Inlägg från: Elefantmannen2 |Visa alla inlägg
  • Elefantmannen2

    Personer som varit otrogna se hit!

    Anonym (jaha) skrev 2021-06-29 13:44:45 följande:
    Vilken del av "beter du dig som ett as så kommer du få kritik vare sig du vill det eller inte" var det du inte fattade?

    A) Dåså, om du erkänner din egen egoism så är det väl inga problem med att andra kallar dig för något du själv vet att du är

    B) Det du kallar förolämpning kallar jag för sanning, du skriver ju själv att du är en egoist, hur kan då att kalla dig för en egoist vara en förolämpning?

    Fetade: Point proven. 


    Du är så korkad att du kallar din egen åsikt för sanning? Jag skrev explicit att att egoist inte är en förolämpning och du fortsätter på samma spår och skapar halmgubbar. 


    Jag beter mig inte som ett as, jag beter mig så att partners till sådana som dig kommer till sådana som mig. Motsatsen till as enligt popular demand, alltså.


    För att en förolämpning, tillrättavisning, ett gott råd och whatnot ska bära tyngd krävs det att avsändaren åtnjuter lite respekt. Respekt gällande uppförande, livsåskådning och liknande åtnjuter man efter att man bevisat sig öppen för intryck, eftertänksamhet, logik i sammanhang och fler koefficienter.


    Du har noll av ovanstående och det går minus för varje inlägg. Ingen tar dig på allvar. 


     

  • Elefantmannen2

    Whatever.


    Du är en trasig och ensam narcissist vars regler ingen vill leva under.


    De flockas till mig med öppet sinne. 


    Det enda du har efter dina tillkortakommanden är att spamma forum under flertalet anonyma nick. Grattis till "vinsten" din bittra stackare. 

  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2021-06-29 15:50:18 följande:
    Nja, du verkar inte riktigt förstå vad en narcissist är... en narcissist är typ en egoist ggr 100... en person som enbart tänker på sig själv...och jag argumenterar för raka motsatsen, dvs att man sluta vara en egoistisk skithög och vara ärlig med sin partner för ombytes skull... alltså håller inte ditt påstående... däremot stämmer den ju väldigt bra på dig 

    Partner har jag sen 10 år, innan dessa var jag gift i 12 år, så det stämmer ju inte heller
    Elefantmannen2 skrev 2021-06-29 15:34:08 följande:

     


    De flockas till mig med öppet sinne. 


    Du verkar heller inte fatta vad ett öppet sinne innebär, för att ha ett öppet sinne inför saker måste man ju vara medveten om dem, men det ser ju du till att din partner inte är.Tja, jag behöver inte ljuga för min partner för att kunna leva med henne vilket är betydlige mer än vad man kan säga om dig.. En falsk person som lever ett låtsasliv med en partner som han lurar att leva med honom under falska premisser. Grattis till "vinsten" din falska stackare.

    Din partnerhar varit otrogen med min arketyp. Så enkelt är det. 


    Personer med lågt självförtroende och självkänsla som lägger sina tillkortakommanden på sina partners kommer alltid tvåa. 


    Om din narcissistiska personlighet fokuserade en aning på egna tillkortakommanden istället för hur andra bemötte dig(er) hade du antagligen inte blivit bedragen hela tiden. Felet ligger hos dig. 

  • Elefantmannen2
    Anonym (inget ovanligt, mera normalt) skrev 2021-07-01 17:34:37 följande:
    "Öppen tråd" är rent nonsens från dig.
    Tråden handlar inte om det som du vill utan den handlar om det som står i trådstarten.
    Fatta!

    Du har liksom alla andra att hålla dig till forumets regler.
    Du väljer att skriva i en tråd där TS har skrivit mycket tydligt i trådstarten:
    "Inga dömande kommentarer tack, 
    tråden handlar om varför
    inte om det är rätt eller fel!"

    Du respekterar inte ämnet överhuvudtaget,
    du respekterar inte FL:s forumregler,
    du respekterar vare sig TS eller andra medlemmar på detta forum.

    Du ägnar dig bara åt att förstöra tråden och att vara otrevlig mot och att håna andra medlemmar.

