• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • Sanal1

Detta är så sjukt, plussade igår... ett år sedan senaste plusset som gav oss en son född 1 mars iår! Helammar honom och väntar trots det nu en till marsbebis!! Har såklart ingen aning om datum men gissar på mars eftersom det inte var ett superstarkt streck.

• Bopbopipop
    Elli123 skrev 2021-07-21 08:47:03 följande:

Jag har nu bokat ett tidigt ultraljud men det kostade 1350kr, förhoppningsvis är det värt det. Har fortfarande inga som helst symptom känner mig inte gravid över huvudtaget, blir så orolig fast jag försöker sluta tänka på det..

Åh hoppas det går bra! Här får vi vänta till september då det inte finns någon som utför privat ultraljud
  • Emmalucy
    hurtänktedunu skrev 2021-07-21 15:27:47 följande:

Idag gjorde vi ett vul. Fick se en liten bebis med ett tickande hjärta. Känns så bra. Nu kanske man kan fatta att det är något där inne.

Vad bra! Grattis! Då kan man slappna av en bit :) hur var det på kliniken? Ska dit på fresag
  • Emmalucy
    Jez20 skrev 2021-07-21 16:34:05 följande:

Idag var vi på vårat första ultraljud! (Har egentligen ett bokat om 2 veckor men kunde inte vänta längre) Allt såg perfekt ut med ett starkt tickande hjärta! Och rätt storlek! Känner mig så lättad <3

Super bra, grattis! :) hur har du haft med symptom, är du en som inte har upplevt mycket hittills?
  • Jez20
    Emmalucy skrev 2021-07-21 17:57:20 följande:

Super bra, grattis! :) hur har du haft med symptom, är du en som inte har upplevt mycket hittills?

Tack :) har "tyvärr" haft massor av symptom. Der värsta är illamåendet som jag har haft sedan vecka 6. Och det är konstant illamående! Har dock fått Lergigan av läkaren som jag tar varje dag så nu är jag en fungerande människa iaf!
  • Fridaemmy

Någon annan som är i vecka 6, snart 7, som har/har haft ganska stark molande värk? Är så himla orolig för missfall. Vet inte var jag ska ta vägen riktigt :(

• hurtänktedunu
    Emmalucy skrev 2021-07-21 17:56:21 följande:

Vad bra! Grattis! Då kan man slappna av en bit :) hur var det på kliniken? Ska dit på fresag

Trevliga läkare. Inget att klaga på.
  • Happiy
    hurtänktedunu skrev 2021-07-21 15:27:47 följande:

Idag gjorde vi ett vul. Fick se en liten bebis med ett tickande hjärta. Känns så bra. Nu kanske man kan fatta att det är något där inne.

Stort grattis! Så fint :)
  • Jez20

Jag är i vecka 8 (7+6) och jag tror att jag blir galen. Har haft alla tänkbara symptom. Ömma bröst, illamående, huvudvärk, torr I munnen, yr, bihåleinflammation (som jag aldrig har haft förut), förstoppad, motsatsen till förstoppad, drar och sliter i magen, ont i ryggen. Har gått upp 2 kg för att jag måste små äta hela tiden pga av illamåendet ^^ och jag är "baaara" i vecka 8... det ända jag inte har haft är molvärk utan det är mer som att det drar i magen.

Haha snälla är det någon annan som blir bombaderad av symptom som mig? Känns inte så när jag läser här inne, fattar ingenting ^^

• Flip12
    Jez20 skrev 2021-07-22 08:24:03 följande:

Jag är i vecka 8 (7+6) och jag tror att jag blir galen. Har haft alla tänkbara symptom. Ömma bröst, illamående, huvudvärk, torr I munnen, yr, bihåleinflammation (som jag aldrig har haft förut), förstoppad, motsatsen till förstoppad, drar och sliter i magen, ont i ryggen. Har gått upp 2 kg för att jag måste små äta hela tiden pga av illamåendet ^^ och jag är "baaara" i vecka 8... det ända jag inte har haft är molvärk utan det är mer som att det drar i magen.

Haha snälla är det någon annan som blir bombaderad av symptom som mig? Känns inte så när jag läser här inne, fattar ingenting ^^

Låter jobbigt men du får tänka att det är bra med mycket symtom iaf! Då är du verkligen gravid! Jag nojjar över att inte vara sängliggande som jag varit i mina två graviditeter som resulterat i ett barn. Min förra graviditet mådde jag dåligt men inte sängliggande och det var missed abortion. Nu är väntan olidligt lång till tidigt ultraljud.
Svar på tråden BF Mars 2022