• Anonym (Ts)

    Sura gubbar tråden

    Jag tänkte att vi i denna tråd kunde ge exempel på surt gubb beteende och därmed skratta lite åt eländet. Jag vill inte diskriminera sura kärringar så vill nån ge sådana exempel så går det bra. Syftet är alltså att skoja lite och att kunna skratta lite.

    Jag kan börja med exempel från min egen sura gubbe (förövrigt egentligen inte gubbe åldersmässigt) :

    Det ska åkas och badas, men det får inte ta tid, snabbt in med allt i bilen bars. När man föreslår att vi kan ta med lite fika så suckas det och pustas att det tar för lång tid - vi tar ett dopp bara.

    Sen kommer ett barn på att den vill ha med sin uppblåsbara badleksak, då muttras det - vi ska ju bada inte hålla på med massa leksaker.

    Så vi åker iväg till stranden där alla sitter med sina fina badstolar och filtar, fika och leksaker medan vi har med en liten påse med ombyte som vi ställer längst fram vid badet, sen är det bara att slänga sig i.

  • Svar på tråden Sura gubbar tråden
  • Anonym (oooo)
    Anonym (Ts) skrev 2021-06-24 15:47:20 följande:

    Sen kommer ett barn på att den vill ha med sin uppblåsbara badleksak, då muttras det - vi ska ju bada inte hålla på med massa leksaker.


    Konstig pappa som inte fattar att barn vill leka när de badar
  • Anonym (A)
    Anonym (oooo) skrev 2021-06-24 16:52:35 följande:
    Konstig pappa som inte fattar att barn vill leka när de badar
    Håller med
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Ts) skrev 2021-06-24 15:47:20 följande:

    Jag tänkte att vi i denna tråd kunde ge exempel på surt gubb beteende och därmed skratta lite åt eländet. Jag vill inte diskriminera sura kärringar så vill nån ge sådana exempel så går det bra. Syftet är alltså att skoja lite och att kunna skratta lite.

    Jag kan börja med exempel från min egen sura gubbe (förövrigt egentligen inte gubbe åldersmässigt) :

    Det ska åkas och badas, men det får inte ta tid, snabbt in med allt i bilen bars. När man föreslår att vi kan ta med lite fika så suckas det och pustas att det tar för lång tid - vi tar ett dopp bara.

    Sen kommer ett barn på att den vill ha med sin uppblåsbara badleksak, då muttras det - vi ska ju bada inte hålla på med massa leksaker.

    Så vi åker iväg till stranden där alla sitter med sina fina badstolar och filtar, fika och leksaker medan vi har med en liten påse med ombyte som vi ställer längst fram vid badet, sen är det bara att slänga sig i.


    Ser inte mycket att skratta åt där. Låter som en elak man som inte tar hänsyn till sin familj. Samt en kvinna som går med på detta beteende. 
  • Holy93

    Min plastpappa = rör du något så får du skäll, bara han får röra precis allt. Gäller än idag och jag är 25 år gammal. Glad man hittade en partner som inte skäller så mycket på barnen om de rör eller pillar på något, fläckar på bil eller fönster går att torka bort (ingen dör av lite fingeravtryck).

  • Karlington
    FuckGoggleAskMe skrev 2021-06-24 20:22:22 följande:
    Ser inte mycket att skratta åt där. Låter som en elak man som inte tar hänsyn till sin familj. Samt en kvinna som går med på detta beteende. 
    Den här trenden att döma ut folk och summera dem som t.ex. "en elak man som inte tar hänsyn till sin familj" bara för att de är lite tjuriga eller gnälliga ibland... Den är jag inte särskilt förtjust i. :(
  • Anonym (oooo)
    Karlington skrev 2021-06-25 00:25:51 följande:
    Den här trenden att döma ut folk och summera dem som t.ex. "en elak man som inte tar hänsyn till sin familj" bara för att de är lite tjuriga eller gnälliga ibland... Den är jag inte särskilt förtjust i. :(
    Nehej? 
    I TS exempel ser det ändå ut så. Om en vuxen person inte begriper att barn vill ha lekgrejer till stranden så gissar jag att denne förälder tänker så mer än en gång, annars hade inte TS tagit det som exempel.
  • Anonym (kaffedraken2)

    Jag har blivit en sur och bitter gubbe, som har bestämt mig för att jag är värdelös på att läsa signaler och att jag förmodligen kommer vara singel resten av livet.

