Anonym (Vilse i djungeln) skrev 2021-06-17 22:07:18 följande:
Man bör ha en helkroppsbild, eller hur? Jag har typ inga vettiga kort på mig själv utöver selfies. De enda jag har som är hyfsat nytagna av någon annan är från en vandringsresa då jag var osminkad och trött efter att ha sovit i tält. Även om jag ser glad ut är de kanske inte de mest smickrande. ;)
OBS! Detta är mina personliga åsikter och det kan givetvis finnas de som tycker annorlunda.
Jag tycker absolut att du ska ha helkroppsbild och helst mer än en, och de ska tydlig gå se din kroppsform på några av bilderna. Du ska alltså inte välja bilder där du ser ut att ha en annan kroppsform än du faktiskt har, oavsett anledningen till att bilderna är så. Gärna bilder när du utövar något intresse men det är inte helt nödvändigt. För mig är det inget problem om du är osminkad och ser lite trött ut på en bild när du är ute och vandrar, det känns naturligt, men du ska inte se butter ut på dina bilder. För lockar och lyfter ett fint leende intresset rätt mycket faktiskt.
Att bara ha selfies ger för mig ett dåligt intryck, särskilt om alla är ner i urringningen och/eller det görs ankläppar på dem.
För mig är det också viktigt med en presentation som faktiskt ger en bild av din personlighet, inte bara en lista på intressen eller krav. Har du några absoluta krav som du inte kan tumma på t.ex. om rökning eller barn kan det vara bra ha med dem för att inte slösa på din och andras tid i fall de inte uppfyller de kraven.
Det är bra om det finns något i profiltexten som det går att bygga ett första meddelande runt (det stående tipsen för online dejting är ju att man ska knyta an till profiltexten i första meddelandet). Förväntar man sig att det ska komma mer än ett hej är det ju bra att profilen bjuder in till något intressant att skriva.
Viktigt att din profil stämmer överens med vad du söker. Står det att du söker en seriös relation men alla dina bilder är av sexig/sexuell art eller partybilder ger det mixade signaler. Det är inte fel att ha någon sexuell bild (t.ex. ner i urringningen) men att bara ha det ger mig en bild av någon som inte är så seriös egentligen, oavsett vad som står i texten.
Slutligen. Var aktiv och leta själv reda på och ta kontakt med profiler du tycker verkar vara intressanta. Kvinnor på dejtingsidor får generellt sett rätt många meddelanden även om det minskar med åldern, och många av dem är vad jag förstått av väldig dålig kvalité (från män som bara hoppas på sex och som inte bryr sig om vad som står i din profiltext). Så istället för att behöva lägga tid på att filtrera bland en massa meddelanden där en stor del inte kommer vara av intresse för dig, är det bättre att du själv tar kommandot. Många män är inte vana att tjejerna skriver först så det är ett bra sätt att sticka ut på också