• Anonym (Kim)

    Fråga till kvinnor

    Du träffar en trevlig man på nätet, ni dejtar några gånger och det klickar. Ni inleder ett förhållande, det känns bra men så råkar du öppna en garderob hemma hos honom och där står en superfin sexdocka med svällande bröst och villig mus. Dock lite dammig då den tydligen inte använts sen han träffade dig. Hur reagerar du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fråga till kvinnor
  • Aurora Borrealis
    Anonym (Göte) skrev 2021-06-30 16:00:37 följande:

    "Bättre före än efter."... betyder alltså att människor som äntligen funnit något som lindrar ensamheten ska dömas ut tillsammans med psykopaterna?

    "Sticker ut långt från vad dom flesta gör"... betyder alltså att även homosexuella, transexuella och bisexuella ska dömas ut (igen).

    Året är 2021. Dom flesta har anpassat sig till det, vilket gör dig själv till den udda som sticker ut långt från dom flesta.


    Varför är han så ensam? Har han inga vänner? Skrämmer dock-läggningen bort vänner från honom?

    Och han får väl hitta en kvinna som har samma fetish som han har, förstår han väl? Om man inte själv tänder på att ligga med dockor så matchar man ju inte i sexuella preferenser. Han har ju en läggning, precis som andra fetishläggningar. Då måste ju kvinnan också tända på samma sak om det ska funka.

    Likadant som du skriver har en annan särskild sexuell läggning fungerar det ju bara med någon kvinna som också gillar samma sak. Säger en kvinna nej till hans specifika kink, hon kanske är vanilj, så är det ju kört för honom med just henne eftersom hennes sexualitet är lika viktig. Gillar hon inte hans kink så inser hon ju att hon inte får ut något själv av den kinken.

    Hans kink för dockor kommer ju inte före hennes sexuella preferenser. Hon kanske vill annat? Är inte vad hon gillar och inte gillar sexuellt lika viktigt? Varför ska hon acceptera hans läggning att tända på dockor om hon själv inte delar den och själv inte får ut något sexuellt i njutning av att han tänder på dockor?
  • Anonym (Göte)
    Aurora Borrealis skrev 2021-06-30 23:09:55 följande:
    Varför är han så ensam? Har han inga vänner? Skrämmer dock-läggningen bort vänner från honom?

    Och han får väl hitta en kvinna som har samma fetish som han har, förstår han väl? Om man inte själv tänder på att ligga med dockor så matchar man ju inte i sexuella preferenser. Han har ju en läggning, precis som andra fetishläggningar. Då måste ju kvinnan också tända på samma sak om det ska funka.

    Likadant som du skriver har en annan särskild sexuell läggning fungerar det ju bara med någon kvinna som också gillar samma sak. Säger en kvinna nej till hans specifika kink, hon kanske är vanilj, så är det ju kört för honom med just henne eftersom hennes sexualitet är lika viktig. Gillar hon inte hans kink så inser hon ju att hon inte får ut något själv av den kinken.

    Hans kink för dockor kommer ju inte före hennes sexuella preferenser. Hon kanske vill annat? Är inte vad hon gillar och inte gillar sexuellt lika viktigt? Varför ska hon acceptera hans läggning att tända på dockor om hon själv inte delar den och själv inte får ut något sexuellt i njutning av att han tänder på dockor?

    Jag vet inte det minsta om varför han är så ensam och skulle heller inte försöka dra några egna slutsatser om det.
    Och även om jag visste allt om honom, vad han kände, hur han kände, hur han mådde, etc etc, skulle jag ändå inte döma ut honom... för vem är jag att döma ut honom för att han är annorlunda än mig?? I hans ögon är jag lika annorlunda än honom. Kanske är det jag som ska dömas ut? Vem är 'idealet' som alla ska sträva efter att efterlikna för att inte bli utdömda av dig?