  • Anonym (Man2)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-06-25 08:26:16 följande:

    Jag har blivit en sur och bitter gubbe, som har bestämt mig för att jag är värdelös på att läsa signaler och att jag förmodligen kommer vara singel resten av livet.


    Gör något åt det då.. istället för att hänga och beklaga sig på FL. Det finns massor att göra för att skapa sig en tillvaro man trivs med och det är inte bara avhängt på om man har en livspartner eller inte.

    Man har bara ett liv.
  • klyban

    Farsan börjar bli rätt sur emellanåt de senare åren, säger hel konstiga saker om saker han inte fattar ett skit om.
    Och försöker man förklara, så hör man bara ett fräsande.
    En nyss och när han skulle berätta för mig hur man lagar och bygger upp smaker på maten, och jag tror inte han kan laga någon mat alls.
    När vi var små så snurrade runt på 3 saker, stekpotatis med ägg, mannagrynsgröt och pannkakor och det var bara de två senare han lyckades med Skrattande

    Hahaha, helt underbart när man tänker på det, så man har på senare tid gjort så man svarar inget istället.
    Så får man hoppas att nästa...


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Man2)
    klyban skrev 2021-06-25 09:59:22 följande:

    Farsan börjar bli rätt sur emellanåt de senare åren, säger hel konstiga saker om saker han inte fattar ett skit om.
    Och försöker man förklara, så hör man bara ett fräsande.
    En nyss och när han skulle berätta för mig hur man lagar och bygger upp smaker på maten, och jag tror inte han kan laga någon mat alls.
    När vi var små så snurrade runt på 3 saker, stekpotatis med ägg, mannagrynsgröt och pannkakor och det var bara de två senare han lyckades med Skrattande

    Hahaha, helt underbart när man tänker på det, så man har på senare tid gjort så man svarar inget istället.
    Så får man hoppas att nästa...


    Gubbar behöver något att göra/en roll. Det är därför gubbar har extra svårt att tackla pensionen. Dom tappar sin roll i arbetslivet. Speciellt det äldre gardet.

    Då slutar det med att dom skryter om gamla bedrifter och att han har rätt och alla andra fel.

    Se till att han startar upp något projekt, så ska du se att det blir bättre.
  • klyban
    Anonym (Man2) skrev 2021-06-25 10:08:14 följande:
    Gubbar behöver något att göra/en roll. Det är därför gubbar har extra svårt att tackla pensionen. Dom tappar sin roll i arbetslivet. Speciellt det äldre gardet.

    Då slutar det med att dom skryter om gamla bedrifter och att han har rätt och alla andra fel.

    Se till att han startar upp något projekt, så ska du se att det blir bättre.

    Gjorde det, och gick bra i början(jag var delaktig) och sen när han börja bli varm i kläderna så att säga, så ökade det markant.
    Dock har det andra fördelar och att man umgås.
    Detta projekt är pågående fortfarande, vi är snart klara, men värme och egen sjukdom av infektion av nått slag har skjutit på det lite.

    Men det är nog lite som du säger(fast på annat sätt), efter han pensionerades så hjälpte han till med skjutsa barnbarnen till fotboll, tennis och annat och hämta upp i skolan.
    Inte för oss, då vi sköter allt sånt själva, men någon gång blev det och typ söndag och när man hade varit iväg på annat.
    Nu blir det inget sånt i princip.

    Ja, man får höra gamla historier om och om och om igen, detta har förekommit långt före pensionen.
    Och komik är nu i detta projektet och när en hantverkare gjorde en detalj, så började han svamla om det gamla brukssamhället och vem som bodde vart och för 50-60 år sedan.
    Tänkte bara "Vad faan är det som händer" haha, och hantverken skruvade på sig också Tungan ute
    Och tilltala bara mig sen.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Sura gubbar tråden