Du måste logga in för att svara i en tråd.

• joni86

Min pojkvän röker på

Jag har dejtat en kille i snart ett år, han är helt fantastisk på alla sätt. Jag vet att han röker på ibland, och jag gillar det inte, men jag låter det vara.

Men ibland hälsar han på kompisar och röker där och sedan tar han bilen hem.

Jag tycker det är så oerhört korkat. Men han säger att han alltid väntar tills han känner sig klar i huvudet och att det inte syns på salivtest efter 2-3 timmar.

Jag är både orolig för hans hälsa, och samtidigt förbannad över hur mycket han riskerar. Han är 37 år, har 2 små barn (inte mina) och fick körkortet för mindre än ett år sedan. Han riskerar så otroligt mycket genom att hålla på såhär. Han har redan blivit tagen av polisen 2 gången på väg hem och fått böter för fortkörning, och de har som tur är missat att han stinker gräs.

Det som oroar mig mer är att han verkar helt ovillig att sluta, så då blir jag orolig för att det är ett beroende. Jag fick låna ut pengar för han hade inte pengar efter sina böter. Och jag tänker såklart på att hans barn inte ska behöva bli lidande.

Jag hatar att vara en person som ställer krav och ultimatum, men är det ok att göra det i sådan här situation? Vi har börjat prata om en framtid ihop med hus, kanske på landet och så vidare, men jag känner att detta sätter lite stopp på mina framtidsvisioner för oss 2 tillsammans. Plus att barnens mamma också tar droger, borde inte barnen åtminstone ha en drogfri förälder? Jag hoppas inte jag överreagerar i detta, men magkänslan är inte jättebra

• Svar på tråden Min pojkvän röker på
  • Anonym (K)

Men allvarligt 37 år, förälder och knarkar. Fy fan så oattraktivt, dags att du går på din magkänslan nu och flyr. Eller du kanske vill skaffa dig riktiga problem med lögner och svek men det är ju upp till dig

• joni86

Tack för ditt ärliga svar. Och nej, jag vill helst inte bli indragen i den här skiten. Som sagt så sätter det stopp för mina (eller våra) framtidsdrömmar.

Det jobbiga med kärleken är att man blir blind. Jag älskar honom något så otroligt mycket.

Därför jag skriver här, då får man lite annat perspektiv på det hela.

• Anonym (K)
    joni86 skrev 2021-06-12 12:54:29 följande:

Tack för ditt ärliga svar. Och nej, jag vill helst inte bli indragen i den här skiten. Som sagt så sätter det stopp för mina (eller våra) framtidsdrömmar.

Det jobbiga med kärleken är att man blir blind. Jag älskar honom något så otroligt mycket.

Därför jag skriver här, då får man lite annat perspektiv på det hela.

Jo tack jag vet hur jobbigt det är att kämpa mot sina känslor men jag lovar dig att det är ingenting mot vad det hade varit om det gått längre och sedan bryta upp. Kanske efter år av dåligt förhållande. Fick lite vibbar också av att han utnyttjar dig som "mjölkko" för att finansiera sitt beroende men kanske jag har fel, eller jag hoppas det.
  • joni86

Jag tror och hoppas inte att det är därför han lånar pengar, aldrig ens tänkt i de banorna. Men hans dåliga beslut leder ju absolut till att hans ekonomi är som den är

• Anonym (K)
    joni86 skrev 2021-06-12 13:15:25 följande:

Jag tror och hoppas inte att det är därför han lånar pengar, aldrig ens tänkt i de banorna. Men hans dåliga beslut leder ju absolut till att hans ekonomi är som den är

Ska ju absolut inte säga att det är så men betalar han tillbaka det han lånar? Din situation låter precis som en kvinna som föreläste om hur hon blev manipulerad in i ett förhållande av en som var alkoholberoende jag lyssnade på för något år sedan. Han var så otroligt manipulativ och de skulle flytta ihop, gifta sig och hej och hå men när de väl gjorde det så rasade fasaden då han skulle betala sin del av boende och hushåll. Alla hans inkomster gick åt till att betala skulder och beroendet.
  • Anonym (mmm)

Jag hade kontaktat socialtjänsten av oro för barnen han har, och sen hade jag aldrig haft kontakt med honom igen. 

• Anonym (Em)

Att du överreagerar? Jag tycker att du underreagerar. Jag skulle inte ens tänka tanken att fortsätta med den mannen. Vilken extremt korkad människa. Och stackars barnen, två föräldrar som tar droger. Om jag vore du skulle jag göra det enda rätta, lämna och informera socialtjänsten.

Han kan räkna med att det thc syns i blodprov i 8 timmar, längre än så om man röker ofta. Att han känner sig klar i huvudet spelar ingen roll, det är drog-rattfylla så man får hoppas att polisen snart stoppar honom igen och tar prov.

• Mr K69
    Anonym (mmm) skrev 2021-06-12 13:41:36 följande:

Jag hade kontaktat socialtjänsten av oro för barnen han har, och sen hade jag aldrig haft kontakt med honom igen. 

Anonym (Em) skrev 2021-06-12 13:43:27 följande:

Att du överreagerar? Jag tycker att du underreagerar. Jag skulle inte ens tänka tanken att fortsätta med den mannen. Vilken extremt korkad människa. Och stackars barnen, två föräldrar som tar droger. Om jag vore du skulle jag göra det enda rätta, lämna och informera socialtjänsten.

Han kan räkna med att det thc syns i blodprov i 8 timmar, längre än så om man röker ofta. Att han känner sig klar i huvudet spelar ingen roll, det är drog-rattfylla så man får hoppas att polisen snart stoppar honom igen och tar prov.

Helt rätt! Bra sagt
  • joni86
    Anonym (Em) skrev 2021-06-12 13:43:27 följande:

Tack för ditt svar. Han är som sagt en underbar kille, älskar honom så mycket. Men sedan är det ju detta. Jag hoppas nästan också att han åker dit o förhoppningsvis lär sig en läxa, men barnen drabbas ju värst om han gör det. Och jag vill inte utnyttja hans barn som ett argument i detta men det kanske är ok att göra det?

Jag fattar verkligen inte hur han tänker. O jag vill inte och kommer troligtvis inte att lämna honom, men om jag säger att det är ett skäl till att vi inte kan ha det drömlivet vi planerar för med hus och att jag blir bonusmamma på riktigt så känns det inte stabilt. Han älskar sina barn och är en otroligt bra pappa, så varför riskera att allt går åt helvete. De är så mycket som står på spel.
  • Guldnovan
    joni86 skrev 2021-06-12 15:16:11 följande:

Tack för ditt svar. Han är som sagt en underbar kille, älskar honom så mycket. Men sedan är det ju detta. Jag hoppas nästan också att han åker dit o förhoppningsvis lär sig en läxa, men barnen drabbas ju värst om han gör det. Och jag vill inte utnyttja hans barn som ett argument i detta men det kanske är ok att göra det?

Jag fattar verkligen inte hur han tänker. O jag vill inte och kommer troligtvis inte att lämna honom, men om jag säger att det är ett skäl till att vi inte kan ha det drömlivet vi planerar för med hus och att jag blir bonusmamma på riktigt så känns det inte stabilt. Han älskar sina barn och är en otroligt bra pappa, så varför riskera att allt går åt helvete. De är så mycket som står på spel.

Varför riskera allt som står på spel? Därför att han drivs av ett missbruk som för honom är viktigare än dig, barn och allt annat runtom. Han är inte en bra pappa!!!
Svar på tråden Min pojkvän röker på