    Om man utesluter sexaspekten av det har jag sett personer som haft dockor för att dom inte kan få kvinnor, för att dom inte kan närma sig kvinnor (eller folk öht), rädsla att bli övergiven, inte vilja känna sig bunden, för att inte behöva känna press och ansvar, etc etc. "Något i brist på någon." (Vissa har även sagt att dom ogillat namnet sexdocka.)
    Om man sen talar sexaspekten av det har jag sett folk som har dockor pga så enkla saker som prestationsångest och t.o.m. bara övningsredskap... för att sedan kunna göra det så bra för kvinnan dom kan. Vem säger att han TÄNDER på en docka bara för att han HAR en docka.
    (Om man till sist talar enbart självtillfredelseaspekten... varför skulle en docka i stället för en lösvagina vara värre än en lösvagina i stället för högerhanden?)

    Det kan handla om allt mellan en avbild av en bortgången partner ner till bara en 'life-sized sex toy'. 
    Att du låser dig vid att det endast handlar om en 'läggning' gör att du får ett trattänkande. Häller du i fel hål rinner det mesta ut på sidan om och väljer du att bara hälla i din synvinkel är det bara ditt eget "normala" som kommer ut.


  • Aurora Borrealis
    Anonym (Göte) skrev 2021-07-01 17:05:16 följande:

    Jag vet inte det minsta om varför han är så ensam och skulle heller inte försöka dra några egna slutsatser om det.

    Och även om jag visste allt om honom, vad han kände, hur han kände, hur han mådde, etc etc, skulle jag ändå inte döma ut honom... för vem är jag att döma ut honom för att han är annorlunda än mig?? I hans ögon är jag lika annorlunda än honom. Kanske är det jag som ska dömas ut? Vem är 'idealet' som alla ska sträva efter att efterlikna för att inte bli utdömda av dig?

    Om man utesluter sexaspekten av det har jag sett personer som haft dockor för att dom inte kan få kvinnor, för att dom inte kan närma sig kvinnor (eller folk öht), rädsla att bli övergiven, inte vilja känna sig bunden, för att inte behöva känna press och ansvar, etc etc. "Något i brist på någon." (Vissa har även sagt att dom ogillat namnet sexdocka.)

    Om man sen talar sexaspekten av det har jag sett folk som har dockor pga så enkla saker som prestationsångest och t.o.m. bara övningsredskap... för att sedan kunna göra det så bra för kvinnan dom kan. Vem säger att han TÄNDER på en docka bara för att han HAR en docka.

    (Om man till sist talar enbart självtillfredelseaspekten... varför skulle en docka i stället för en lösvagina vara värre än en lösvagina i stället för högerhanden?)

    Det kan handla om allt mellan en avbild av en bortgången partner ner till bara en 'life-sized sex toy'. Att du låser dig vid att det endast handlar om en 'läggning' gör att du får ett trattänkande. Häller du i fel hål rinner det mesta ut på sidan om och väljer du att bara hälla i din synvinkel är det bara ditt eget "normala" som kommer ut.


    Okej. Var hans partner du då!

    Själv säger jag nej, som sagt. För om man inte vill då? Är det något tvång att vara hans partner om man inte vill pga dockan?

    Du däremot gillar ju honom och har sådan sympati för honom så var hans pojkvän du som gillar't, av välmening eftersom han är så ensam och om du inte är med stackarn så måste han ju ligga med en docka. Du gillar ju honom och hans dockonani så ni är ju som gjorda för varann - gift dig med honom du!
  • Anonym (Göte)
    Aurora Borrealis skrev 2021-07-02 00:51:49 följande:
    Okej. Var hans partner du då!

    Själv säger jag nej, som sagt. För om man inte vill då? Är det något tvång att vara hans partner om man inte vill pga dockan?

