Tjejer som spanar på mrkoll
Tjejer, vad är det som motiverar er att kolla upp män (chef, kollegor osv) på mrkoll? Är det i såna fall där ni är uttråkad eller nyfiken, halv intresserad av någon? Varför?
Tjejer, vad är det som motiverar er att kolla upp män (chef, kollegor osv) på mrkoll? Är det i såna fall där ni är uttråkad eller nyfiken, halv intresserad av någon? Varför?
Har använt det för att kolla upp makens älskarinna (numera fd älskarinna) och hennes ex samt nya pojkvän (var de bor, kriminalitet, etc inkl köpt domarna med). Jag har kollat upp nuvarande och blivande grannar, fastighetsförsäljare med grannskap och tom egna släkten. Man får värdefull info som man inte får på annat sätt. Tex att grannen till ett av husen som vi var intresserade av hade ett flertal misshandelsdomar bla på egna dottern och flickvän vilket gjorde att vi avstod.
Varför är frågan ställd just till tjejer? (Min uppfattning är annars att det är minst lika vanligt att män kollar upp omgivningen. På mitt jobb beställde man förr alltid taxeringskalendern och bläddrade runt och jämförde varandra och andra - helt sjukligt nyfiket enligt mig....)
Själv kollar jag ytterst sällan. Har kollat upp en granne som var mysko - och mycket riktigt visade sig vara kriminell. Som kvinna och generellt svagare fysiskt så kan det kännas viktigt att veta att man kanske bör vara extra försiktig. Droger tenderar att dra med sig rån och stölder - och risk för att någon flippar ur.
Skulle jag nätdejta skulle jag nog, som andra i tråden nämnt, kolla upp att han är den han utger sig för.
Vad folk tjänar och liknande ligger långt utanför mitt intresseområde.
Varför inte?Är det öppet så kan jag titta ibland.
Gör folk så? Jag har aldrig kollat upp någon någonsin. Inte dejter heller. Skulle inte veta hur....
Gör folk så? Jag har aldrig kollat upp någon någonsin. Inte dejter heller. Skulle inte veta hur....
Ja, jag Kollar upp folk. Man är korkad om man inte gör det. Man måste ju ha fakta. Precis som jag läser på om annat jag vill ha fakta kring. Jag har gränser för hur mycket fakta jag orkar bry mig om, kollar inte upp någons ekonomi för där slutar mitt intresse. Men om någon är dömd för brott är det relevant. Jag kollar mest för att se om det personen sagt stämmer med fakta, för det är betydande för om personen är någon att lita på eller inte eller har som karaktärsdrag att vara otransperent. Kontrollerar officiella uppgifter till en viss gräns, alltså.
Jag har kollat upp män jag varit intresserad av och lite andra personer jag varit nyfiken på av en eller annan anledning. Tycker dock det är synd att mrkoll har en röd varningstriangel efter folks namn på personer som är dömda för något brott - särskilt när det gäller skitsaker.
Jag har kollat upp män jag varit intresserad av och lite andra personer jag varit nyfiken på av en eller annan anledning. Tycker dock det är synd att mrkoll har en röd varningstriangel efter folks namn på personer som är dömda för något brott - särskilt när det gäller skitsaker.
, kollar inte upp någons ekonomi för där slutar mitt intresse.