• Anonym (Gissa min vikt)

    Hur tjock är jag?

    Utifrån bilden, hur

    -Gammal tror du jag är?

    -Hur lång är jag?

    -Hur mycket väger jag?

    -Är jag normal eller tjock i dina ögon?

  • Svar på tråden Hur tjock är jag?
  • Anonym (smalnormal)

    Tycker du har en snygg vältränad kropp..fin mage, snygga ben. Runt 35 ca, kanske 165-170 lång va 57-60 kg.

  • Anonym (smalnormal)
    Anonym (smalnormal) skrev 2021-05-15 23:37:40 följande:

    Tycker du har en snygg vältränad kropp..fin mage, snygga ben. Runt 35 ca, kanske 165-170 lång va 57-60 kg.


    Oj läste inte hela tråden innan jag gissade ser jag nu;) Men gissade yngre och inga barn!
  • Anonym (Eva)

    Du är psykiskt skör enligt mig. En vuxen stabil människa som mår bra skriver inte den texten o lägger en sån bild enligt mig. Det finns ätstörningsmottagningar i princip alla städer.

  • Anonym (Ella)
    Anonym (Gissa min vikt) skrev 2021-05-15 23:12:18 följande:

    Som jag precis skrev i ett inlägg är jag 38. Vad är det som får folk att tro att jag är 50 år?!? Ärligt nyfiken.


    Först vill jag säga att du har en jättesnygg kropp.

    Det var kanske fel av mig att gissa 50. Men på mitt gym finns det många vältränade kvinnor med liknande kroppar som din. Det är mer ansiktet som ser äldre ut på en vältränad person.

    Är själv 50 o rätt vältränad.

    Jag kanske trodde du var en äldre person som ville skryta med sin kropp. Är rätt trött på alla äldre som inbillar sig att de ser så unga ut.
  • mrspice
    Anonym (Gissa min vikt) skrev 2021-05-14 23:53:12 följande:

    Utifrån bilden, hur

    -Gammal tror du jag är?

    -Hur lång är jag?

    -Hur mycket väger jag?

    -Är jag normal eller tjock i dina ögon?


    Åldern är högst svår att avgöra bara utifrån kropp.

    Lång eller kort spelar mindre roll.

    Vikten avgör DITT välmående.

    Ur mitt perspektiv så klassar jag dig som normal.

    Däremot så kan man ställa sig frågan, när går man

    från normal till tjock..?! Är det graden av ?svullnad?,

    Är det antal bilringar, Om man har bristningar..?!
  • Anonym (Peter)

    Bara läst TS.

    Gissar på att du är runt 30, och i bra form, smal men ser ut att ha muskler.

  • StudierKemi
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-15 23:13:18 följande:

    Oj, vad nära jag var. Gissade på 39 år.

    Men längden vart fel.

    I övrigt hade jag rätt att du låg på gränsen till övervikt med BMI 24.


    Du har helt fel. Hennes midja är 70 cm (säkert). Hon får bli 10 kg större om hon vill och ändå vara inom ramen för "sund vikt"! Detta för att en kvinnas midja ska av hälsoskäl vara under 80 cm.

    Personligen har jag inte samma tur som hon. Min midja är redan 80 cm, så jag måste stanna på den vikt jag har. Min längd är samma som hennes, 162 cm, och jag väger ynkliga 50 kg. Man kollar inte på BMI utan på midjans omkrets. Och även om midjan redan är 80 cm så är det inte farligt alls. Så så fel kan man ha som Du, Pelle!

  • Pappa2006

    Jag skulle (utan att läsa vad andra skrivit) gissa på:

    Ålder 25-30
    Längd 168 cm
    Vikt 65 kg
    Du ser helt normal ut.

  • Anonym (Pelle)
    StudierKemi skrev 2021-05-16 11:05:38 följande:

    Du har helt fel. Hennes midja är 70 cm (säkert). Hon får bli 10 kg större om hon vill och ändå vara inom ramen för "sund vikt"! Detta för att en kvinnas midja ska av hälsoskäl vara under 80 cm.

    Personligen har jag inte samma tur som hon. Min midja är redan 80 cm, så jag måste stanna på den vikt jag har. Min längd är samma som hennes, 162 cm, och jag väger ynkliga 50 kg. Man kollar inte på BMI utan på midjans omkrets. Och även om midjan redan är 80 cm så är det inte farligt alls. Så så fel kan man ha som Du, Pelle!


    80 cm är galet mycket för en kvinna

    "Den nya studien är en metaanalys av flera olika studier som tittar på sambandet mellan midjemått och dödlighet. 650 000 personer, däribland 65 000 svenskar, ingår i forskningen. Studien har publicerats i medicintidskriften Mayo Clinic Proceedings.

    Dödligheten var visserligen högre för feta än normalviktiga, men även för kvinnor och män med normal kroppsvikt ökade bukfetma risken att dö i förtid.

    Enligt studien är optimalt midjemått för kvinnor högst 70 cm"

    Enligt studier är 70 cm redan för högt.

    Jag skulle säga under 65 cm är att eftersträva.

    TS, skulle må bra av att gå ner 10 kg.
Svar på tråden Hur tjock är jag?