Anonym (Ts) skrev 2021-06-27 09:47:36 följande:
Menar du att det finns en risk jag missat som innebär att hålet plötsligt försvinner?
Eller menar du mindre känsel eller smärta under sex? Isåfall är det som sagt risker jag är villig att ta, risker finns alltid och det viktigaste är vad man vill uppnå med operationen.
Men jag hoppas det beror på klinik iallafall och att det inte är samma sak överallt, men får fråga runt innan och kolla.
Tills dess skulle jag uppskatta om ni som gjort denna operation kunde dela med er så jag kan läsa innan. Eller om ni inte gjort operationen men varit på konsultation.
Den största risken du tar är ju att att aldrig mer kunna ha penetrerande sex pga att du bland annat riskerar att förstöra nerver, får ärrbildning, besvär med torra slemhinnor, smärta vid samlag, tappad känsel, ingen orgasm, inte kunna använda tamponger eller menskopp och i förlängningen minskad sexlust. Hon fick även veta att en ny graviditet/förlossning troligen skulle göra att ärret sedan tidigare skulle påverkas.
Jag var med min väninna på hennes konsultation och hon fick även prata med en psykolog som var med i bedömningen och det var ganska omfattande utredning innan hon fick göra ingreppet trots att hon var remitterad pga förlossningsskada.