Anonym (omg) skrev 2021-06-27 19:53:52 följande:
Men varför ens ta risken? Det KAN gå åt skogen, och frågan är om du och din man tycker det är värt det om du inte ens kan bli penetrerad utan smärta sen.
Det verkar ju sitta i ditt huvud som en fixering att du måste tajta till dig. Du skriver att din man aldrig klagat, så var kommer egentligen de där tankarna ifrån?
Det jag menar att du kan göra istället är att jobba med egenvärde och självkänsla istället. Försök bli trygg i dig själv, att du duger som du är. Att du har en kropp som är frisk och fungerar.
Att operera är en quick fix, du kommer garanterat hitta nya grejer du måste "åtgärda" efter det för att känna dig bekväm. Nya fixeringar. Dålig självkänsla funkar så, man säger att man gör det för sin egen skull, men det är bullshit. Det grundar sig i en inre osäkerhet.
Knipövningar kanske också funkar, många säger det. De är ju dessutom bra för att slippa inkontinens med tiden.
Tycker det är så sorgligt att operera en fungerande kropp för att duga.
Instämmer. Har själv fått göra flera operationer (inte i vajayjay utan på andra ställen i kroppen) på grund av sjukdom och varje ingrepp är en risk (särskilt narkos), och har inneburit ärrbildning som jag helt enkelt får leva med och i vissa fall komplikationer efteråt. Och dom operationerna har jag gjort för att kunna vara en någorlunda fungerande människa och leva.
Jag hade aldrig, under några omständigheter, genomfört en operation som inte är livsnödvändig. Och att folk gör det frivilligt är för mig ett mysterium. Men det kanske krävs att man blir allvarligt sjuk för att man ska förstå skillnaden, vad vet jag.