• Anonym (Dålig mamma)

    Älskar inte mina barn

    Vet inte hur jag ska börja. Men jag är så fruktansvärt trött på mina barn, jag känner bara mer och mer avsky för varje dag som går. Dom bråkar och jag blir galen. Jag är världens sämsta mamma, jag vill inte vara deras mamma längre! Idag sa jag att jag önskar dom vore döda, att dom ställde sig framför ett tåg så jag får begrava dom. Jag har hotat dom att jag ska flytta ifrån dom. Jag orkar inte längre! Jag orkar inte vara en mamma som känner så som jag gör, jag vill bara lämna min familj och gå! Jag vill inte vara gift längre! Jag vill bort från allt! Allt allt allt!!

  • Svar på tråden Älskar inte mina barn
  • Anonym (Dina)

    Du mår uppenbarligen inte bra utan behöver hjälp omgående. Antagligen har du en depression som gör att du känner så här. Som många andra skriver behöver du kontakta vården nu.

    Finns det någon annan som kan avlasta er en tid? Dina föräldrar, eller svärföräldrar? Någon annan släkting.

    Annars kan du alltid göra en orosanmälan till socialtjänsten. Det finns som sagt hjälp att få och det betyder inte automatiskt att barnen kommer att familjehemsplaceras.

  • Cecilialia

    SÖK hjälp. Du är sjuk. Och du är farlig för dina oskyldiga stackars barn. Jag önskar jag kunde ta hem dem hit och ge dem all kärlek och trygghet i världen. Jag har själv två barn och vet hur tufft det kan vara, men inte någonsin har jag känt att jag vill förlora dem. Det är en sjuk tanke.

    Ring omedelbart vårdcentral och berätta om dina känslor. Vänta inte tills imorgon, ring nu.

  • KKarate
    Anonym (livskriser) skrev 2021-06-10 00:52:28 följande:
    Det vet man knappast innan precis som man inte kan förutse livets alla händelser eller hur ens hälsa kommer att bli....simple as that!
    För helvete, den ansvarsbefriade skitreplik kan du ju svara på exakt vad som helst.
  • Anonym (llll)
    Anonym (Dålig mamma) skrev 2021-06-10 00:03:15 följande:
    Tre alternativ? Vad jobbar du med som verkar vara expert? Inget av dina expertråd löser problemet.. har du fler expertråd?
    Förlåt TS men vad ska du göra då? Fortsätta som innan, tala om att du önskar dina barn döda osv är inte ok

    Varför inte försöka ta till dig något av råden i tråden som faktiskt är välmenande. Du måste förstå att du inte mår bra! Vad behöva göras för att barnen inte ska få bestående trauman från sin barndom, liksom? Förstår du inte att saker du säger skär rakt in i hjärtan på dem? 

    Om jag var du skulle jag ringa socialtjänsten och verkligen be om föräldrastöd. Det finns sådant. 
  • Anonym (utan barn)
    Anonym (Obegripligt) skrev 2021-06-10 01:19:42 följande:

    Simple as that, och så går det som det går också med noll självinsikt och det får barnen lida för. Är det ok menar du?

    Om man skaffar barn bör man väl rimligen ha ställt sig frågan vad som händer om man t ex får utåtagerande barn, barn med svårhanterliga diagnoser, att barn oavsett ev diagnoser kan vara gnälliga och jobbiga, att man själv kabske har dåligt tålamod, inte klarar stress, kommer att få mindre sömn osv

    Man själv kanske t o m är orsaken att barnen blir så utåtagerande och otrygga...

    Så otroligt oansvarigt att skaffa barn och tro att det är en dans på rosor.


    Kanske för att så många (bl.a. på FL) tutar i en att barn är enda meningen med livet och att man aldrig kan ångra ett barn. Förmodligen delvis samma personer som sedan hackar på dem som känner som ts.
  • Anonym (utan barn)

    Ts, om du är gift har ju barnen en pappa också. Vad säger han? Kanske du kan åka bort några dagar och lämna över ansvaret till honom under tiden?

  • Anonym (Du)

    Ts. Det jag framförallt reagerar på är att du sagt detta inför dina barn. Du behöver akut hjälp både för dig och barnens skull.

    Kan du åka iväg och bo själv ett tag så kanske det är

    Ett alternativ. Sök samtalshjälp, via soc, bvc eller vc.

    Att känna att det är tungt gör många. Men du har uppenbart nått gränsen för länge sedan.

    Vet du vad det är som gör att du tycker det är så

    Jobbigt? Bråk? Speciella behov? Brist på frihet?

  • Anonym (same)

    har känt likadant.

    förstår till 100%

    lyssna inte på dem som vill trycka ner dig.

    det blir bättre med tiden men innan dess..

    finns det något du kan göra för dig själv?

    egentid?

    träning?

    minisemester?

    annars..

    välj dina strider..

    gå inte in i allt.

    låt dem härja..

    förutom om de gör varandra illa..

    ta med nån av dem ur hemmet..

    låt de andra stanna hemma med pappan..

    skilj dig INTE, kommer bara bli värre..

    stå ut..

    kram

  • Anonym (i)
    Anonym (utan barn) skrev 2021-06-10 07:36:30 följande:
    Kanske för att så många (bl.a. på FL) tutar i en att barn är enda meningen med livet och att man aldrig kan ångra ett barn. Förmodligen delvis samma personer som sedan hackar på dem som känner som ts.
    Barn är en så pass stor sak att det är ingenting man blir itutad att man "ska" ha, heller ingenting man kan avrådas ifrån.
    Visst kan folk försöka men man har ju sin känsla att man antingen vill ha barn mer än allt eller så är man osäker och då skiter man i barnskapandet eller iaf avvaktar.
  • Anonym (Z)

    Min kompis förlorade en av sina vänner i självmord. Hans föräldrar var fruktansvärda och de ville inte ha honom, och han visste om det. Han hoppade framför ett tåg. Han hann inte ens bli vuxen och flytta hemifrån och känna riktig kärlek.

    Det finns många föräldrar som inte älskar sina barn, men det är en jäkla skillnad på att inte älska någon och att uppmana en annan människa till att begå självmord.

    Barnen måste ha hjälp nu. Du måste även be om ursäkt och förklara att du ångrar dig djupt och att du absolut inte menade det. Sen får ni gå i familjerådgivning.

Svar på tråden Älskar inte mina barn