    Starta en egen tråd som handlar om det som du vill skriva om.
    Där bestämmer du ämnet.

    I den här tråden bestämmer TS ämnet.
    Klarar du inte att fatta det?

    Om du ska skriva i den här tråden
    HÅLL DIG TILL ÄMNET!
    RESPEKTERA TS OCH TRÅDSTARTEN!!
    All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. Sluta mata trollet bara.
  • Elefantmannen2
    Karlington skrev 2021-07-01 18:15:01 följande:
    Så du menar alltså att det är helt acceptabelt att vara otrogen, eller göra andra oförrätter mot andra, så länge man kommer undan med det och de inte blir sårade?

    Det är nog en ganska ovanlig synpunkt. :)

    Ge dig nu. Ska du låta trollet vinna och flytta fokus för tråden dit han/hon vill. 


    Har du varit otrogen? Om nej: Schas. Om ja: Tala om varför du tror att du var det eller håll dig till andra trådar. 

  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-05 11:18:09 följande:
    Fortfarande en öppen tråd. Och vill du att andra ska respektera dina regler så kan du ju kanske börja med att leva som du lär och respektera dem själv. 

    Blir ju lite småfjantigt om du gnäller på andra över saker du gör själv. Men å andra sidan så förvånar det mig inte ett dugg, ärlighet och rent spel är ju inte direkt din starka sida, men du är en fena på att kräva att andra ska göra rätt Drömmer

    Kungen av projicering har talat igen. Småpåven av krystade relativiseringar likaså. Om man tror på att övning ger färdighet är det smått oroande att du efter all tid och energi fortfarande är ett riktigt uselt troll. 


    Med ditt eget resonemang att alla "regler" och gränser är förknippade och likställda har du ju just diskvalificerat dig själv som white knight och moralisk fyr. Jag förstår att det är svindlande, men försök en enda gång att tänka ett endaste steg längre innan du smattrar loss på tangentbordet.

  • Elefantmannen2

    Så precis alla regler, enligt din definition, är likställda? Om man, med flit eller ej, bryter en regel, ur ditt perspektiv, så kan man lika gärna bryta alla andra och man avsäger sig rätten att ha åsikter om andra regler och vilka som bryter dem?


    Av alla dina barnsliga ställningstaganden och relativiseringar är det nog topp 10. Oavsett hur uttalade regler är, som lagen till exempel, är det en subjektiv bedömning av vad som är moraliskt eller ej. 
    Alla människor vill tala om för andra att respektera just de regler som är viktiga för dem utan att ta hänsyn till vilka regler man själv bryter eftersom man inte anser dem viktiga eller ens korrekta. Många arbetar med att tala om för andra hur de ska uppföra sig och vilka regler de ska förhålla sig till med största nit och bryter bara i den processen ett flertal andra regler. Ibland i exakt samma fråga. Här finns det ju miljarder exempel på politiker, tjänstemän och andra som ägnar sitt liv till att skapa regler och få alla andra att förhålla sig till dem för att själv bryta exakt samma regler. Och det är då exakt samma regler, inte ett hopkok av äpplen, päron och bananer som i ditt resonemang. 


    För att; Människans sanna natur är dubbelmoralisk och egoistisk. 


    Du får gärna väderkvarnsveva mot det faktumet. Men ha åtminstone gracen att göra det på lämplig plats. 

  • Elefantmannen2

    Och det är just det du ger uttryck för när du uppenbart bryter mot forumets regler och netikettsregler med ditt eget rättfärdigande att tråden är "öppen".


    T.ex.; "Var sak har sin plats. Posta inlägg och trådar där de hör hemma. Respektera diskussionsämnet och gå inte off topic på så vis att det stör diskussionen."


    "Bemöt varandra med respekt. Skilj på sak och person i diskussioner och gå aldrig till personangrepp."


    Etc.


    Så, som sagt, det är riktigt metaironiskt att du anser att man inte kan ha åsikter om en regel om man bryter en annan, totalt orelaterad, dylik. Symptomatiskt ser du det hos andra men inte dig själv. 

