Carina82 skrev 2021-10-09 00:21:23 följande:
Åh jag tycker också det är jobbigare med graviditet än bebis! Har tänkt på det en del, jag fokuserar så mycket mer på att BLI GRAVID än att få en barn, tror kanske barn känns så långt bort att det blir svårt för hjärnan att greppa? Knasigt hur man funkar haha!
apan95 skrev 2021-10-08 22:19:46 följande:
förlåt att jag kapar tråden lite men måste verkligen säga att jag håller med dig Soff, tycker också det är jobbigare när vänner/nära är gravida och lättare sen när bebisen har kommit. undra varför egentligen? tror kanske just att de blir så verkligt att det är deras bebis och inte min, vilket gör att de känns lättare. medan graviditeten är mer generell på något sätt. skönt i allafall att du känner så. om du orkar så säger ju folk att de ska hjälpa att lukta på bebishuvud haha! kan ju vara värt ett försök <3
Steeph skrev 2021-10-09 08:26:34 följande:
Kapar också tråden lite men ja jag håller helt med dig Soff. Att någon är gravid är fasen jobbigare än när bebisen kommit. Jag har en vän nu som är gravid i 8e månaden och det är bra tufft att stå på sidan när man så gärna vill göra lika resa också <3
Härligt att jag inte är ensam! Kan kännas helt ologiskt på nåt sätt hur man funkar haha! Men tror det är så som vissa av er säger, att det känns lite för långt fram och surrealistiskt med bebisen i sig, graviditeten är det man har i fokus nu, och det man vill lyckas med, och som är känsligt att andra lyckas med. Även om man förstår att det leder till en bebis haha..
Hursom blev lite lättad över att jag känner så, för hade en bild av innan att det skulle vara det värsta när bebisen kommer, men tvärtom blev jag lättad att graviditeten är över. Känns lättare nu att fokusera på min egen resa.