• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • MBL1712
    Ssaarraa skrev 2021-05-21 18:05:15 följande:

Jag hoppar in här med :) hade ägglossning igår och BIM borde vara runt 4/6. Är 33 år och första försöket på nummer 3 :)

Välkommen hit ;)
  • mangelica
    Hoppas2022 skrev 2021-05-21 14:14:45 följande:

Spännande :) kanske blir positivt imorgon då. Förresten vad är det för tester du använder? Själv använder jag RFSU.

Ja kanske :) ska prova igen om ca 30 minuter. Har hållit mig 6 h då och druckit lite. Så hoppas det räcker.

Det är några billiga test jag köpt via tradera, förmodligen inte dem bästa, det förstår jag haha men dem bör väll göra sin sak tänker jag? Har köpt samma graviditetstest som jag fått positivt på tidigare, så tänker att det bör väll gå att få positivt på dessa med :P
  • StoraMy
    Anonym (E) skrev 2021-05-21 15:53:59 följande:

Hej!

Nu har jag smygläst den här tråden sen start och tänker att jag får skärpa mig och bara hoppa med istället ????

Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att börja försöka (läs: han har kommit till insikt att han vill börja - jag har velat väldigt länge.)

Så igår när äl-testet blev positivt körde vi äntligen igång, jag lägger till mig i bim-listan ????

Välkommen! Jag var i samma sits, fick lov att vänta in sambon i barnlängtan. Men så härligt när man nu är igång!
  • Hallonglass91
    mangelica skrev 2021-05-21 13:58:38 följande:

Av någon anledning vänder sig mina bilder och så blir ju kvalitén askass.

mangelica skrev 2021-05-21 13:56:35 följande:

Nu spammar jag med bilder, men ni får skylla på mig om jag ska sluta haha xD. Nytt äl test, helt plötsligt ganska så starkt igen, nära positivt kan jag väll tycka. Nära iallafall :). Eller vad tycker ni som har mer erfarenhet? Det har ju gått upp och ner ett par ggr nu så litar inte riktigt på det men haha xD.

Vi har beräknad BIM samma dag så troligtvis ÄL samtidigt. :) Jag har bara tagit ett ÄL test per dag (inte tagit kort på dem) men fick också nästan starkare i början och sen svagt igår på förmiddagen. Hoppas vi får positivt idag eller imorgon! Idag är dag 14 för mig och jag kommer testa både fm och em/kväll.
  • MBL1712
    mangelica skrev 2021-05-21 19:05:13 följande:

Ja kanske :) ska prova igen om ca 30 minuter. Har hållit mig 6 h då och druckit lite. Så hoppas det räcker.

Det är några billiga test jag köpt via tradera, förmodligen inte dem bästa, det förstår jag haha men dem bör väll göra sin sak tänker jag? Har köpt samma graviditetstest som jag fått positivt på tidigare, så tänker att det bör väll gå att få positivt på dessa med :P

Hur går det med testen?
  • mamma8212

Nu har vi legat 5 dagar i rad, positivt äl test för 2 dagar sen.. nu är det bara att vänta ;)

• MBL1712
    mamma8212 skrev 2021-05-22 09:21:55 följande:

Nu har vi legat 5 dagar i rad, positivt äl test för 2 dagar sen.. nu är det bara att vänta ;)

Åh bra jobbat verkligen! Då har ni maxat ;)

Kommer du att vänta in BIM och se om mensen uteblir el kommer du att testa före BIM?
  • mamma8212
    MBL1712 skrev 2021-05-22 09:58:21 följande:

Åh bra jobbat verkligen! Då har ni maxat ;)

Kommer du att vänta in BIM och se om mensen uteblir el kommer du att testa före BIM?

Haha ja, nu har vi gjort vad vi har kunnat! Blir nog en gång till ikväll, för säkerhets skull.. tur min man är lika pepp på bebis som vad jag är ;)

Kommer säkert testa innan, men jag vet egentligen att jag aldrig fått positivt innan bim tidigare.. har alltid fått negativt fram till att mensen skulle kommit :) Men sen är jag ju nyfiken också..
  • Längtar efter Dig

Glad gubbe precis som planerat på äl-dag igår. Hade sex två dagar innan samt igår. Hoppas det tar sig nu. Nu kan den eviga väntan börja!
  • MBL1712
    Längtar efter Dig skrev 2021-05-22 10:29:01 följande:

Glad gubbe precis som planerat på äl-dag igår. Hade sex två dagar innan samt igår. Hoppas det tar sig nu. Nu kan den eviga väntan börja!

Håller tummarna :)
Svar på tråden BIM Juni