  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-05 12:27:26 följande:
    Ok, jag ser att logiskt tänkande verkar vara svårt för dig... låt oss ta det igen.

    Om reglerna enligt dig säger att man inte får ta ställning moraliskt för eller emot otrohet så bryter ju du själv emot dem när du tar ställning för otrohet. 

    När man själv inte håller det man gnäller på andra för så kallas det för  dubbelmoral/hyckleri

    Om du anser att människans sanna natur är att vara omoralisk/egoistisk så är det ju förjävla märkligt att du då sitter och gnäller på andra över att vara egoistiska och inte följa dina regler. Eller är det kanske bara så att du själv vill kunna agera egoistisk och omoraliskt men förväntar dig att alla andra ska agera moraliskt?

    Har jag tagit ställning för otrohet i den här tråden? Var då?


    Jag skrev att människan av naturen är dubbelmoralisk. Det är inte detsamma som omoralisk. Det drivs av att man är egoistisk. Man talar gärna om för andra hur de ska tänka och bete sig för att tillfredsställa sina egna behov. Som du gör just nu. Och som jag gör för att få dig att hålla dig till andra trådar. Det är med egoistisk drivkraft eftersom du är ett uselt troll, men jag har ju förmånen att kunna hänvisa till ett regelverk och beteendekod. 

  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-05 12:29:17 följande:
    Ok, då bör du genast anmäla dig själv eftersom du själv bryter mot dina sk regler Drömmer

    Nja. Det är inte mot forumets regler att be någon hålla sig till dem. Idealiskt skulle det ju finnas aktiva moderatorer, men i avsaknad av sådana..


    Du vinner ju. Du blir ju bekräftad. 

  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-05 12:51:11 följande:
    I stort sett varenda inlägg du skrivit där du menar att otrohet är ok med en förklaring för varför du anser att det är ok
    Elefantmannen2 skrev 2021-07-05 12:42:58 följande:

     


    Jag skrev att människan av naturen är dubbelmoralisk. Det är inte detsamma som omoralisk. Det drivs av att man är egoistisk. Man talar gärna om för andra hur de ska tänka och bete sig för att tillfredsställa sina egna behov. Som du gör just nu. Och som jag gör för att få dig att hålla dig till andra trådar. Det är med egoistisk drivkraft eftersom du är ett uselt troll, men jag har ju förmånen att kunna hänvisa till ett regelverk och beteendekod. 


    Tja, kalla det för vad du vill det är ju ändå rätt patetiskt att gnälla på andras moral när du själv inte har någon. Du är själv omoralisk när du bedrar din partner, men kräver att andra ska vara moraliska och följa dina sk regler. Du är tar själv ställning för otrohet men kräver att andra ska låta bli att ta ställning mot.

    Var då? Ett citat skulle ge dig lite trovärdighet istället för att upprepa samma trams. 


    Trådens topic är varför folk är otrogna. Jag svarar på det. Det är inte detsamma som att påstå att det är ok eller bra. Bara i ditt inskränkta tänk där halmgubbemöjligheterna driver. 


    Ja, jag besitter dubbelmoral. Som alla andra. Det är en av mina poänger. En annan är att dubbelmoral inte behöver vara omoralisk. En tredje är att "regler" har olika subjektiva och objektiva värderingar, de kan inte likställas som du försöker. Även att hålla sig till regler kan ju anses vara omoraliskt. Att man håller sig inom regelverket, eller lagens råmärken. 


    Ett exempel kan ju till exempel vara att "skatteplanera". Helt lagligt. Moraliskt riktigt för merparten. För många andra är det både omoraliskt och osolidariskt. Då kommer nästa problematik. De som offentligt tillhör "vänstern" och tycker att alla andra ska betala mer skatt, men själva givetvis gör ägaruttag från sina konsultföretag vars intäkter berörs av det moraliska ställningstagandet i steg ett. 

