Anonym (Ts) skrev 2021-06-29 15:10:34 följande:
Jag förstår inte varför ni blir så provocerade av min tråd? Är verkligen nyfiken, är det för att ni är emot operationer som inte är medicinska eller för att det just gäller slidan?
För min del är det för att du enbart verkar vilja göra operationen för att 1) din man ska få känna mer fysiskt och 2) för att du ska slippa ha ångest över att din man kanske känner mindre fysiskt. Alltså
enbart för din mans skull, oavsett hur det kanske påverkar dig och vad du kommer känna under sex. Du skriver ju till och med att du tycker att det blivit normalt att du får ont och lider av sex och att det vore bättre att du inte känner något alls än att behöva
skämmas över att du är slapp. När du har sex med din man.
Som du har två barn med. Hela det tankesättet är ju så vansinnigt skevt att det är inte sant. För att inte tala om sorgligt.
Dessutom vet du ju inte ens om det kommer bli ett faktiskt problem än! Du har ju inte ens fött ditt andra barn och du pratar redan om hur du
går under av ångest över hur din man kommer uppleva din slida efter förlossningen. Det är din ångest och självkänsla som är problemet här, inte hur tight eller slapp du är eller kommer bli. Prata med en psykolog och ta tag i det problemet först.