• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • Elli123
    Bopbopipop skrev 2021-07-16 11:58:17 följande:

Hej allesammans!

Jag plussade med andra barnet den 6/7 och bf är för närvarande 15/3.

Är det någon mer än jag som inte känner några symtom? Blir ju orolig.. med första barnet kom flertalet symtom direkt.

Jag har inte heller några direkta symptom faktiskt, lite molande värk i magen bara. Känner mig lite orolig men försöker förlita mig på att kroppen gör som den ska..
  • Happiy

Hej! Idag var vi på tidigt UL. Allt såg bra ut och vi fick höra hjärtljud! Jag är så lättad! Vet att allt kan hända men idag glädjer jag mig. Vi bokade NIPT-test till 17/8 och det känns bra!

BF 8/3-22

• hurtänktedunu
    Emmalucy skrev 2021-07-16 08:44:11 följande:

Bor också i Södertälje :) var e skrev du in dig? Jag tyckte inte mycket om Luna BMM när jag tog ut språken där. Det här med att välja mottagning för första gången är förvirrande

Jag bor inte i Södertälje så går inte där. Men bokade tidigt ultraljud på sveamottagningen i Södertälje. Dom hade massa tider och kostat bara 400kr.
  • hurtänktedunu
    Ellendellen skrev 2021-07-16 09:27:52 följande:

Jag bor i Dalarna. Är det ett privat ställe i Södertälje? Isf kan jag kanske boka dit där ändå.

Ja sveamottagningen. Jag tillhör inte deras region och jag kunde boka in mig.
  • hurtänktedunu
    Elli123 skrev 2021-07-16 10:08:24 följande:

Är det värt att betala för ett tidigt ultraljud? Det verkar ju ganska dyrt.. i min stad gör man ultraljud ifrån vecka 10 (kanske samma för alla) bör man vänta tills dess eller ska man betala för ett tidigt? Är så kluven..

Jag tycker det. Vi betalar 400kr och kommer vara i v.7+4
  • hurtänktedunu
    Bopbopipop skrev 2021-07-16 11:58:17 följande:

Hej allesammans!

Jag plussade med andra barnet den 6/7 och bf är för närvarande 15/3.

Är det någon mer än jag som inte känner några symtom? Blir ju orolig.. med första barnet kom flertalet symtom direkt.

Inte symtom förutom brösten men vart så med alla tre graviditeter så är van
  • hurtänktedunu
    Happiy skrev 2021-07-16 12:30:11 följande:

Hej! Idag var vi på tidigt UL. Allt såg bra ut och vi fick höra hjärtljud! Jag är så lättad! Vet att allt kan hända men idag glädjer jag mig. Vi bokade NIPT-test till 17/8 och det känns bra!

BF 8/3-22

Grattis så kul
  • Happiy
    hurtänktedunu skrev 2021-07-16 15:38:15 följande:

Grattis så kul

Tack!! Håller tummarna för er och hoppas allt går bra på onsdag :)
  • Emmalucy
    hurtänktedunu skrev 2021-07-16 15:34:59 följande:

Jag bor inte i Södertälje så går inte där. Men bokade tidigt ultraljud på sveamottagningen i Södertälje. Dom hade massa tider och kostat bara 400kr.

Oj tack för tipset! Bokade du en vanlig gynekologisk ultraljud? Ser att de egentligen inte ha en riktig "boka tidig ul i graviditet" på bokningssida
  • hurtänktedunu
    Happiy skrev 2021-07-16 15:44:54 följande:

Tack!! Håller tummarna för er och hoppas allt går bra på onsdag :)

Tack!
Svar på tråden BF Mars 2022