• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Rataxes
    Louice12 skrev 2025-08-03 12:31:25 följande:
    Och "svenskarna som utförde "ett hundratal" sprängningar av bankboxar!".
    Just det, icke att förglömma, vad är väl att spränga bort benen på en småbarnsmamma, jämfört med en bankbox på ett öde torg...
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • KillBill

Man kan inte låta bli att dra på smilbanden när folk här i tråden nostalgiskt pratar om den gamla goda tiden, ni vet, när varje år hundratals bankboxar sprängdes och värdetransporter rånades av etniska svenskar. Vilken trygghet det ändå var när gärningsmännen hette Jimmy, Harry, Johnny eller Tony? och absolut inte Muhammed.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Meddelande borttaget
  • KillBill
    Louice12 skrev 2025-08-03 12:50:58 följande:
    Tidigt i morse skedde ett rån utanför ett sjukhus. En person blev hotad med kniv, och bestulen på sina smycken. Rånarna försvann sedan på sparkcyklar. Starka misstankar riktas mot Bengt-Åke 63, och Britt-Inger 67, iklädda svarta kläder och keps under deras hoodie.
    Som sagt var. Personrån är en typ av brottslighet som minskat rätt mycket  sedan toppen som var i början av 90-talet. 
  • Meddelande borttaget
  • KillBill
    Louice12 skrev 2025-08-03 13:15:08 följande:
    C´mon! Det har nu blivit ett skämt att du försöker försvara sprängningar i portuppgångar genom att jämföra detta med sprängda bankboxar! Skrattande 

Där har du fel. Jag har aldrig försvarat några sprängningar. Däremot har jag påpekat att sprängningarna av bankboxar ofta skedde mitt inne i stadskärnorna, där människor rör sig, och inte sällan i byggnader som också innehöll bostäder.

En rimlig reaktion borde självklart vara att ta avstånd från alla typer av sprängningar, oavsett vem som utför dem. Men jag noterar att du och vissa andra här i tråden verkar försvara de sprängningar som sannolikt utfördes av personer med svenskklingande namn. Det är ett tydligt exempel på hur absurd rasismen kan bli  när den till och med leder till en nostalgisk försvarslinje för brott, bara för att de utfördes av svenskar.. 

• Meddelande borttaget
  • Padirac

Att den organiserade brottsligheten professionaliserats och internationaliserats har skett i hela världen, den 'gamla goda tiden' fanns inte ens på den gamla goda tiden före 1975 som SD och BSS och nazisterna vill göra gällande.

Droger, människo- och kroppshandel, kryptovalutor och falska produkter är tätt sammankopplade med offentliga kontrakt och uppdrag som garanterar inkomster på ett sätt som är säkrare än att råna postkontor och bankboxar. 

Mer regleringar, mindre privatiseringar kunde möjligen mota den här utvecklingen, men det ser snarare ut att gå åt andra hållet. 

Louice12 skrev 2025-08-03 13:59:29 följande:

KillBill. Du hånar oss för att vi saknar den gamla goda tiden i Sverige innan invandringen. Och du nämner skrämmande namn som "Jimmy, Harry, Johnny och Tony". Du måste skämta? Skrattande  Jag kan bara inte ta dig på allvar.

Tror du verkligen att dessa skrämmande gossar lyckades åstadkomma det som nu händer i Sverige? Läs och begrunda. 

Källa: SVT september 2024

100 miljarder i vinst till kriminella varje år - penningtvätten ökar

Kriminella tjänar 100-150 miljarder på att begå brott i Sverige varje år. I en ny rapport beskriver polisen hur den kriminella ekonomin leder till stora förluster för samhället. Samma summa skulle istället kunna tredubbla barnbidraget till alla svenska barnfamiljer. 

Den ekonomiska brottsligheten har vuxit kraftigt under de senaste åren. Förutom att de svarta pengarna skapar osund konkurrens, så kan den växande kriminella ekonomin också kopplas till de senaste årens ökning av mord, skjutningar och explosioner. 

Bland de kriminella gängen beräknas idag bedrägerier vara den största inkomstkällan. Polisen märker också av att gängkriminella fokuserar mer på utpressning och hot för att driva in påhittade böter och skulder. 

Ekobrottsmyndigheten uppskattar att 130 miljarder tvättas i Sverige varje år. Mellan 2022-2023 misstänker finanspolisen att penningtvätten ökat med 24%.

Känner jag dig rätt så lägger du in en artikel om Malexandermorden 1999, och Norrmalmstorgsdramat 1973. Men det är historia, vad som gäller är det som händer NU, IDAG. Inte för 26 resp. 50 år sedan.

Så vi har all anledning att sakna den gamla goda tiden när Sverige var svenskt. Trots "Jimmy, Harry, Johnny och Tony". Skrattande

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Är invandringen en belastning?