    Du däremot gillar ju honom och har sådan sympati för honom så var hans pojkvän du som gillar't, av välmening eftersom han är så ensam och om du inte är med stackarn så måste han ju ligga med en docka. Du gillar ju honom och hans dockonani så ni är ju som gjorda för varann - gift dig med honom du!
    Hoppsan... vad hände där då som kändes så obekvämt? Var det tratten från sidan som blev för mycket? (Tydligt är att den åkte fram lika fort igen när du bestämde dig för att analysera mig.) Tungan ute
  • Aurora Borrealis
    Anonym (Göte) skrev 2021-07-02 04:17:41 följande:

    Hoppsan... vad hände där då som kändes så obekvämt? Var det tratten från sidan som blev för mycket? (Tydligt är att den åkte fram lika fort igen när du bestämde dig för att analysera mig.) 


    Du är inte analyserad.

    Han med dockan är din, du tilltalas av hans sexuella preferens och ni skulle ju funka jättebra ihop. Du tar honom i försvar till och med. Var med honom du som gillar det.
  • Anonym (Göte)
    Aurora Borrealis skrev 2021-07-03 01:54:02 följande:
    Du är inte analyserad.

    Han med dockan är din, du tilltalas av hans sexuella preferens och ni skulle ju funka jättebra ihop. Du tar honom i försvar till och med. Var med honom du som gillar det.

    Du har visst analyserat mig. Annars skulle du inte anse dig veta vad jag tilltalas av och vem jag fungerar ihop med. Uppenbarligen är det genom ditt titthål du gjort det också. Jag är exempelvis inte homosexuell. Läsa verkar du inte kunna heller för tar honom i försvar gör jag inte utan står bara bredvid och ger bara en neutral syn på din attack. Men med din trångsynthet blir det bara ett "Är du inte med mig så är du mot mig." Tratten beskriver ditt tankesätt perfekt.


    Du har rätt att döma andra, du har bestämt dig för att dina indicier är korrekta och då spelar inget annat någon roll... och med det har jag inget mer att säga dig.

  • Anonym (Jaja…)

    En docka kan man väl överleva men hade han köpt sex från en prostituerad så hade jag dumpat honom illa kvickt. Snacka om dealbreaker?.

  • Anonym (Ensomkantänkalängreännäsanpekar)
    Mimosa86 skrev 2021-06-28 03:07:40 följande:
    Jo fast det finns ju en till dimension som ni killar ofta missar, vi kvinnor måste alltid göra en bedömning om mannen i fråga är reko. Det finns inget farligare för oss att träffa/ vara med än en man. Det kan kan t.o.m. vara livsfarligt.

    Om jag träffar en man som har något så läskigt som en dock som föreställer en livlös kvinna (dockor är bland det läskigaste jag vet) så skulle jag bli skraj och undra vad som försegår under hårfästet på den här snubben. Är han normal eller är det här en farlig man?
    Du har rätt i att det finns risker i livet. Jag tänker aldrig förminska våldet inom nära relation (oavsett könstillhörighet). Det finns nära 4,5 miljoner biologiska kvinnor/flickor i sverige enligt SCB och det uppskattas att ca 75000 kvinnor misshandlas av sin partner alltså 1,6 promille. En enda är illa nog men att jämföra eller dra en riskanalys av en sexleksak som detta så får man vara på gränsen till foliehatt. Det är som om jag skulle komma hem till en kvinna och rata henne för att hon har en dildo med motiveringen att det sannolikt innebär att jag kommer bli misshandlad av henne. (BRÅ gjorde en studie 2014 som visar att risken för att bli utsatt för våld i nära relation 2012 var lika stor.)
  • Anonym (anonym)

    Alltså mäns sätt att prata om sex är så jäääkla märkligt. hur kan en musvara 'villig'? Framförallt kan inte en dockas könsorgan vara villigt... 
    ewww.... män är så jäkla konstiga.

  • Anonym (Ensomkantänkalängreännäsanpekar)
    Anonym (anonym) skrev 2022-01-12 17:44:43 följande:

    Alltså mäns sätt att prata om sex är så jäääkla märkligt. hur kan en musvara 'villig'? Framförallt kan inte en dockas könsorgan vara villigt... 
    ewww.... män är så jäkla konstiga.


    Jag väljer att se individer istället för att gruppera efter könstillhörighet, men fortsätt generalisera du ;)


     

Svar på tråden Fråga till kvinnor