrig börjar med äl tester haha xD blir bara förvirrad.

Tog ju första testet igår på CD 9 och fick mig en stock då det va så starkt. Fortsatte testa under dagen och kändes som det blev svagare. Testade nu imorses igen och tycker fortfarande det är ganska starkt men svagare än igår morse. CD 10 idag och ska ha äl om några dagar. Enligt min NC app så ska jag ha äl på CD 15. Vilket jag brukar ha. Så känns skit konstigt att om jag skulle lita på att äl har varit måsten den ha inträffat typ CD 8. Jag fortsätter testa och hoppas på det bästa!

Givetvis ser man ju inte så tydligt, men den till höger är från idag, och dem 3 till vänster är från igår i rätt ordning.
Svar på tråden BIM Juni