• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Vickan31
    Carina82 skrev 2021-12-06 11:41:29 följande:
    Jag tycker inte alls du låter otacksam, såklart att du hade räknat med fler befruktade med tanke på hur många ägg ni fick ut <3 Ångesten kanske förstärks lite extra av att spermaresultatet såg ut som det gjorde, skönt att läkaren sa att det kan vara nåt tillfälligt. Älskar ändå att spermier kan ha en dagsform :) Håller tummarna för det lilla embryot som dom satte in <3
    Carina82: Tack för att du säger så, och precis som du säger är det ju oron för spermierna som gör att tankarna vandrar iväg ännu längre - men vi får hoppas att det var något tillfälligt. Haha, ja det är lite lustigt faktiskt, att de kan ha en dagsform som läkaren uttryckte det :) Tusen tack och jag fortsätter att hålla tummarna för dig också!<3 
    Janni91 skrev 2021-12-06 19:20:21 följande:
    Hej! Åh, du är verkligen inte otacksam! Jag förstår att du blev chockad, men det kan ju vara så att du blir gravid nu och nästa blir ett syskon, det krävs ju bara ett guldägg <3 Så typiskt att spermierna inte var så pigga :( Hoppas att din sambo slutar röka asap, inte bara för fertiliteten utan för hälsan i övrigt med!

Vi hade uppstartsmöte med Livio idag och jag kommer börja med sprutorna i början av januari, vill bara att 2021 ska vara över NU! :P

Håller tummarna för lilla flingan i livmodern! Kram <3 
    Janni91: Ååh vad fin du är, stort tack för dina omtänksamma ord <3 Jag hoppas också att han ska sluta röka - vi ska snart flytta till en ny lägenhet där man inte får röka på balkongen så jag hoppas lite naivt att det kanske ska göra att han röker mindre och mindre, just för att det blir ett större projekt att ta sig ut att röka då. Åååh vad roligt att höra att det är så nära nu, januari är ju snart här!! :D Heja heja, snart händer det grejer fina du!! <3 Stor kram tillbaka! <3 

• Soff

Idag kom ett samtal från reproduktionsmedicin i Huddinge, en återbudstid hade dykt upp, imorn! Jag blev först väldigt glad, men slogs sen av att min sambo är krasslig och hemma från jobbet, så vi kan inte åka in... :'( så jäkla dålig timing... blev så otroligt nedslagen och ledsen av detta. Hon sa att det säkert dyker upp fler återbud innan jul... så jag hoppas på det... men räknar inte med det. 

• Carina82
    Soff skrev 2021-12-07 14:05:29 följande:

Idag kom ett samtal från reproduktionsmedicin i Huddinge, en återbudstid hade dykt upp, imorn! Jag blev först väldigt glad, men slogs sen av att min sambo är krasslig och hemma från jobbet, så vi kan inte åka in... :'( så jäkla dålig timing... blev så otroligt nedslagen och ledsen av detta. Hon sa att det säkert dyker upp fler återbud innan jul... så jag hoppas på det... men räknar inte med det. 

Å nej vilken bergochdalbana av känslor! Hoppas hoppas hoppas det kommer ett återbud när han är frisk <3 Känns ju inte omöjligt att fler måste avboka nu när restriktionerna kommer tillbaks.
  • Soff
    Carina82 skrev 2021-12-07 17:22:21 följande:
    Å nej vilken bergochdalbana av känslor! Hoppas hoppas hoppas det kommer ett återbud när han är frisk <3 Känns ju inte omöjligt att fler måste avboka nu när restriktionerna kommer tillbaks.
    Aa verkligen :(( .. och min stackars sambo tog det rätt hårt att det var pga av honom.. men det är ju inte hans fel. Hade likväl kunnat vara jag som var dålig. Tack <3 hoppas <3 
  • Janni91

