• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • Jez20
    Clemmentina skrev 2021-07-07 14:51:19 följande:

Samma för mig...fick också i vecka 10 så bokade ett privat för känner att jag inte kan vänta så länge. I vecka 18-20 gör man rutinultraljud. För en del är det första ultraljudet. Min region erbjuder dock alla ett tidigt ultraljud i vecka 12-14 (om man inte gör kub för då göra ultraljudet i samband med det). En del mvc kan också erbjuda ultraljud. :)

Oh okej! Jag har verkligen INGEN koll på något. Har kämpat med att bli gravid i 3 år och under den tiden har det varit för smärtsamt att läsa om själva graviditeten eller om att vara mamma. Man är så fokuserad på att BLI gravid så man glömmer lite bort att tänka på det som kommer sen! Har iaf en första träff med en barnmorska i morgon så kanske hon kan hjälpa mig lite :)
  • Emmalucy

Så skönt att vi är så många som känner lite symptom :) jag har varit lite sur ang. Det eftersom det är min garanti att saker rullar på som den ska haha! Har haft t.o.m huggande känsla som är lite hur min mensvärk känns konstigt nog. Har lyckats boka en tid på kliniken men jag kommer endast vara 5+5 om jag har räknat rätt, ser man ens något då? Vi gör det för att jag går på progesteron och vet inte hur/om graviditeten fortsätter eftersom testet inte har ökat på 2 dagar och den har känslan... Antar att dem ger mig en ok eller inte att fortsätta med progesteronet?

• Elin11989

Risken om man gör ultraljud för tidigt är att det bara syns en hinnsäck, så var det min andra graviditet när jag åkte in för en blödning, minns dock inte vilken exakt vecka tyvärr då de är 9 år sedan men då kunde dom inte säga om det var ett missfall eller en graviditet som skulle gå bra så jag blev bara ännu mer orolig, nu gick de bra trots allt men jag är rädd att boka ul för tidigt men efter v 7 bör man se något

• hurtänktedunu
    Happiy skrev 2021-07-07 17:04:50 följande:

Tack! Håller tummarna för er med :) Vi får alla försöka att njuta av sommaren!

Ja jag försöker hålla mig så upptagen jag kan. Dessa veckor är det lätt då jag jobbar.

Så jobbar på dagarna sen går kvällarna snabbt speciellt som idag då vi spelar padel
  • Clemmentina
    Jez20 skrev 2021-07-07 17:58:22 följande:

Oh okej! Jag har verkligen INGEN koll på något. Har kämpat med att bli gravid i 3 år och under den tiden har det varit för smärtsamt att läsa om själva graviditeten eller om att vara mamma. Man är så fokuserad på att BLI gravid så man glömmer lite bort att tänka på det som kommer sen! Har iaf en första träff med en barnmorska i morgon så kanske hon kan hjälpa mig lite :)

Förstår precis! Vi har också kämpat i tre år drygt. Du kommer säkert känna att du har mer koll efter besöket imorgon! :) Spännande!
  • Emmalucy
    Elin11989 skrev 2021-07-07 18:28:58 följande:

Risken om man gör ultraljud för tidigt är att det bara syns en hinnsäck, så var det min andra graviditet när jag åkte in för en blödning, minns dock inte vilken exakt vecka tyvärr då de är 9 år sedan men då kunde dom inte säga om det var ett missfall eller en graviditet som skulle gå bra så jag blev bara ännu mer orolig, nu gick de bra trots allt men jag är rädd att boka ul för tidigt men efter v 7 bör man se något

Tack för svar, jag sa till henne vilken vecka och dag jag är idag, hon kan säkert räkna och jag vill inte ifrågasätter henne men anledning att göra tidig är att jag är orolig att fortsätta med progesteron om inget händer :s hon svarade ej om den skulle stoppa blödning vid en missfall eller ej, så jag får bara vänta... Och säkert vänta mer efter besöket :s
  • Liv00
    Elin11989 skrev 2021-07-07 09:35:19 följande:

Då ligger vi nästan lika ja inget illamående ännu faktiskt, bara väntar att det ska dyka upp men minns ej vilken vecka det kom med dom andra barnen men jag tror det var runt 7-8. Mår du illa?

Hehe ja! :)

Igår mådde jag illa på morgonen men inget som har fortsatt tack o lov! Ser inte heller fram imot den fruktansvärda halsbränna man åker på senare i graviditeten ×) jag är mega känslig så bara mått skit i mina graviditeter så kanske denna gång man får njuta istället? :D
  • Liv00
    hurtänktedunu skrev 2021-07-07 12:38:41 följande:

Jag säger inget om vad du känner. Du får tänka och tycka precis som du vill. Allas rätt. Sa bara hur jag kände. Lägger ingen värdering i andras åsikter.

Toppen :) och tänker du vaccinera dig så gör självklart det, pekar inga fingrar över andras beslut
  • hurtänktedunu
    Liv00 skrev 2021-07-07 21:10:21 följande:

Toppen :) och tänker du vaccinera dig så gör självklart det, pekar inga fingrar över andras beslut

Jag jobbar i vården så är vaccinerad sedan början på februari då jag tog sista sprutan. Känns bra att det gjordes för så länge sedan nu när jag blev gravid.
  • Liv00
    hurtänktedunu skrev 2021-07-07 21:38:50 följande:

Jag jobbar i vården så är vaccinerad sedan början på februari då jag tog sista sprutan. Känns bra att det gjordes för så länge sedan nu när jag blev gravid.

Toppen och jag väljer att inte vaccinera mig faktiskt,
Svar på tråden BF Mars 2022