  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-05 15:14:35 följande:
    Tillåt mig mig friska upp ditt uppenbarligen väldigt selektiva minne.
    Elefantmannen2 skrev 2021-06-21 18:32:48 följande:

     


    Bra för mig, omoralens förkämpe, det är precis partners till egoitiska, narcissistiska och kontrollerande tomtar som är så inlindade i sitt eget bekräftelsebehov att de inte förmår vara generösa mot sin partner som tillgodoser mitt behov av flings och älskarinnor. Minsta lilla uppmärksamhet de får istället för förmaningar och kontroller från den där hemma som har huvudet i rumpan får dem att lysa upp och blomma. 




    Ja, i vilket inlägg står det att jag tar ställning för otrohet i sig?


    Jag säger att jag ligger med andra som är otrogna. Och sedan att en person ångrar otroheten, men inte fängslandet av henne som ledde upp till det. Det är väl en konstig inställning, tycker inte till och med du det?


    Är något av det att likställa med att propagera för otrohet? Nope. Inte ens för någon som verkligen vill få det till det. Det har jag nämligen aldrig gjort. Endast accepterat att de allra flesta ägnar sig åt otrohet av olika slag och funderat över varför. Precis det tråden skulle handla om. 

  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-05 15:23:59 följande:
    Som alla andra?... nejdu... alla bedrar inte sin partner som du gör. Att du sen gärna vill tro att alla är lika omoraliska som du är en helt annan sak. I slut ändan är det handlingar som gäller och dina handlingar säger allt om dig.

    Och ja det är fortfarande oerhört patetiskt att bete sig omoraliskt och egoistiskt mot sin partner, sitta och ha långa förklaringar till varför det är helt ok att agera egoistiskt och omoraliskt mot andra för att i nästa sekund gnälla över hur omoraliska andra är som inte respekterar dina regler för forum. Om egoism och omoraliskt agerande är ok (enligt dig själv) så är det ju ok för alla inte bara för dig, och då är det ju enligt dina egna mått helt ok att skita i dina regler för du skiter ju i andras.

    För varje inlägg du skriver blir din egoism och narcissism bara mer och mer uppenbart. Du ställer krav på andra som du själv inte ens kommer närheten av att leva upp till.

    Hmm. Försöker du säga att eftersom jag bryter mot några regler på helt andra ställen mot andra människor ger det dig rätten att bryta mot helt andra regler, som inte ens är mina utan allmänna och för allas trevnad?


    Jag har inte heller påstått att det är okej att agera omoraliskt. Jag har sagt att moral är ett flytande begrepp där du försöker definera din subjektiva(egoistiska) uppfattning som en sanning för andra. Och jag konstaterar ATT folk sviker och är otrogna. Och ställer därefter frågan varför istället för att sluta tankebanan där och försöka övertala alla andra att det är fel med sinnesslöa förolämpningar som upprepas in absurdum. 


    Jag är egoistisk. Det är alla. Du med, i väldigt, väldigt hög grad. 


    Jag söker bekräftelse. Det gör du med. Genom att trolla något kopiöst i mängder med trådar på ett internetforum. Jag önskar att du kunde få det på andra vis istället. 

  • Elefantmannen2
    ClumsySmurf skrev 2021-07-05 16:32:44 följande:
     
    Elefantmannen2 skrev 2021-06-28 22:07:57 följande: #83
    Anonym (*) skrev 2021-06-28 21:57:42 följande:
    Vi är inte samma person. Ska du komma med sådana påståenden får du ha bevis, annars framstår du bara som dum.

    Dumt, som i korkat, är att skriva upprepade inlägg som inte har i tråden att göra. Oavsett om det är ett, två eller fler troll som gör det.  Den som inte kan skriva ett inlägg utan att använda egoist eller narcissist i det projicerar så enormt.


    Ingen bryr sig. Jag bryr mig om att en tråd för en gångs skull kan få hålla höjd i ett resonemang utan att bombas av samma losers som alla andra i ämnet. 
    Det är inte rationellt att diskutera ett helt annat ämne. Inte heller intelligent. 


     
    Du får nog läsa lite fler inlägg och få den ironiska kontexten. Det var riktat till någon som A) överanvänder dessa ord i, nära nog, samtliga av dennes hundratals inlägg. B) Inte inser det egoistiska i att tvinga en partner att leva efter sina regler. 
  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-05 16:21:20 följande:
    Det har du visst, alla dina inlägg handlar om varför det är ok att bete sig egoistisk och omoraliskt och dessutom försöker du göra det till något allmängiltigt för alla.

    Att påpeka att du är en egoist och omoralisk kan inte vara förolämpning om du själv sagt att du är egoistisk och omoralisk. Då kallas det för sanning.
    Elefantmannen2 skrev 2021-07-05 15:46:39 följande:

     


     


    Jag är egoistisk. Det är alla. Du med, i väldigt, väldigt hög grad. 


    Jag söker bekräftelse. Det gör du med. Genom att trolla något kopiöst i mängder med trådar på ett internetforum. Jag önskar att du kunde få det på andra vis istället. 


    Nej, vi är inte all lika egoistiska som du, jag har aldrig bedragit någon och kommer heller aldrig göra det, och oavsett hur gärna du vill tro att alla är som du så motbevisas det av hur människor agerar. Nej alla är inte otrogna.

    Att söka bekräftelse och att söka bekräftelse genom att svika och förnedra människor som litar på dig är inte samma sak, det går att få bekräftelse UTAN att svika och ljuga. Det är det som skiljer dig från andra.

    Men du som alla otrogna människor försöker alltid försöka få det till låta som att det är era känslor och behov som ifrågasätt och kritiseras, det är det inte. Det är tillvägagångssättet som kritiseras.

    Du kan få bekräftelse utan att svika och ljuga, allt du behöver göra är att vara ärlig med din partner om hur du vill ha det och försöka hitta en GEMENSAM lösning eller skiljas om ni inte kan komma överens. Du MÅSTE inte svika och ljuga för att få bekräftelse, det är något du väljer själv.

    Nej, inläggen handlar om att din definition av vad som är "omoraliskt" inte är den allenarådande normen och beskrivningen. Jag har till och med exemplifierat så att en treåring förstår. 


    Jag har sedan konstaterat att de allra flesta begått vad som kan anses vara omoraliska handlingar. Det, i sin tur, har jag aldrig jämställt med otrohet, det är bara du som läser det så. 
    Att DU tycker att det är "omoraliskt" betyder inte att den som handlar så gör det. 


    Jag har inte heller gjort någon jämförelse rörande egoism. Och definitivt inte att egoism och otrohet är samma sak. 


    Jag har aldrig påstått att man behöver svika, inte ens enligt din definition, för att få bekräftelse. Du försöker bara trycka fyrkantiga bitar i runda hål. Vi använder olika ord i ett språk för att de betyder olika saker, det blir inte bra om du på eget bevåg definierar om betydelser. 
    Och du är oerhört törstande efter uppmärksamhet och bekräftelse. Hela ditt beteende skriker det. Det är så viktigt att du väljer att framstå som sinnesslö och manisk för att få det. I detta ligger även det oerhört narcissistiska. 
    Du bara MÅSTE kasta dig in i en tråd off topic och kasta halmgubbar omkring dig. Ju fler som ger dig uppmärksamhet desto bättre, även om valet måste vara negativ och destruktiv sådan. 


    Så, ge mig cred för att jag är snäll och ser dig.

  • Elefantmannen2
    ClumsySmurf skrev 2021-07-05 19:23:40 följande:
    Elefantmannen2 skrev 2021-06-21 18:32:48 följande: #33

    Ok. Du vill att din partner ska vara dig trogen och lojal för att tillgodose ditt behov. Sätta dina behov framför sina. Du ser inte  egoismen och dubbelmoralen i ditt tänk?


    Bra för mig, omoralens förkämpe, det är precis partners till egoitiska , narcissistiska och kontrollerande tomtar som är så inlindade i sitt eget bekräftelsebehov att de inte förmår vara generösa mot sin partner som tillgodoser mitt behov av flings och älskarinnor. Minsta lilla uppmärksamhet de får istället för förmaningar och kontroller från den där hemma som har huvudet i rumpan får dem att lysa upp och blomma. 


    Låt mig göra mitt och du får hem en lycklig och utslagen partner. 


    Elefantmannen2 skrev 2021-06-21 19:16:07 följande: #41
    Står ganska tydligt i första stycket. Du vill att din partner ska tillgodose dina behov före sina egna. Det är definitionen av  egoism.
     
    Elefantmannen2 skrev 2021-07-05 17:22:10 följande: #179

    Nej, inläggen handlar om att din definition av vad som är "omoraliskt" inte är den allenarådande normen och beskrivningen. Jag har till och med exemplifierat så att en treåring förstår. 


    Jag har sedan konstaterat att de allra flesta begått vad som kan anses vara omoraliska handlingar. Det, i sin tur, har jag aldrig jämställt med otrohet, det är bara du som läser det så. 
    Att DU tycker att det är "omoraliskt" betyder inte att den som handlar så gör det. 


    Jag har inte heller gjort någon jämförelse rörande egoism. Och definitivt inte att egoism och otrohet är samma sak. 


    Jag har aldrig påstått att man behöver svika, inte ens enligt din definition, för att få bekräftelse. Du försöker bara trycka fyrkantiga bitar i runda hål. Vi använder olika ord i ett språk för att de betyder olika saker, det blir inte bra om du på eget bevåg definierar om betydelser. 
    Och du är oerhört törstande efter uppmärksamhet och bekräftelse. Hela ditt beteende skriker det. Det är så viktigt att du väljer att framstå som sinnesslö och manisk för att få det. I detta ligger även det  oerhört narcissistiska.
    Du bara MÅSTE kasta dig in i en tråd off topic och kasta halmgubbar omkring dig. Ju fler som ger dig uppmärksamhet desto bättre, även om valet måste vara negativ och destruktiv sådan. 


    Så, ge mig cred för att jag är snäll och ser dig.


    Thinking Face  rolling-on-the-floor-laughing.gif

    Igen. Du ser inte vare sig ironin eller kontexten i att bemöta någon med deras favoritord? Personen som använder orden mer i ett enda inlägg än de flesta under livstid.


    Men kul att se att du faktiskt har en profil. 

  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-12 17:08:45 följande:
    Absolut, människor KAN förändras men det är långt ifrån alltid det sker.
    Som du skriver så finns det UNDANTAG, men det vanligaste är att man fortsätter vara otrogen och denna studie visar varför

    www.expressen.se/halsoliv/sex--relationer/darfor-fortsatter-otrogna-att-vansterprassla-/

    Precis som du skriver så måste de ske en förändring för att personen ska sluta, men hur ska en sån förändring någonsin kunna ske om den som varit otrogen gör allt för att inte bli påkommen och vill heller ta till sig kritik för det man gör utan gör allt för att undvika även det?

    Oddsen för att en sån person ska ändra sitt beteende minimalt. Därför fortsätter beteendet oftast tills personen blir påkommen och många gånger även efter det eftersom personen har vant sig vid att gå bakom ryggen på sin partner istället för att diskutera saker med sin partner.

    Har du läst studien du länkar till? För det första handlar den inte om otrohet, den handlar om ekonomisk vinst. Man får betalt om man ljuger. För det andra visar den inte det du vill påvisa, det gör endast Expressens rubrik och en hänvisning till en annan tidskrift.

    Teorin är att ju fler gånger man gör något man själv anser är "oärligt" desto mindre dåligt samvete får man när man gör det. Så det påvisar just detta, om något. Det baseras som sagt på ekonomisk vinning och lögner på en population på endast 80 personer och ett förändrat beteende under själva studien. 
    Teorin visar också att människor som anser sig svikna blir mer försiktiga och i förlängningen utgår från att andra ska svika dem. Många i den skaran är de som skuldbelägger andra på förhand. Något som i sin tur visat sig vara en mekanism bakom otrohet och andra "svek", att om man ändå anses skyldig kan man lika gärna göra det. Eller att iden planteras.


    Så, det behövs ingen drastisk förändring med hänvisning till den studien. Tvärtom är det många som lider av allvarliga samvetskval efter en otrohet och gör aldrig om det efter att ha lärt sig den läxan. Learning by doing. 


    Så, om du kan länka en studie som faktiskt stödjer att det vanligaste är att man fortsätter vara otrogen och varför kan man diskutera dina utfall om att det är en minimal chans att folk ska ändra beteende och resten av snömoset.


     

  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-12 18:44:31 följande:

    Studien, som är gjord vid University College London, föreslår att det som hindrar folk från att vara otrogna är den känslomässiga reaktionen, det vill säga skuldkänslorna. När vi ljuger eller bedrar någon aktiveras den del av vår hjärna som gör att vi känner skuld eller skam. Men forskare har kunnat se att ju fler gånger vi upprepar den typen av beteende, desto svagare blir hjärnans respons. Vi känner helt enkelt inte skulden och skammen lika starkt, vilket gör att det blir lättare och lättare att bedra.


    ? När det kommer till notoriskt otrogna, skulle det kunna vara så att de från början fick dåligt samvete för att de var otrogna, men de har varit otrogna så många gånger att de anpassat sig till beteende och helt enkelt inte mår dåligt över det längre, säger Neil Garrett, psykolog vid University College London och en av forskarna bakom studien


    Ok. Var svaret på min fråga att klistra in det jag just skrev? Du har alltså noll stöd för dina påståenden. Igen. Som vanligt. 


    Studien är liten och handlar om oärlighet. Man kan tjäna pengar om man ljuger för någon. En journalist frågade om det var applicerbart på just otrohet, som man kan uppleva som en oärlig handling, och en av studieledarna svarar att studien inte är gjord på det viset enl. nedan;


    "Elite Daily spoke to Neil Garrett, a co-author of the paper and researcher at Princeton Neuroscience Institute.


    He said the findings would need to be tested specifically on relationships to determine whether it applies to infidelity, but that a "similar mechanism could apply."


     


    Fast det är just otrohet journalisten undrar över och fortsätter ställa frågor om. Sedan har någon slaskis på Expressen plockat upp det hela och ytterligare missförstått. 


    www.elitedaily.com/news/science-says-cheaters-dont-stop/1841409 


     


    Och på det har du valt att ytterligare misstolka och dra konstiga slutsatser. 

  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-12 20:26:13 följande:
    Det var ett ganska tydligt svar på ditt påstående om att studien/artikeln INTE handlade om otrohet.

    Vad du sen själv hittar på har inget med artikeln i sig att göra utan är helt och hållet dina egna fantasier

     


    Det är skrämmande att det finns en liten chans att du faktiskt är så korkad att du tror det. Du kanske inte bara är det sämsta trollet på forumet, det finns en chans att det är på riktigt. 

  • Elefantmannen2
    Anonym (jaha) skrev 2021-07-12 23:31:25 följande:
    Haha, du sitter och ljuger om vad artikeln handlar om, och när det blir uppenbart att du sitter och ljuger så är det jag som är korkad?

    Jag menar... hur jävla korkad är man inte om man sitter och ljuger om att en artikel inte handlar om otrophet när det står i klartext på flera ställen i artikel att det är precis vad det handlar om Tomte

    Nej, jag skrev vad STUDIEN handlade om och metodiken bakom. The paper, titled "The brain adapts to dishonesty," claims each time a person lies, they feel less guilty about doing so.


    Och att ARTIKELN är en spin off och egen tolkning på den studien. 


    Och att en av upphovsmännen till STUDIEN uttryckligen talar om det för journalisten: "He said the findings would need to be tested specifically on relationships to determine whether it applies to infidelity, but that a "similar mechanism could apply."


    Det finns inga belägg alltså. 


    Och det studien faktiskt riktar sig mot har ändå ingen bäring i det du spånar om och de "slutsatser" du drar och med din vanliga självinsikt delar som absolut sanning. Det är en en misstolkning i tredje hand.


    Du är ett skolexempel på Dunning-Kruger. Så blåst att du inte inser hur korkad du är. För korkad för att ha dåligt självförtroende för det. För korkad för att inse att du inte borde lägga dig i när vuxna, normalbegåvade försöker föra ett resonemang. Internets baksida är att lågbegåvade troll med trasiga egon tar ära och energi från öppenhet och framåtskridande. 

Svar på tråden Personer som varit otrogna se hit!