Men nej, så typiskt!! :( Jag tror också att fler kommer avboka nu framöver, med tanke på att det är förkylningstider och restriktioner. Vår läkare var lite förkyld så vi fick ta ett telefonmöte istället, så ska jag dit 21 december på ultraljud och träna på sprutor osv. 
  • Vickan31

Ååh nej! Så himla typiskt :( Förstår att han klandrar sig själv, men som de andra skrev så kommer det säkert fler återbud <3 Stor kram!
  • Vickan31

Ruvardag 4 (om jag förstått det rätt att återföringsdagen räknas som dag 0) och jag känner ingenting ännu, men det kanske inte är så konstigt. Jag fick i alla fall veta av kliniken igår att det inte blev en blastocyst till frysen utan tre! Jag blev så himla glad, det gav mig så mycket mer hopp än i lördags när de sa att det bara skulle bli ett till frysen av alla mina 13 fina (enligt dem) ägg. Jag tänkte lägga till min testdag här också. Hur mår ni? <3 

NatMar005 PLUSSAT
    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT
    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT
    apan95 PLUSSAT
    Msofie PLUSSAT
    Ericky, BIM 21/7, 33 år (försöktsedan augusti 2020 och haft 1 tidigt missfall samt förlorat en graviditet i en vattenavgång i v17)
    Bx3, BIM 30/10, 32 år (försökt 1,5 år, haft 1 utomkveds, första IVF-försöket nu med testdag 2/11)
    Mirabilis89, BIM 3/11, 32 år (17:e försöket)
    Carina82, BIM 26/11, 38 år (försökt 1,5 år, remiss för IVF skickad)
    Hellow0rld, BIM 27/11, 29 år, (18:e försöket. Remiss till IVF skickad, inväntar godkännande i januari)
    Vickan31, testdag 20/12, 32 år (1:a IVF-behandlingen, dessförinnan 18 försök på egen hand)
    Soff, BIM 25/12, 33 år (22:a försöket, 3:e med progesteronkräm)
    RH93, BIM 2/1 2022, 28 år (17:e försöket)
  • RH93
    Vickan31 skrev 2021-12-08 09:56:32 följande:

Ruvardag 4 (om jag förstått det rätt att återföringsdagen räknas som dag 0) och jag känner ingenting ännu, men det kanske inte är så konstigt. Jag fick i alla fall veta av kliniken igår att det inte blev en blastocyst till frysen utan tre! Jag blev så himla glad, det gav mig så mycket mer hopp än i lördags när de sa att det bara skulle bli ett till frysen av alla mina 13 fina (enligt dem) ägg. Jag tänkte lägga till min testdag här också. Hur mår ni? <3 

NatMar005 PLUSSAT
    apan95 PLUSSAT
    Msofie PLUSSAT
    Ericky, BIM 21/7, 33 år (försöktsedan augusti 2020 och haft 1 tidigt missfall samt förlorat en graviditet i en vattenavgång i v17)
    Bx3, BIM 30/10, 32 år (försökt 1,5 år, haft 1 utomkveds, första IVF-försöket nu med testdag 2/11)
    Hellow0rld, BIM 27/11, 29 år, (18:e försöket. Remiss till IVF skickad, inväntar godkännande i januari)
    Vickan31, testdag 20/12, 32 år (1:a IVF-behandlingen, dessförinnan 18 försök på egen hand)
    Wow va kul att få en sån positiv överraskning! Nu håller vi tummarna att lilla flingan i magen vill stanna också. Kram.
  • RH93

Åh så tråkigt Soff :( men vi hoppas på att det snart är er tur ändå <3
  • Janni91
    Vickan31 skrev 2021-12-08 09:56:32 följande:

NatMar005 PLUSSAT
    apan95 PLUSSAT
    Msofie PLUSSAT
    Åh, vilka bra nyheter, grattis!! :) Vi får fortfarande inte försöka så jag lägger till mig under min nästa cykel tänker jag, då vi får börja försöka i januari :) 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet