• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • hurtänktedunu
    Syskonlängtann skrev 2021-07-08 19:13:04 följande:

Plussade svagt idag BIM -3, illamåendet kom sköljandes över mig när jag vaknade imorse så hade en stark magkänsla. Hoppar gärna in här! Hur kommer man med i facebookgruppen?:)

Detta är 4e försöket efter mitt utomkveds i vintras. Var så nervös att en äggledare skulle påverka våra chanser, så bara lättnaden att jag verkar kunna bli gravid känns så otroligt bra! Inte riktigt förstått det än :)

Har ni andra symptom?

Skriv meddelande till hon som startat tråden här så lägger hon till dig på Facebook.
  • hurtänktedunu
    Syskonlängtann skrev 2021-07-08 19:13:04 följande:

Plussade svagt idag BIM -3, illamåendet kom sköljandes över mig när jag vaknade imorse så hade en stark magkänsla. Hoppar gärna in här! Hur kommer man med i facebookgruppen?:)

Detta är 4e försöket efter mitt utomkveds i vintras. Var så nervös att en äggledare skulle påverka våra chanser, så bara lättnaden att jag verkar kunna bli gravid känns så otroligt bra! Inte riktigt förstått det än :)

Har ni andra symptom?

Just ja symtom. Har ordentlig växtvärk i livmodern just ikväll och blir illamående om jag är hungrig och sen ont i brösten men annars inget direkt påtagligt.
  • hurtänktedunu
    Emmalucy skrev 2021-07-08 19:45:51 följande:

Nu är allt i rätt datum ordning, har blivit galen på det xD

Hahaha. Gillar hur du tänker.
  • Ellendellen
    Elin11989 skrev 2021-07-08 18:05:16 följande:

Idag har jag haft första samtalet hos BM, hon tog sköldkörtel prover och vi pratade om kost, träning osv. Vi pratade också om att man om man är vaccinerad får jobba längre än till v 20 vilket jag tycker känns jätte skönt då jag gärna vill jobba så länge det går. Hon skrev också remiss för KUB. Nästa besök blir om 4 veckor. Allt kändes väldigt bra, lugn och trygg barnmorska. BF 10 mars, jag hade själv räknat ut 11 så ska ändra i bf listan

Vad bra att ta prover för sköldkörteln. Visste inte att man gjorde det så tidigt? När jag var gravid sist tog man prover vid inskrivning vecka 11. Jag tänkte skippa första samtalet hos vm men då kanske man ska boka in det?
  • Jez20
    Elin11989 skrev 2021-07-08 18:05:16 följande:

Idag har jag haft första samtalet hos BM, hon tog sköldkörtel prover och vi pratade om kost, träning osv. Vi pratade också om att man om man är vaccinerad får jobba längre än till v 20 vilket jag tycker känns jätte skönt då jag gärna vill jobba så länge det går. Hon skrev också remiss för KUB. Nästa besök blir om 4 veckor. Allt kändes väldigt bra, lugn och trygg barnmorska. BF 10 mars, jag hade själv räknat ut 11 så ska ändra i bf listan

Hej! Hade också mitt första samtal idag :) kändes jätte skönt! Hon tog också prover för sköldkörteln! Skrev också ut medicin mot illamåendet fast jag sa till henne att jag gärna inte tar tabletter om jag kan undvika det ^^ men känns skönt att ha. Just nu mår jag illa mer eller mindre heeela dagarna.. blir det värre vet jag inte vad jag skall ta mig till ^^
  • Liv00
    hurtänktedunu skrev 2021-07-08 20:54:48 följande:

Bäst att följa det man känner är rätt. Ingen annan kan ju bestämma åt en.

Men efter en historia om min kollegas vän som fick corona som gravid som blev skit dålig och där dom blev tvungna att ta ut barnet mycket tidigare vilket medförde skit dålig bebis och mamma svävar mellan liv och död så känner jag att det är klokt med vaccin.

Men så länge man övervägt allt och känner sig trygg med sitt beslut är det absolut viktigaste.

Lycka till med graviditeten.

Men fy stackars den mamman och bebisen! Hoppas dem mår bra idag! Vill inte skriva varför för att skrämma upp andra! Tack och detsamma!:)
  • Syskonlängtann
    hurtänktedunu skrev 2021-07-08 20:58:31 följande:

Just ja symtom. Har ordentlig växtvärk i livmodern just ikväll och blir illamående om jag är hungrig och sen ont i brösten men annars inget direkt påtagligt.

Okej men skönt att det inte är allt för påtagligt!:)
  • Affirmation
    Ellendellen skrev 2021-07-08 20:50:19 följande:

Hej jag hoppar gärna in här! Har precis plussat, andra barnet.

Jag genomgick 3 st missfall (misses abortions) innan dottern föddes 2019. Är självklart jättenervös nu, tycker första veckorna är en pina. Med dottern fick jag trombyl och progresteron utskrivet för att behålla graviditeten.

Är också orolig då jag i fredags tog första vaccindosen. Är det någon mer som nu blivit gravid mellan doserna?

Hej! Hoppar också in i gruppen då jag plussade i förgår :D Första gången som gravid och allt känns otroligt overkligt än så länge. Samtidigt är jag otroligt löjligt glad och vill bara spola förbi dessa kritiska veckorna så att man kan få känna sig något lugnare.

Ang vaccin hade jag tid inbokat idag, alltså dagen efter jag plussade, och jag valde att ta den. Om det var rätt beslut får tiden utvisa. Andra dosen kommer vara i runt vecka 13.
  • Sol093

Uppdaterar bf då bm sa en dag senare. Varit på hälsosamtal på mvc nu i v 5, provtagning blir på måndag och sedan har vi inskrivning först i v 12 så det är ett bra tag kvar. Här görs inga tidiga ul så det blir först runt v 19, om allt går som planerat så bokar vi in ett privat ul i v 12.

Jez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3

Happiy - 31år, första barnet BF 5/3

Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3

Liv00 - 30 år, andra barnet, BF 7/3

Sol093 - 28 år, första barnet, BF 10/3

Clemmentina - 37 år, första barnet. BF 10/3

Elin11989 - 32 år, tredje barnet BF 11/3

Rebuzen- 27år tredje barnet. BF 11/3

Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3

Nexis - 31 år. Första barnet. BF 12/3

Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3